vytisknout velikost písma Foto: Volkswagen Beetle Dune Concept má blízko k sériovej výrobe

Foto: Volkswagen Beetle Dune Concept má blízko k sériovej výrobe

Volkswagen Beetle Dune Concept predstavený začiatkom roka na autosalóne v Detroite sa opäť hlási o slovo. Nemecká automobilka vydala novú sériu fotografií a v sprievodnej tlačovej správe zdôrazňuje, že ide v podstate o hotové auto. Ako by sa vám taký Beetle "cross" páčil?

Okrem dôkladného popisu dizajnu, o ktorom rovnako povedia najviac priložené fotografie, pridáva tlačová správa pár faktických údajov. Vďaka upraveným nárazníkom pribral Beetle Dune Concept na dĺžku 12 mm, rozšírené blatníky znamenajú nárast šírky o 48 mm. S tým súvisí aj zväčšený rozchod kolies. Vpredu aj vzadu sa zvýšil o 29 mm. Použité disky majú veľkosť 19 ", pričom sú na nich obuté pneumatiky s rozmerom 255/45. Výška vozidla narástla o päť centimetrov.

Pod kapotou konceptu je dvojlitrový preplňovaný štvorvalec (154 kW / 210 k) kombinovaný so šesťstupňovým DSG. Na stovke je "terénny" Beetle za 7,3 sa maximálne sa rozbehne na 227 km/h.

Na záver tlačovej správy Volkswagen pridal poznámku o tom, že si výrobu verzie cross odvodenej od modelu Beetle dokáže predstaviť. Tak schválne, či ju bude vidno napríklad na autosalóne v Paríži.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY