vytisknout velikost písma Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Fotogaléria: Nové SUV Audi Q7 oficiálne. Je ľahšie o 325 kg

Prvé fotky nového SUV Audi Q7 sme tu už mali. Automobilka na predčasný únik ihneď reagovala tlačovou správou a prvou sadou oficiálnych fotografií.

Názor na dizajn si urobte sami, ale z hľadiska techniky sa dá predpokladať to najlepšie. Nové auto je napríklad v základe o 325 kg ľahšie ako predchodca.

audi (6).jpgaudi (20).jpgaudi (19).jpgHmotnosť sa znižovala nielen na podvozku a karosérii, ale aj v interiéri. Celková úspora činí proti minulej generácii až 325 kg, čo sa podpíše nielen na ovládateľnosti a dynamike jazdy, ale aj na spotrebe paliva

Napríklad celých 100 kg ušetrilo Audi na podvozku, keď sú hlavné komponenty z hliníka a ľahšej vysokopevnostnej ocele. Na karosérii sa ušetrilo 71 kg. Dvere, kapota, blatníky a veko kufra sú hliníkové. Na ostatných dieloch je použitá pevnostná oceľ.

Najľahší je šesťvalcový benzínový model Audi Q7 3.0 TFSI, ktorý ukáže na váhe "len" 1970 kg. Turbodiesel 3.0 TDI v základnom prevedení váži 1995 kg. Zaujímavé je, že zníženie hmotnosti sa podarilo dosiahnuť aj pri zvyšovaní pevnosti hlavne kvôli novým americkým nárazovým testom IIHS, na ktorých už niekoľko moderných áut prepadlo.

Nové prvky výbavy sú skutočne rozsiahle. Spomeňme napríklad len združenie väčšiny funkcií do dotykového displeja, aby sa znížil počet tlačidiel. Zaujímavosťou je napríklad nový systém klimatizácie a recirkulácie vzduchu. Audi zapracovalo aj na audio systéme s 3D zvukom.

Tých nových funkcií je vážne veľa. Napríklad sa vám môžu automaticky aktualizovať cez internet dáta v navigácii a nemusíte si kvôli tomu kupovať každý rok nový disk. Ak patríte k tým, ktorí si radi hrajú s chytrým telefónom, zamestná vás nové Audi Q7 na veľmi dlho. A myslelo sa aj na cestujúcich vzadu, môžete im ponúknuť zábavný systém.

A ako je to s motormi? Asi sa dá očakávať najväčšia obľúbenosť šesťvalca 3.0 TDI, ale v ponuke je aj benzínový šesťvalec s kompresorom 3.0 TFSI. Všetky doteraz známe parametre motorov uvádzame v tabuľke.

  výkon
kW/k
krútiaci mom.
Nm
0-100 km/h
s
rýchlosť
km/h
spotreba
l/100 km
emisie
g/km CO2
3.0 TDI 160/218 500        
3.0 TDI 200/272 600 6,3 234 5,7 149
3.0 TDI e-tron 275/373 700 6,0 225 1,7 <50
2.0 TFSI* 185/252 370        
3.0 TFSI 245/333 440 6,1 250 7,7 179

*model pre ázijský a americký trh

Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a zaujímavosťou je aj systém natáčania zadných kolies. Funguje to podobne ako v iných autách. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti predným, vo vysokých rýchlostiach potom spolu s nimi.

audi (5).jpgaudi (16).jpgaudi (2).jpg
V interiéri drasticky ubudlo tlačidiel; Q7 naďalej zostáva sedemmiestnym modelom

Plug-in hybridný model Audi Q7 e-tron quattro používa šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k). Kým spaľovací motor a elektromotory spoločne dotlačia veľké Audi na stovku už za šesť sekúnd, samotným elektromotorom k tomu stačí šokujúcich 6,1 sekundy - teda rovnako ako benzínovému šesťvalcu. Dojazd v plne elektrickom režime je 56 km.

audi (1).jpgaudi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (12).jpgaudi (13).jpgaudi (14).jpgaudi (15).jpgaudi (16).jpgaudi (17).jpgaudi (18).jpgaudi (2).jpgaudi (3).jpgaudi (4).jpgaudi (5).jpgaudi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY