vytisknout velikost písma Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Prvé fotky nového SUV Audi Q7 sme tu už mali. Automobilka na predčasný únik ihneď reagovala tlačovou správou a prvou sadou oficiálnych fotografií.

Názor na dizajn si urobte sami, ale z hľadiska techniky sa dá predpokladať to najlepšie. Nové auto je napríklad v základe o 325 kg ľahšie ako predchodca.

audi (6).jpgaudi (20).jpgaudi (19).jpgHmotnosť sa znižovala nielen na podvozku a karosérii, ale aj v interiéri. Celková úspora činí proti minulej generácii až 325 kg, čo sa podpíše nielen na ovládateľnosti a dynamike jazdy, ale aj na spotrebe paliva

Napríklad celých 100 kg ušetrilo Audi na podvozku, keď sú hlavné komponenty z hliníka a ľahšej vysokopevnostnej ocele. Na karosérii sa ušetrilo 71 kg. Dvere, kapota, blatníky a veko kufra sú hliníkové. Na ostatných dieloch je použitá pevnostná oceľ.

Najľahší je šesťvalcový benzínový model Audi Q7 3.0 TFSI, ktorý ukáže na váhe "len" 1970 kg. Turbodiesel 3.0 TDI v základnom prevedení váži 1995 kg. Zaujímavé je, že zníženie hmotnosti sa podarilo dosiahnuť aj pri zvyšovaní pevnosti hlavne kvôli novým americkým nárazovým testom IIHS, na ktorých už niekoľko moderných áut prepadlo.

Nové prvky výbavy sú skutočne rozsiahle. Spomeňme napríklad len združenie väčšiny funkcií do dotykového displeja, aby sa znížil počet tlačidiel. Zaujímavosťou je napríklad nový systém klimatizácie a recirkulácie vzduchu. Audi zapracovalo aj na audio systéme s 3D zvukom.

Tých nových funkcií je vážne veľa. Napríklad sa vám môžu automaticky aktualizovať cez internet dáta v navigácii a nemusíte si kvôli tomu kupovať každý rok nový disk. Ak patríte k tým, ktorí si radi hrajú s chytrým telefónom, zamestná vás nové Audi Q7 na veľmi dlho. A myslelo sa aj na cestujúcich vzadu, môžete im ponúknuť zábavný systém.

A ako je to s motormi? Asi sa dá očakávať najväčšia obľúbenosť šesťvalca 3.0 TDI, ale v ponuke je aj benzínový šesťvalec s kompresorom 3.0 TFSI. Všetky doteraz známe parametre motorov uvádzame v tabuľke.

  výkon
kW/k
krútiaci mom.
Nm
0-100 km/h
s
rýchlosť
km/h
spotreba
l/100 km
emisie
g/km CO2
3.0 TDI 160/218 500        
3.0 TDI 200/272 600 6,3 234 5,7 149
3.0 TDI e-tron 275/373 700 6,0 225 1,7 <50
2.0 TFSI* 185/252 370        
3.0 TFSI 245/333 440 6,1 250 7,7 179

*model pre ázijský a americký trh

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a zaujímavosťou je aj systém natáčania zadných kolies. Funguje to podobne ako v iných autách. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti predným, vo vysokých rýchlostiach potom spolu s nimi.

audi (5).jpgaudi (16).jpgaudi (2).jpg
V interiéri drasticky ubudlo tlačidiel; Q7 naďalej zostáva sedemmiestnym modelom

Plug-in hybridný model Audi Q7 e-tron quattro používa šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k). Kým spaľovací motor a elektromotory spoločne dotlačia veľké Audi na stovku už za šesť sekúnd, samotným elektromotorom k tomu stačí šokujúcich 6,1 sekundy - teda rovnako ako benzínovému šesťvalcu. Dojazd v plne elektrickom režime je 56 km.

audi (1).jpgaudi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (12).jpgaudi (13).jpgaudi (14).jpgaudi (15).jpgaudi (16).jpgaudi (17).jpgaudi (18).jpgaudi (2).jpgaudi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY