vytisknout velikost písma Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat

V posledných týždňoch sa koná jedna medzinárodná prezentácia za druhou. Po Lexuse a Fabii sme sa tentoraz vydali na Sardíniu vyskúšať ôsme vydanie Volkswagenu Passat.
Fotogaléria: Na Sardínii testujeme nový Volkswagen Passat
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Passat: Prvé kilometre na Sardínii
  2. Volkswagen Passat: Kompletná fotogaléria

Passat je pre Volkswagen veľmi dôležitý model, takže neprekvapí, že si automobilka dala na novej generácii záležať. A na aute to je cítiť. Keď som si v lietadle otvoril tlačovú správu, objavilo sa tridsať stránok textu. Nový Passat dostal skutočne veľa "vychytávok". 

Jedna z tých najväčších čakala hneď na letisku, kde sme vyzdvihli autá k prvej testovacej jazde. Passat môže mať vo výbave asistenta pre cúvanie s prívesom. Ako to funguje?

_DSC0671.JPG_DSC0672.JPG_DSC0676.JPGNový Passat pomôže pri cúvaní s prívesom. Pomocou ovládača spätných zrkadiel nastavíte smer, auto potom obstará riadenie.

Aktivujete systém a následne sa vám zmení ovládač spätných zrkadiel v ovládač automobile. Na prístrojovom štíte sa objaví vozík, ktorý sa natáča podľa toho, ako ovládate onen joystick. Auto už si dopočíta, ako presne má točiť volantom, aby po prvé príves cúval stále rovno a nikam sa nestáčal, a aby (po druhé) príves začal zatáčať presne, ako si to situácia vyžaduje. Je to veľmi šikovná vec. 

Pre prvé kilometre za volantom som siahol po vrcholnom dvojlitrovom TDI (176 kW / 240 k) kombinovanom s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Hneď prvé metre naznačili, že tento diesel nie je úplne klasickým naftovým motorom. Je nezvyčajne tichý, použiteľný vo veľmi širokom spektre otáčok a s autom vie dosť zacvičiť. Pridajte si k tomu prvotriedne odhlučnenie plus komfortný podvozok a na svete máte výborné auto pre diaľničné jazdy.

_DSC0781.JPG_DSC0801.JPG_DSC0802.JPGPrvé kilometre prebehli za volantom vrcholného naftového prevedenia. Výkon 240 koní a krútiaci moment 500 Nm vie s Passatom veľmi príjemne zacvičiť.

Dnes sa dostalo aj na predokolku s benzínovým štvorvalcom a pohonom prednej nápravy. Jazda nie je tak svižná, ale auto je ešte tichšie a v zákrutách je lepšie ovládateľnejšie. Na zajtrajší deň som zarezervoval ešte tretiu dostupnú motorizáciu, a síce dvojliter TDI s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom prednej nápravy. Dúfajme, že všetko vyjde a aj s ním sa odveziem. 

Samozrejme ak máte špeciálnu otázku, neváhajte a píšte. Zajtra sa pokúsim nájsť odpoveď.

_DSC0681.JPG_DSC0685.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY