vytisknout velikost písma Fotogaléria: Audi RS5 TDI má šesťvalcový turbodiesel a 385 koní

Audi sa pochválilo kompletnými informáciami a fotografiami konceptu ostrej naftovej RS5. Nabrúsený diesel vznikol k štvrtročnici motorov TDI, ktoré oslavujú 25 rokov.
Fotogaléria: Audi RS5 TDI má šesťvalcový turbodiesel a 385 koní
Zoznam kapitol
  1. Audi S5 TDI
  2. Audi S5 TDI: Fotogaléria

Zatiaľ čo štandardné kupé Audi RS5 je poháňané vidlicovým osemvalcom, v útrobách konceptu RS5 TDI bije "len" trojlitrový šesťvalec TDI, no s impozantnými parametrami. Posúďte sami, dáva 385 koní, teda správne 283 kW. Tradičné výfukové turbodúchadlo s maximálnym plniacim tlakom 2,4 baru dopĺňa druhé poháňané elektrinou, Audi podobné používa napríklad v pretekárskych špeciáloch R18 e-tron quattro. Predstavované kupé ale nie je hybrid.

6095772962012656470.jpg8237049681333118525.jpg9018297791333422438.jpg
Sfarbenie konceptu odkazuje na Sport Quattro S1, s ktorým Walter Röhrl zvíťazil v roku 1987 na Pikes Peak

Toto turbo využíva napájanie z lítium-iónovej batérie a vlastnú elektrickú sieť pod napätím 48 V, ktorá je napojená na palubnú dvanásťvoltovú. Elektromotor nahrádza klasické turbínové koleso a vie vyvinúť až 70 tisíc otáčok počas niekoľkých stotín sekundy. Zlepšuje reakciu pri zošliapnutí plynového pedálu a tiež priebeh krivky krútiaceho momentu. Výsledkom je 750 Nm v rozmedzí 1250-2000 ot./min., teda maximum prakticky od voľnobehu! Motor točí ale až 5500 otáčok za minútu.

RS5 TDI je quattro, má teda pohon všetkých kolies. Z pokoja na stovku šprintuje počas štyroch sekúnd, na dvojnásobok potom za menej než 16 s. Z ľavého pruhu nemeckej diaľnice sa radšej vzdiaľte, keby tam s ním niekto z automobilky náhodou vyrazil. Ide totiž až 280 km/h, zatiaľ čo sériový model s osemvalcom zbrzdí obmedzovač pri obligátnych 250 km/h a v obľúbenej akceleračné disciplíne je o pol sekundy pomalší. Normovaná spotreba nafty pri koncepte činí iba 5,3 l/100 km, čo vyvoláva pri dynamických parametroch vozidla úsmev na tvári.

19958389051688055167.jpg2036637552889761512.jpg20645076162068495998.jpg
Naftovému šesťvalcu 3.0 TDI pomáha elektrické dúchadlo

Elektrickú sieť s 48 V aj nové dúchadlá určite u ingolstadtských výrobkov na štyroch kolesách v blízkej budúcnosti uvidíme, naftové kupé RS5 ako celok ale asi nie. Koncept je jednoducho skúšobným pojazdným laboratóriom. Bavori so štyrmi kruhmi ho ale obliekli do pôsobivých histórii evokujúcich vojnové farby. Tí, ktorí pamätajú víťazstvo Waltera Röhrla so súťažnou beštiou Sport Quattro S1 na Pikes Peak (1987), iste vedia...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY