vytisknout velikost písma Fotogaléria: Modely Škoda 4x4 vo Viedni, a.k.a. (nielen) štvorkolky v akcii

Škoda na akcii neďaleko Viedne pripomenula, že vo svojej ponuke má aj modely s pohonom všetkých kolies, pričom všetky sa v nedávnej dobe dočkali modernizácie alebo prišli rovno v novej generácii. Bohužiaľ na Octaviu Scout tentoraz ešte nedošlo. Viedenská prezentácia bola skôr také mladoboleslavské zopakovanie známych vecí.
Fotogaléria: Modely Škoda 4x4 vo Viedni, a.k.a. (nielen) štvorkolky v akcii
Zoznam kapitol
  1. Škoda 4x4 vo Viedni, Video
  2. Fotogaléria

Modely s pohonom všetkých kolies predajne ťahajú. Dobre to vedia v Audi, Mercedese alebo BMW, veľmi dobre to vie samozrejme aj Škodovka. Tá prišla s prvým sériovým vozidlom osadeným pohonom všetkých kolies v roku 1999, kedy sa predstavila Octavia Combi 4x4. O tri roky neskôr dorazila so systémom 4x4 aj liftback, šesť rokov na to nasledoval Superb. V roku 2009 Škoda uviedla Superb Combi 4x4 a hlavne svoje prvé SUV Yeti.

Od roku 1999 do roku 2013 sa predalo celkovo 386 400 Škodoviek disponujúcich pohonom 4x4. V tomto roku Škoda eviduje zatiaľ 24 400 predaných automobilov vybavených systémom 4x4.

Len pre zopakovanie, aktuálne je k dispozícii ako štvorkolka Superb / Superb Combi, Octavia Combi a Yeti, ktorého Škoda počíta za dva (normálna verzia a Outdoor). V lete sa potom ponuka rozrastie o Octaviu Scout. Všetky modely používajú medzinápravovou spojku Haldex poslednej (piatej) generácie. Výnimkou je len Superb, u ktorého aj po modernizácii zostala pôvodná štvrtá generácia.

Vo Viedni sme vyskúšali Škodu Yeti v pomerne zaujímavom teréne. Toto auto zvládne maximálne stúpanie 31°, bočný náklon činí 45°, prechodový uhol má hodnotu 19,6°, predný nájazdový 19° a zadný 32°. Yeti opäť potvrdil, že aj s relatívne jednoduchou technikou zvládne mimo cesty viac než dosť a že mu nerobia prílišné problémy situácie, kedy sa dve kolesá dostanú do vzduchu. Súčasťou programu bol aj zjazd 80% klesania, kde sa prezentoval asistent pre schádzanie prudkých svahov. Ten funguje aj na neutráli a funguje veľmi spoľahlivo.

Cestné Škodovky dostali možnosť ukázať svoje zručnosti na klzavých fóliách v niekoľkých disciplínach. Možnosť vyskúšať tesne za sebou napríklad Superb s pohonom predných kolies a následne verziu 4x4 je veľmi zaujímavé. Rozdiel v správaní automobilu je totiž obrovský.

Yeti Xtreme: Bonus na záver

Do Viedne sa od jazera Wörthersee dostavil aj bonus v podobe štúdie Yeti Xtreme. Stručné dojmy? Auto vyzerá veľmi dobre, ale je na ňom predsa len vidno, že ide o koncept. Keď sa pozriete na podvozok, nič nové tam neuvidíte, zadné dvere nejdú naplno otvoriť a tak ďalej.

Interiér je vydarený. Kam sa pozriete, tam uvidíte Alcantaru, karbón alebo kov. Posádka zapadne do veľmi športových sedadiel, vodič dostal športovo tvarovaný, Alcantarou potiahnutý volant, medzi sedadlami nájdete nože, ktoré drží na svojom mieste magnet.

Nakoniec jedinou skutočnou novinkou bol vo Viedni Superb v prevedení Outdoor. No vzhľadom k tomu, že ide len o plasty, viac než rozpisovanie statických dojmov prezradí priložená fotogaléria, kde nájdete z celej akcie 60 snímok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY