vytisknout velikost písma Fotogaléria: Omladená Toyota Auris sa podrobne predstavuje

Fotogaléria: Omladená Toyota Auris sa podrobne predstavuje
Zoznam kapitol
  1. Toyota Auris po facelifte
  2. Toyota Auris po facelifte: Fotogaléria

Toyota Auris má po facelifte, ktorý priniesol výrazne prepracovaný dizajn, vylepšený interiér, upravený podvozok, preplňovanú benzínovú tisícdvestovku, nový diesel a ďalšie asistenčné systémy (napríklad čítanie značiek). Do predaja na slovenskom trhu sa japonská novinka dostane ešte tento týždeň.

Toyota podrobne predstavila upravený Auris. Už na prvý pohľad spoznáte, že sa odohralo v celku veľa zmien. Auto má kompletne prepracovanú prednú aj zadnú časť a napríklad vďaka novým nárazníkom sa tiež zväčšovali previsy karosérie. Iné sú prirodzene aj zliatinové kolesá (16 a 17 palcov) a moderný vzhľad podporia napríklad diódové svetlá. V ponuke nájdeme taktiež dve nové farby karosérie (Dark Blue Mica a Blue Metallic).

2015_Auris_06.jpg2015_Auris_07.jpg2015_Auris_09.jpg
Toyota Auris dostala novú prednú a zadnú časť. Iné nárazníky zväčšili previsy karosérie. 

V interiéri sa zapracovalo na úrovni vnímanej kvality. Nové materiály dopĺňa iný prístrojový štít, na ktorom je 4,2" veľký farebný displej palubného počítača. Ďalší dotykový displej potom nájdeme na stredovom paneli. Tentoraz má veľkosť sedem palcov. Toyota zmenila aj rad detailov typu madiel vo dverách alebo spracovania výduchov ventilácie.

Úpravy zasiahli aj ponuku motorizácií. Tam sa po novom objavuje preplňovaný benzínový motor 1.2T využívajúci systém priameho vstreku paliva a variabilného časovania ventilov. Jeho parametre sú 116 koní (85 kW) a 185 Nm dostupných od 1500 do 4000 ot./min. V kombinácii so šesťstupňovým manuálom zvládne Auris stovku za 10,1 s a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. V kombinovanej prevádzke si vozidlo povie podľa tabuliek o 4,7 l/100 km.

2015_Auris_TS_01.jpg2015_Auris_TS_03.jpg2015_Auris_TS_14.jpg
Zmeny sa týkajú aj verzie kombi. Tým najdôležitejším sú ale nové motory. Benzínová časť obsahuje po novom agregát 1.2T, na miesto naftového dvojlitra príchádza menšia tisícšesťstovka. 

Druhou významnou novinkou je príchod dieselového agregátu 1.6 D-4D, ktorý nahrádza naftový dvojliter. V tomto prípade sa bavíme o výkone 82 kW (112 k), vrchole krútiaceho momentu 270 Nm, zrýchlení z nuly na stovku za 10,5 s a maximálke 190 km/h. Spotreba sa má pohybovať okolo štyroch litrov.

Záujemcovia o ešte úspornejšiu jazdu môžu zvoliť naftovú tisícštyristovku, ktorá sa tiež dočkala rady zmien samozrejme s cieľom splniť normy Euro 6. V ponuke nemôže chýbať ani hybrid. Aj tu sa robili úpravy, takže sa Toyota chváli priemernou spotrebou len 3,5 l/100 km.

Toyota Auris dostala tiež prepracovaný podvozok a posilňovač riadenia, ktorý by mal po novom poskytovať lepšiu spätnú väzbu. Rovnako tak sa vylepšovalo odhlučnenie. A aby sme mali výpočet noviniek kompletný, nemôžeme vynechať ani zmienku o prednárazovom systéme (do 30 km/h auto samo zastaví), sledovanie jazdných pruhov, automatických diaľkových svetlách alebo systéme čítania značiek.

Ak si chcete upravený Auris dôkladne prezrieť, pokračujte na ďalšiu kapitolu, kde nájdete galériu čítajúcu viac ako 120 fotiek.

AURIS_INT_02_DPL_2015.jpgAURIS_INT_03_DPL_2015.jpgAURIS_INT_06_DPL_2015.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY