vytisknout velikost písma Fotogaléria: Fast Fords alebo slávni predchodcovia nového Focusu RS

Aby novému Focusu RS nebolo pri jeho odhalení smutno, odviezol Ford do svojej starej motorárne aj jeho ikonického predchodcu. Pripomeňte si históriu Fordov RS v našej galérii.
Fotogaléria: Fast Fords alebo slávni predchodcovia nového Focusu RS
Zoznam kapitol
  1. Fast Fords alebo slávni predchodcovia nového Focusu RS
  2. Fast Fords: Fotogaléria

Nový Focus RS je svojím spôsobom prevratný model, aspoň pre Ford - prvýkrát má pohon všetkých kolies, prvýkrát sa bude predávať na mimoeurópskych trhoch, prvýkrát bude existovať s päťdverovou karosériou. Z historického pohľadu je ale nový Focus RS "len" ďalším článkom v dlhom reťazi športových variantov európskych Fordov.

K jeho predchodcom patrí zadokolesovky ako Ford Escort Mexico, špeciálna edícia na oslavu víťazstva Escortu v rely maratónu Londýn-Mexiko v roku 1970; štvorkolky ako Sierra RS Cosworth 4x4 z roku 1990; a samozrejme aj predokolka vrátane oboch doterajších generácií Focusu RS.

Poznáte z TV

V žiadnom zozname športových počinov európskeho Fordu nesmie chýbať Ford RS200, homologizačný špeciál skupiny B s uprostred uloženým motorom. A ak patríte ku generácii, ktorá v 80. rokoch sledovala britské detektívne seriály, určite zmäknete pri pohľade na Escort RS1600i, Escort RS Turbo alebo Capri Turbo, hoci ich označenie vám možno nič konkrétneho nehovorí.

Práve v Británii, kde Ford zapustil korene najhlbšie zo všetkých európskych krajín a dodnes je tam považovaný v podstate za domácu značku, majú rýchle Fordy čiže "Fast Fords" najväčšiu a najfarebnejšiu tradíciu. Tie úplne prvé Fordy RS ale vznikli inde.

Za zakladateľa rodu je považovaný Ford 15M Rallye Sport. Vrcholná verzia nemeckého Taunusu z roku 1968 sa vyrábala ako štvordverový sedan alebo dvojdverové kupé. Mala otáčkomer, prídavné halogénové svetlomety a na želanie aj športové sedadlá Recaro - áno, už vtedy! Motor 1,7 l spočiatku dosahoval výkon 51 kW (70 koní), ale už v septembri 1968 o päť koní posilnil. Vtedy sa tiež dostal do sériovej výbavy brzdový posilovač, ponúkaný do tej doby ako výbava na želanie.

Návrat na miesto činu

Taunus sa montoval v Kolíne nad Rýnom-Niehl. Práve tu, konkrétne v starej motorárni, Ford minulý týždeň predstavil svoj najnovší ostrý model v spoločnosti jeho predchodcov, z ktorých mnohí majú v automobilovom svete status legendy. Ak ste tak ešte neurobili, prezrieť si ich môžete vo fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY