vytisknout velikost písma Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat

V posledných týždňoch sa koná jedna medzinárodná prezentácia za druhou. Po Lexuse a Fabii sme sa tentoraz vydali na Sardíniu vyskúšať ôsme vydanie Volkswagenu Passat.
Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Passat: Prvé kilometre na Sardínii
  2. Volkswagen Passat: Kompletná fotogaléria

Passat je pre Volkswagen veľmi dôležitý model, takže neprekvapí, že si automobilka dala na novej generácii záležať. A na aute to je cítiť. Keď som si v lietadle otvoril tlačovú správu, objavilo sa tridsať stránok textu. Nový Passat dostal skutočne veľa "vychytávok". 

Jedna z tých najväčších čakala hneď na letisku, kde sme vyzdvihli autá k prvej testovacej jazde. Passat môže mať vo výbave asistenta pre cúvanie s prívesom. Ako to funguje?

_DSC0671.JPG_DSC0672.JPG_DSC0676.JPGNový Passat pomôže pri cúvaní s prívesom. Pomocou ovládača spätných zrkadiel nastavíte smer, auto potom obstará riadenie.

Aktivujete systém a následne sa vám zmení ovládač spätných zrkadiel v ovládač automobile. Na prístrojovom štíte sa objaví vozík, ktorý sa natáča podľa toho, ako ovládate onen joystick. Auto už si dopočíta, ako presne má točiť volantom, aby po prvé príves cúval stále rovno a nikam sa nestáčal, a aby (po druhé) príves začal zatáčať presne, ako si to situácia vyžaduje. Je to veľmi šikovná vec. 

Pre prvé kilometre za volantom som siahol po vrcholnom dvojlitrovom TDI (176 kW / 240 k) kombinovanom s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Hneď prvé metre naznačili, že tento diesel nie je úplne klasickým naftovým motorom. Je nezvyčajne tichý, použiteľný vo veľmi širokom spektre otáčok a s autom vie dosť zacvičiť. Pridajte si k tomu prvotriedne odhlučnenie plus komfortný podvozok a na svete máte výborné auto pre diaľničné jazdy.

_DSC0781.JPG_DSC0801.JPG_DSC0802.JPGPrvé kilometre prebehli za volantom vrcholného naftového prevedenia. Výkon 240 koní a krútiaci moment 500 Nm vie s Passatom veľmi príjemne zacvičiť.

Dnes sa dostalo aj na predokolku s benzínovým štvorvalcom a pohonom prednej nápravy. Jazda nie je tak svižná, ale auto je ešte tichšie a v zákrutách je lepšie ovládateľnejšie. Na zajtrajší deň som zarezervoval ešte tretiu dostupnú motorizáciu, a síce dvojliter TDI s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom prednej nápravy. Dúfajme, že všetko vyjde a aj s ním sa odveziem. 

Samozrejme ak máte špeciálnu otázku, neváhajte a píšte. Zajtra sa pokúsim nájsť odpoveď.

_DSC0681.JPG_DSC0685.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY