vytisknout velikost písma Fotogaléria: BMW CS Vintage Concept ako pocta sérii E120 a E9

Fotogaléria: BMW CS Vintage Concept ako pocta sérii E120 a E9

Na úvod si položme otázku: Ako sa vám páčia dnešné modely BMW? Podľa nášho názoru nevyzerajú vôbec zle, ale je veľká škoda, že sa od seba príliš nelíšia. Trojka je zmenšená päťka, päťka je s trochou nadsádzky zmenšená sedmička, X4 je zmenšená X6, X3 po facelifte zase napodobňuje X5. Dobrá demonštrácia tohto trendu prebehla minulý rok, kedy sa na internete objavili prvé fotky novej X4, avšak na internete nebola núdza o správy, ktoré tvrdili, že ide o nastupujúcu X6.

Nejaké oživenie by ponuka BMW určite zniesla. Možno aj z tohto dôvodu zasadol dizajnér David Obendorfer k počítaču a stvoril návrh, ktorý sa volá SK Vintage Concept. Ako základ by použil platformu z radu 6, takže nečakajte žiaden malý automobil. Inšpiráciou pre dizajn samotný potom boli známe série E9 a E120.

Inšpiráciu zo starých automobilov je poznať aj v interiéri, ktorý je veľmi jednoduchý. Počíta sa s použitím dreva, kože, výsuvného displeja a štyroch "budíkov" na mieste prístrojového štítu. Samozrejme nepôjde o klasické prístroje, ale o TFT displeja. Ako celok tento návrh nevyzerá vôbec zle a práve k rade 6 by sa celkom hodil.

Mimochodom ak je vám meno David Obendorfer povedomé, potom to nie je náhoda. V minulosti už predstavil tento dizajnér modernú interpretáciu Fiatu 127 alebo slávneho Renaultu 4.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY