vytisknout velikost písma Fotogaléria: Pozrite si tretie české LaFerrari

Fotogaléria: Pozrite si tretie české LaFerrari

Česká republika má tretie LaFerrari, čo je vzhľadom k tomu, koľko tento automobil stojí a hlavne akým spôsobom si automobilka zákazníkov vyberá, pomerne zaujímavé. Exemplár s bielym lakom karosérie je ale kvôli obmedzenému počtu 499 vyrobených kusov posledný, ktorý sa k našim západným susedom dostal ako nový automobil.

Aby ste sa mohli stať majiteľom LaFerrari, nestačilo mať k dispozícii len zhruba milión eur. Ferrari si vyberalo, komu svoj špeciál predá. Len na to, aby vás Ferrari popísalo na zoznam kandidátov, bolo potrebné vlastniť aspoň päť vozidiel z modelových radov tejto značky a predovšetkým mať dlhoročné väzby k automobilke.

Majiteľom tretieho českého laferrari je Robert Pergl, ktorý je spolumajiteľom spoločnosti Scuderia Praha. Veľkým argumentom pre Ferrari bola ale skutočnosť, že Robert dlhú dobu s Ferrari preteká.

Len pripomenieme, že taliansky hybridný superšport má celkový výkon 708 kW (963 k), krútiaci moment prekračuje 900 Nm, najvyššia rýchlosť je 350 km/h a akcelerácia z nuly na 300 km/h zaberie len pätnásť sekúnd.

laferrari_01.JPGlaferrari_03.JPGlaferrari_05.JPGlaferrari_18.JPGlaferrari_19.JPGlaferrari_20.JPGlaferrari_21.JPGlaferrari_22.JPGlaferrari_23.JPGlaferrari_24.JPGlaferrari_25.JPGlaferrari_26.JPGlaferrari_27.JPGlaferrari_28.JPGlaferrari_29.JPGlaferrari_30.JPGlaferrari_31.JPGlaferrari_32.JPGlaferrari_33.JPGlaferrari_36.JPGlaferrari_04.JPGlaferrari_06.JPGlaferrari_02.JPGlaferrari_07.JPGlaferrari_08.JPGlaferrari_09.JPGlaferrari_10.JPGlaferrari_35.JPGlaferrari_12.JPGlaferrari_13.JPGlaferrari_14.JPGlaferrari_15.JPGlaferrari_16.JPGlaferrari_17.JPGlaferrari_34.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY