vytisknout velikost písma Fotogaléria: Fast Fords alebo slávni predchodcovia nového Focusu RS

Aby novému Focusu RS nebolo pri jeho odhalení smutno, odviezol Ford do svojej starej motorárne aj jeho ikonického predchodcu. Pripomeňte si históriu Fordov RS v našej galérii.
Fotogaléria: Fast Fords alebo slávni predchodcovia nového Focusu RS
Zoznam kapitol
  1. Fast Fords alebo slávni predchodcovia nového Focusu RS
  2. Fast Fords: Fotogaléria

Nový Focus RS je svojím spôsobom prevratný model, aspoň pre Ford - prvýkrát má pohon všetkých kolies, prvýkrát sa bude predávať na mimoeurópskych trhoch, prvýkrát bude existovať s päťdverovou karosériou. Z historického pohľadu je ale nový Focus RS "len" ďalším článkom v dlhom reťazi športových variantov európskych Fordov.

K jeho predchodcom patrí zadokolesovky ako Ford Escort Mexico, špeciálna edícia na oslavu víťazstva Escortu v rely maratónu Londýn-Mexiko v roku 1970; štvorkolky ako Sierra RS Cosworth 4x4 z roku 1990; a samozrejme aj predokolka vrátane oboch doterajších generácií Focusu RS.

Poznáte z TV

V žiadnom zozname športových počinov európskeho Fordu nesmie chýbať Ford RS200, homologizačný špeciál skupiny B s uprostred uloženým motorom. A ak patríte ku generácii, ktorá v 80. rokoch sledovala britské detektívne seriály, určite zmäknete pri pohľade na Escort RS1600i, Escort RS Turbo alebo Capri Turbo, hoci ich označenie vám možno nič konkrétneho nehovorí.

Práve v Británii, kde Ford zapustil korene najhlbšie zo všetkých európskych krajín a dodnes je tam považovaný v podstate za domácu značku, majú rýchle Fordy čiže "Fast Fords" najväčšiu a najfarebnejšiu tradíciu. Tie úplne prvé Fordy RS ale vznikli inde.

Za zakladateľa rodu je považovaný Ford 15M Rallye Sport. Vrcholná verzia nemeckého Taunusu z roku 1968 sa vyrábala ako štvordverový sedan alebo dvojdverové kupé. Mala otáčkomer, prídavné halogénové svetlomety a na želanie aj športové sedadlá Recaro - áno, už vtedy! Motor 1,7 l spočiatku dosahoval výkon 51 kW (70 koní), ale už v septembri 1968 o päť koní posilnil. Vtedy sa tiež dostal do sériovej výbavy brzdový posilovač, ponúkaný do tej doby ako výbava na želanie.

Návrat na miesto činu

Taunus sa montoval v Kolíne nad Rýnom-Niehl. Práve tu, konkrétne v starej motorárni, Ford minulý týždeň predstavil svoj najnovší ostrý model v spoločnosti jeho predchodcov, z ktorých mnohí majú v automobilovom svete status legendy. Ak ste tak ešte neurobili, prezrieť si ich môžete vo fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY