vytisknout velikost písma Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Prvé fotky nového SUV Audi Q7 sme tu už mali. Automobilka na predčasný únik ihneď reagovala tlačovou správou a prvou sadou oficiálnych fotografií.

Názor na dizajn si urobte sami, ale z hľadiska techniky sa dá predpokladať to najlepšie. Nové auto je napríklad v základe o 325 kg ľahšie ako predchodca.

audi (6).jpgaudi (20).jpgaudi (19).jpgHmotnosť sa znižovala nielen na podvozku a karosérii, ale aj v interiéri. Celková úspora činí proti minulej generácii až 325 kg, čo sa podpíše nielen na ovládateľnosti a dynamike jazdy, ale aj na spotrebe paliva

Napríklad celých 100 kg ušetrilo Audi na podvozku, keď sú hlavné komponenty z hliníka a ľahšej vysokopevnostnej ocele. Na karosérii sa ušetrilo 71 kg. Dvere, kapota, blatníky a veko kufra sú hliníkové. Na ostatných dieloch je použitá pevnostná oceľ.

Najľahší je šesťvalcový benzínový model Audi Q7 3.0 TFSI, ktorý ukáže na váhe "len" 1970 kg. Turbodiesel 3.0 TDI v základnom prevedení váži 1995 kg. Zaujímavé je, že zníženie hmotnosti sa podarilo dosiahnuť aj pri zvyšovaní pevnosti hlavne kvôli novým americkým nárazovým testom IIHS, na ktorých už niekoľko moderných áut prepadlo.

Nové prvky výbavy sú skutočne rozsiahle. Spomeňme napríklad len združenie väčšiny funkcií do dotykového displeja, aby sa znížil počet tlačidiel. Zaujímavosťou je napríklad nový systém klimatizácie a recirkulácie vzduchu. Audi zapracovalo aj na audio systéme s 3D zvukom.

Tých nových funkcií je vážne veľa. Napríklad sa vám môžu automaticky aktualizovať cez internet dáta v navigácii a nemusíte si kvôli tomu kupovať každý rok nový disk. Ak patríte k tým, ktorí si radi hrajú s chytrým telefónom, zamestná vás nové Audi Q7 na veľmi dlho. A myslelo sa aj na cestujúcich vzadu, môžete im ponúknuť zábavný systém.

A ako je to s motormi? Asi sa dá očakávať najväčšia obľúbenosť šesťvalca 3.0 TDI, ale v ponuke je aj benzínový šesťvalec s kompresorom 3.0 TFSI. Všetky doteraz známe parametre motorov uvádzame v tabuľke.

  výkon
kW/k
krútiaci mom.
Nm
0-100 km/h
s
rýchlosť
km/h
spotreba
l/100 km
emisie
g/km CO2
3.0 TDI 160/218 500        
3.0 TDI 200/272 600 6,3 234 5,7 149
3.0 TDI e-tron 275/373 700 6,0 225 1,7 <50
2.0 TFSI* 185/252 370        
3.0 TFSI 245/333 440 6,1 250 7,7 179

*model pre ázijský a americký trh

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a zaujímavosťou je aj systém natáčania zadných kolies. Funguje to podobne ako v iných autách. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti predným, vo vysokých rýchlostiach potom spolu s nimi.

audi (5).jpgaudi (16).jpgaudi (2).jpg
V interiéri drasticky ubudlo tlačidiel; Q7 naďalej zostáva sedemmiestnym modelom

Plug-in hybridný model Audi Q7 e-tron quattro používa šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k). Kým spaľovací motor a elektromotory spoločne dotlačia veľké Audi na stovku už za šesť sekúnd, samotným elektromotorom k tomu stačí šokujúcich 6,1 sekundy - teda rovnako ako benzínovému šesťvalcu. Dojazd v plne elektrickom režime je 56 km.

audi (1).jpgaudi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (12).jpgaudi (13).jpgaudi (14).jpgaudi (15).jpgaudi (16).jpgaudi (17).jpgaudi (18).jpgaudi (2).jpgaudi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY