vytisknout velikost písma Fotogaléria: Omladená Toyota Auris sa podrobne predstavuje

Fotogaléria: Omladená Toyota Auris sa podrobne predstavuje
Zoznam kapitol
  1. Toyota Auris po facelifte
  2. Toyota Auris po facelifte: Fotogaléria

Toyota Auris má po facelifte, ktorý priniesol výrazne prepracovaný dizajn, vylepšený interiér, upravený podvozok, preplňovanú benzínovú tisícdvestovku, nový diesel a ďalšie asistenčné systémy (napríklad čítanie značiek). Do predaja na slovenskom trhu sa japonská novinka dostane ešte tento týždeň.

Toyota podrobne predstavila upravený Auris. Už na prvý pohľad spoznáte, že sa odohralo v celku veľa zmien. Auto má kompletne prepracovanú prednú aj zadnú časť a napríklad vďaka novým nárazníkom sa tiež zväčšovali previsy karosérie. Iné sú prirodzene aj zliatinové kolesá (16 a 17 palcov) a moderný vzhľad podporia napríklad diódové svetlá. V ponuke nájdeme taktiež dve nové farby karosérie (Dark Blue Mica a Blue Metallic).

2015_Auris_06.jpg2015_Auris_07.jpg2015_Auris_09.jpg
Toyota Auris dostala novú prednú a zadnú časť. Iné nárazníky zväčšili previsy karosérie. 

V interiéri sa zapracovalo na úrovni vnímanej kvality. Nové materiály dopĺňa iný prístrojový štít, na ktorom je 4,2" veľký farebný displej palubného počítača. Ďalší dotykový displej potom nájdeme na stredovom paneli. Tentoraz má veľkosť sedem palcov. Toyota zmenila aj rad detailov typu madiel vo dverách alebo spracovania výduchov ventilácie.

Úpravy zasiahli aj ponuku motorizácií. Tam sa po novom objavuje preplňovaný benzínový motor 1.2T využívajúci systém priameho vstreku paliva a variabilného časovania ventilov. Jeho parametre sú 116 koní (85 kW) a 185 Nm dostupných od 1500 do 4000 ot./min. V kombinácii so šesťstupňovým manuálom zvládne Auris stovku za 10,1 s a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. V kombinovanej prevádzke si vozidlo povie podľa tabuliek o 4,7 l/100 km.

2015_Auris_TS_01.jpg2015_Auris_TS_03.jpg2015_Auris_TS_14.jpg
Zmeny sa týkajú aj verzie kombi. Tým najdôležitejším sú ale nové motory. Benzínová časť obsahuje po novom agregát 1.2T, na miesto naftového dvojlitra príchádza menšia tisícšesťstovka. 

Druhou významnou novinkou je príchod dieselového agregátu 1.6 D-4D, ktorý nahrádza naftový dvojliter. V tomto prípade sa bavíme o výkone 82 kW (112 k), vrchole krútiaceho momentu 270 Nm, zrýchlení z nuly na stovku za 10,5 s a maximálke 190 km/h. Spotreba sa má pohybovať okolo štyroch litrov.

Záujemcovia o ešte úspornejšiu jazdu môžu zvoliť naftovú tisícštyristovku, ktorá sa tiež dočkala rady zmien samozrejme s cieľom splniť normy Euro 6. V ponuke nemôže chýbať ani hybrid. Aj tu sa robili úpravy, takže sa Toyota chváli priemernou spotrebou len 3,5 l/100 km.

Toyota Auris dostala tiež prepracovaný podvozok a posilňovač riadenia, ktorý by mal po novom poskytovať lepšiu spätnú väzbu. Rovnako tak sa vylepšovalo odhlučnenie. A aby sme mali výpočet noviniek kompletný, nemôžeme vynechať ani zmienku o prednárazovom systéme (do 30 km/h auto samo zastaví), sledovanie jazdných pruhov, automatických diaľkových svetlách alebo systéme čítania značiek.

Ak si chcete upravený Auris dôkladne prezrieť, pokračujte na ďalšiu kapitolu, kde nájdete galériu čítajúcu viac ako 120 fotiek.

AURIS_INT_02_DPL_2015.jpgAURIS_INT_03_DPL_2015.jpgAURIS_INT_06_DPL_2015.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY