vytisknout velikost písma Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Prvé fotky nového SUV Audi Q7 sme tu už mali. Automobilka na predčasný únik ihneď reagovala tlačovou správou a prvou sadou oficiálnych fotografií.

Názor na dizajn si urobte sami, ale z hľadiska techniky sa dá predpokladať to najlepšie. Nové auto je napríklad v základe o 325 kg ľahšie ako predchodca.

audi (6).jpgaudi (20).jpgaudi (19).jpgHmotnosť sa znižovala nielen na podvozku a karosérii, ale aj v interiéri. Celková úspora činí proti minulej generácii až 325 kg, čo sa podpíše nielen na ovládateľnosti a dynamike jazdy, ale aj na spotrebe paliva

Napríklad celých 100 kg ušetrilo Audi na podvozku, keď sú hlavné komponenty z hliníka a ľahšej vysokopevnostnej ocele. Na karosérii sa ušetrilo 71 kg. Dvere, kapota, blatníky a veko kufra sú hliníkové. Na ostatných dieloch je použitá pevnostná oceľ.

Najľahší je šesťvalcový benzínový model Audi Q7 3.0 TFSI, ktorý ukáže na váhe "len" 1970 kg. Turbodiesel 3.0 TDI v základnom prevedení váži 1995 kg. Zaujímavé je, že zníženie hmotnosti sa podarilo dosiahnuť aj pri zvyšovaní pevnosti hlavne kvôli novým americkým nárazovým testom IIHS, na ktorých už niekoľko moderných áut prepadlo.

Nové prvky výbavy sú skutočne rozsiahle. Spomeňme napríklad len združenie väčšiny funkcií do dotykového displeja, aby sa znížil počet tlačidiel. Zaujímavosťou je napríklad nový systém klimatizácie a recirkulácie vzduchu. Audi zapracovalo aj na audio systéme s 3D zvukom.

Tých nových funkcií je vážne veľa. Napríklad sa vám môžu automaticky aktualizovať cez internet dáta v navigácii a nemusíte si kvôli tomu kupovať každý rok nový disk. Ak patríte k tým, ktorí si radi hrajú s chytrým telefónom, zamestná vás nové Audi Q7 na veľmi dlho. A myslelo sa aj na cestujúcich vzadu, môžete im ponúknuť zábavný systém.

A ako je to s motormi? Asi sa dá očakávať najväčšia obľúbenosť šesťvalca 3.0 TDI, ale v ponuke je aj benzínový šesťvalec s kompresorom 3.0 TFSI. Všetky doteraz známe parametre motorov uvádzame v tabuľke.

  výkon
kW/k
krútiaci mom.
Nm
0-100 km/h
s
rýchlosť
km/h
spotreba
l/100 km
emisie
g/km CO2
3.0 TDI 160/218 500        
3.0 TDI 200/272 600 6,3 234 5,7 149
3.0 TDI e-tron 275/373 700 6,0 225 1,7 <50
2.0 TFSI* 185/252 370        
3.0 TFSI 245/333 440 6,1 250 7,7 179

*model pre ázijský a americký trh

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a zaujímavosťou je aj systém natáčania zadných kolies. Funguje to podobne ako v iných autách. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti predným, vo vysokých rýchlostiach potom spolu s nimi.

audi (5).jpgaudi (16).jpgaudi (2).jpg
V interiéri drasticky ubudlo tlačidiel; Q7 naďalej zostáva sedemmiestnym modelom

Plug-in hybridný model Audi Q7 e-tron quattro používa šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k). Kým spaľovací motor a elektromotory spoločne dotlačia veľké Audi na stovku už za šesť sekúnd, samotným elektromotorom k tomu stačí šokujúcich 6,1 sekundy - teda rovnako ako benzínovému šesťvalcu. Dojazd v plne elektrickom režime je 56 km.

audi (1).jpgaudi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (12).jpgaudi (13).jpgaudi (14).jpgaudi (15).jpgaudi (16).jpgaudi (17).jpgaudi (18).jpgaudi (2).jpgaudi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY