vytisknout velikost písma Fotogaléria: Omladená Toyota Auris sa podrobne predstavuje

Fotogaléria: Omladená Toyota Auris sa podrobne predstavuje
Zoznam kapitol
  1. Toyota Auris po facelifte
  2. Toyota Auris po facelifte: Fotogaléria

Toyota Auris má po facelifte, ktorý priniesol výrazne prepracovaný dizajn, vylepšený interiér, upravený podvozok, preplňovanú benzínovú tisícdvestovku, nový diesel a ďalšie asistenčné systémy (napríklad čítanie značiek). Do predaja na slovenskom trhu sa japonská novinka dostane ešte tento týždeň.

Toyota podrobne predstavila upravený Auris. Už na prvý pohľad spoznáte, že sa odohralo v celku veľa zmien. Auto má kompletne prepracovanú prednú aj zadnú časť a napríklad vďaka novým nárazníkom sa tiež zväčšovali previsy karosérie. Iné sú prirodzene aj zliatinové kolesá (16 a 17 palcov) a moderný vzhľad podporia napríklad diódové svetlá. V ponuke nájdeme taktiež dve nové farby karosérie (Dark Blue Mica a Blue Metallic).

2015_Auris_06.jpg2015_Auris_07.jpg2015_Auris_09.jpg
Toyota Auris dostala novú prednú a zadnú časť. Iné nárazníky zväčšili previsy karosérie. 

V interiéri sa zapracovalo na úrovni vnímanej kvality. Nové materiály dopĺňa iný prístrojový štít, na ktorom je 4,2" veľký farebný displej palubného počítača. Ďalší dotykový displej potom nájdeme na stredovom paneli. Tentoraz má veľkosť sedem palcov. Toyota zmenila aj rad detailov typu madiel vo dverách alebo spracovania výduchov ventilácie.

Úpravy zasiahli aj ponuku motorizácií. Tam sa po novom objavuje preplňovaný benzínový motor 1.2T využívajúci systém priameho vstreku paliva a variabilného časovania ventilov. Jeho parametre sú 116 koní (85 kW) a 185 Nm dostupných od 1500 do 4000 ot./min. V kombinácii so šesťstupňovým manuálom zvládne Auris stovku za 10,1 s a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. V kombinovanej prevádzke si vozidlo povie podľa tabuliek o 4,7 l/100 km.

2015_Auris_TS_01.jpg2015_Auris_TS_03.jpg2015_Auris_TS_14.jpg
Zmeny sa týkajú aj verzie kombi. Tým najdôležitejším sú ale nové motory. Benzínová časť obsahuje po novom agregát 1.2T, na miesto naftového dvojlitra príchádza menšia tisícšesťstovka. 

Druhou významnou novinkou je príchod dieselového agregátu 1.6 D-4D, ktorý nahrádza naftový dvojliter. V tomto prípade sa bavíme o výkone 82 kW (112 k), vrchole krútiaceho momentu 270 Nm, zrýchlení z nuly na stovku za 10,5 s a maximálke 190 km/h. Spotreba sa má pohybovať okolo štyroch litrov.

Záujemcovia o ešte úspornejšiu jazdu môžu zvoliť naftovú tisícštyristovku, ktorá sa tiež dočkala rady zmien samozrejme s cieľom splniť normy Euro 6. V ponuke nemôže chýbať ani hybrid. Aj tu sa robili úpravy, takže sa Toyota chváli priemernou spotrebou len 3,5 l/100 km.

Toyota Auris dostala tiež prepracovaný podvozok a posilňovač riadenia, ktorý by mal po novom poskytovať lepšiu spätnú väzbu. Rovnako tak sa vylepšovalo odhlučnenie. A aby sme mali výpočet noviniek kompletný, nemôžeme vynechať ani zmienku o prednárazovom systéme (do 30 km/h auto samo zastaví), sledovanie jazdných pruhov, automatických diaľkových svetlách alebo systéme čítania značiek.

Ak si chcete upravený Auris dôkladne prezrieť, pokračujte na ďalšiu kapitolu, kde nájdete galériu čítajúcu viac ako 120 fotiek.

AURIS_INT_02_DPL_2015.jpgAURIS_INT_03_DPL_2015.jpgAURIS_INT_06_DPL_2015.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY