vytisknout velikost písma Fotogaléria: BMW CS Vintage Concept ako pocta sérii E120 a E9

Fotogaléria: BMW CS Vintage Concept ako pocta sérii E120 a E9

Na úvod si položme otázku: Ako sa vám páčia dnešné modely BMW? Podľa nášho názoru nevyzerajú vôbec zle, ale je veľká škoda, že sa od seba príliš nelíšia. Trojka je zmenšená päťka, päťka je s trochou nadsádzky zmenšená sedmička, X4 je zmenšená X6, X3 po facelifte zase napodobňuje X5. Dobrá demonštrácia tohto trendu prebehla minulý rok, kedy sa na internete objavili prvé fotky novej X4, avšak na internete nebola núdza o správy, ktoré tvrdili, že ide o nastupujúcu X6.

Nejaké oživenie by ponuka BMW určite zniesla. Možno aj z tohto dôvodu zasadol dizajnér David Obendorfer k počítaču a stvoril návrh, ktorý sa volá SK Vintage Concept. Ako základ by použil platformu z radu 6, takže nečakajte žiaden malý automobil. Inšpiráciou pre dizajn samotný potom boli známe série E9 a E120.

Inšpiráciu zo starých automobilov je poznať aj v interiéri, ktorý je veľmi jednoduchý. Počíta sa s použitím dreva, kože, výsuvného displeja a štyroch "budíkov" na mieste prístrojového štítu. Samozrejme nepôjde o klasické prístroje, ale o TFT displeja. Ako celok tento návrh nevyzerá vôbec zle a práve k rade 6 by sa celkom hodil.

Mimochodom ak je vám meno David Obendorfer povedomé, potom to nie je náhoda. V minulosti už predstavil tento dizajnér modernú interpretáciu Fiatu 127 alebo slávneho Renaultu 4.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY