vytisknout velikost písma Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat

V posledných týždňoch sa koná jedna medzinárodná prezentácia za druhou. Po Lexuse a Fabii sme sa tentoraz vydali na Sardíniu vyskúšať ôsme vydanie Volkswagenu Passat.
Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Passat: Prvé kilometre na Sardínii
  2. Volkswagen Passat: Kompletná fotogaléria

Passat je pre Volkswagen veľmi dôležitý model, takže neprekvapí, že si automobilka dala na novej generácii záležať. A na aute to je cítiť. Keď som si v lietadle otvoril tlačovú správu, objavilo sa tridsať stránok textu. Nový Passat dostal skutočne veľa "vychytávok". 

Jedna z tých najväčších čakala hneď na letisku, kde sme vyzdvihli autá k prvej testovacej jazde. Passat môže mať vo výbave asistenta pre cúvanie s prívesom. Ako to funguje?

_DSC0671.JPG_DSC0672.JPG_DSC0676.JPGNový Passat pomôže pri cúvaní s prívesom. Pomocou ovládača spätných zrkadiel nastavíte smer, auto potom obstará riadenie.

Aktivujete systém a následne sa vám zmení ovládač spätných zrkadiel v ovládač automobile. Na prístrojovom štíte sa objaví vozík, ktorý sa natáča podľa toho, ako ovládate onen joystick. Auto už si dopočíta, ako presne má točiť volantom, aby po prvé príves cúval stále rovno a nikam sa nestáčal, a aby (po druhé) príves začal zatáčať presne, ako si to situácia vyžaduje. Je to veľmi šikovná vec. 

Pre prvé kilometre za volantom som siahol po vrcholnom dvojlitrovom TDI (176 kW / 240 k) kombinovanom s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Hneď prvé metre naznačili, že tento diesel nie je úplne klasickým naftovým motorom. Je nezvyčajne tichý, použiteľný vo veľmi širokom spektre otáčok a s autom vie dosť zacvičiť. Pridajte si k tomu prvotriedne odhlučnenie plus komfortný podvozok a na svete máte výborné auto pre diaľničné jazdy.

_DSC0781.JPG_DSC0801.JPG_DSC0802.JPGPrvé kilometre prebehli za volantom vrcholného naftového prevedenia. Výkon 240 koní a krútiaci moment 500 Nm vie s Passatom veľmi príjemne zacvičiť.

Dnes sa dostalo aj na predokolku s benzínovým štvorvalcom a pohonom prednej nápravy. Jazda nie je tak svižná, ale auto je ešte tichšie a v zákrutách je lepšie ovládateľnejšie. Na zajtrajší deň som zarezervoval ešte tretiu dostupnú motorizáciu, a síce dvojliter TDI s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom prednej nápravy. Dúfajme, že všetko vyjde a aj s ním sa odveziem. 

Samozrejme ak máte špeciálnu otázku, neváhajte a píšte. Zajtra sa pokúsim nájsť odpoveď.

_DSC0681.JPG_DSC0685.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY