vytisknout velikost písma Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat

V posledných týždňoch sa koná jedna medzinárodná prezentácia za druhou. Po Lexuse a Fabii sme sa tentoraz vydali na Sardíniu vyskúšať ôsme vydanie Volkswagenu Passat.
Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Passat: Prvé kilometre na Sardínii
  2. Volkswagen Passat: Kompletná fotogaléria

Passat je pre Volkswagen veľmi dôležitý model, takže neprekvapí, že si automobilka dala na novej generácii záležať. A na aute to je cítiť. Keď som si v lietadle otvoril tlačovú správu, objavilo sa tridsať stránok textu. Nový Passat dostal skutočne veľa "vychytávok". 

Jedna z tých najväčších čakala hneď na letisku, kde sme vyzdvihli autá k prvej testovacej jazde. Passat môže mať vo výbave asistenta pre cúvanie s prívesom. Ako to funguje?

_DSC0671.JPG_DSC0672.JPG_DSC0676.JPGNový Passat pomôže pri cúvaní s prívesom. Pomocou ovládača spätných zrkadiel nastavíte smer, auto potom obstará riadenie.

Aktivujete systém a následne sa vám zmení ovládač spätných zrkadiel v ovládač automobile. Na prístrojovom štíte sa objaví vozík, ktorý sa natáča podľa toho, ako ovládate onen joystick. Auto už si dopočíta, ako presne má točiť volantom, aby po prvé príves cúval stále rovno a nikam sa nestáčal, a aby (po druhé) príves začal zatáčať presne, ako si to situácia vyžaduje. Je to veľmi šikovná vec. 

Pre prvé kilometre za volantom som siahol po vrcholnom dvojlitrovom TDI (176 kW / 240 k) kombinovanom s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Hneď prvé metre naznačili, že tento diesel nie je úplne klasickým naftovým motorom. Je nezvyčajne tichý, použiteľný vo veľmi širokom spektre otáčok a s autom vie dosť zacvičiť. Pridajte si k tomu prvotriedne odhlučnenie plus komfortný podvozok a na svete máte výborné auto pre diaľničné jazdy.

_DSC0781.JPG_DSC0801.JPG_DSC0802.JPGPrvé kilometre prebehli za volantom vrcholného naftového prevedenia. Výkon 240 koní a krútiaci moment 500 Nm vie s Passatom veľmi príjemne zacvičiť.

Dnes sa dostalo aj na predokolku s benzínovým štvorvalcom a pohonom prednej nápravy. Jazda nie je tak svižná, ale auto je ešte tichšie a v zákrutách je lepšie ovládateľnejšie. Na zajtrajší deň som zarezervoval ešte tretiu dostupnú motorizáciu, a síce dvojliter TDI s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom prednej nápravy. Dúfajme, že všetko vyjde a aj s ním sa odveziem. 

Samozrejme ak máte špeciálnu otázku, neváhajte a píšte. Zajtra sa pokúsim nájsť odpoveď.

_DSC0681.JPG_DSC0685.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY