vytisknout velikost písma Fotogaléria: Čo všetko sme zažili s Land Roverom Defender

Defender sme si v poslednej dobe pripomenuli niekoľkokrát. Ako definitívnu bodku za príbehom tejto legendy tu ale máme ešte jeden bonus v podobe rekapitulácie osobných zážitkov. Ako som písal v nedávnom "teste", nie je toho úplne málo.
Fotogaléria: Čo všetko sme zažili s Land Roverom Defender

Ak si to správne pamätám, potom moja prvá osobná skúsenosť s Defenderom súvisí s otvorením Motorlandu v českej Bělej pod Bezdězom, kde sme na tamojšej akciu jazdili so všetkým, čo mal vtedy tento areál k dispozícii. A to znamenalo aj prechádzku s ich Defenderom, čo bol údajne vyslúžilý vojnový veterán. Do Bělej som išiel niekoľkokrát fotiť a toto auto slúžilo ako "priateľ na telefóne". Keby sme zapadli, prišlo by nás vytiahnuť. Našťastie to nikdy nebolo potrebné.

O mnoho zaujímavejšia spomienka na Defender sa datuje niekedy do roku 2010, kedy na jednej českej zimnej prezentácii Land Roveru bol k dispozícii Defender s pásmi a strešným nosičom. Mal novinárov odviezť pár kilometrov na zjazdovku, pričom nás bolo zhruba dvanásť. Po ceste tam sme išli na streche traja, po ceste späť išli na streche všetci. Každý najmenší bočný náklon bol zaujímavejší, než som si dokázal kedy predstaviť.

1934189_1205188885090_5116875_n.jpg2-land-rover-defender-satbir-pasy_09.jpg97120.jpgMoja prvá osobná skúsenosť s Defenderom sa datuje do roku 2009, kedy sme v rámci otvárania Motorlandu v Bělej pod Bezdězom jazdili s ich vojenským veteránom. Oveľa zaujímavejšie zážitky nasledovali neskôr

Veľmi špeciálna udalosťou bol aj test Land Roveru Defender v prevedení Double Cab Pick-up, s ktorým som vyrazil na lyže do Álp. Kombinácia auta bez navigácie, lajdáckej prípravy celej posádky a zhone pri odchode znamenala kvôli chybnej navigácii namiesto osemhodinovej cesty neplánovaný prejazd Brennerským priesmyku tam a zase späť a pätnásť hodín za volantom. Nikdy v živote som tak dlho v Defenderi v kuse nejazdil. Po absolvovaní celej tejto anabázy som mal pocit, že mi odumrelo pravé koleno.

DSC_0083.jpg10359110_10204557515673092_2228171988247807563_o.jpgIMG_20140903_130423.jpgIMG_20140903_131000.jpgDSC_0141.jpgDSC_0144.jpgÁno vtedy, to som bol ešte mladý junák...; raz pred Vianocami som dostal nápad vykašľať sa na klasické vianočné medovníčky, a tak vznikli medovníky v tvare Defenderu; v Solihulle som stretol niečo, čo už som nikdy nestretol; a došlo aj na dávnych predkov

Raz sa tiež na jednej prezentácii jeden Defender pri testovacej jazde prevrátil na bok. Nič dramatické sa nestalo, asistenčné Disco vrátilo Defík na kolesá, dolial sa olej, vyklepal blatník a druhý deň som s ním absolvoval cestu do Prahy. Iný kolega zase bude rozprávať živú spomienku, ako šiel so závodným Defenderom takzvane "cez búdu".

Všetky spomienky nájdete vo fotogalérii, ak ste náhodou minuli záverečný test verzie Heritige, nasledujte tento odkaz.

Defender bol príliš za zenitom už skôr, ale stále mal svoje veľké čaro. Stručne povedané, v cenníku Land Roveru mi bude chýbať, hoci drvivá väčšina zákazníkov si jeho absenciu ani nevšimne. Ja na neho budem spomínať vždy len v dobrom.

DSC_0129.jpgDSC_0174.jpgDSC_0193.jpgDSC_0202.jpgDSC_0219.jpgDSC_0251.jpgDSC_1180.jpgDSC_1206.jpgDSC_1207.jpgDSC_1228.jpgDSC_1394.jpgDSC_1172 (2).jpgDSC_1151.jpgDSC_1198.jpgDSC_1203.jpgDSC_0156.jpgDSC_0169.jpgDSC_0170.jpgDSC_0168.JPGDSC_0180.jpgDSC_0185.jpgDSC_0265.jpgDSC_0267.jpgDSC_0269.jpgDSC_0270.jpgDSC_0272.jpgDSC_0274.jpgDSC_0277.jpgDSC_0283.jpgDSC_0299.jpgDSC_0307.jpgDSC_0418.jpgDSC_0525.jpgDSC_0537.jpgDSC_0378.jpgDSC_0142.jpg_DSC0028.jpg_DSC0884.jpg_DSC0941.jpg_DSC1013.jpg_DSC1025.jpg10863926_10205386910807452_2516390426653394714_o.jpg10835369_862091157162572_427071927036308954_o.jpg11075151_862091147162573_4840967515281377480_o.jpg11084007_862091153829239_7963119069217785464_o.jpg_DSC1635.jpg_DSC1665.jpg_DSC1674.jpg630557719.jpg12695076_10207405011058697_9031395133207456980_o.jpgDSC_0432.jpgDSC_0018.jpg_DSC0268 (2).jpgparte.jpg
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY