vytisknout velikost písma FOTO: Pozrite sa, ako sa mení Flugplatz na Nürburgringu Nordschleife

FOTO: Pozrite sa, ako sa mení Flugplatz na Nürburgringu Nordschleife

V rámci sľubovaných zmien, ktoré majú priniesť predovšetkým vyššiu bezpečnosť, sa mení aj povrch na niektorých miestach slávnej Severnej slučky Nürburgringu. Kontroverzným krokom je úprava legendárneho úseku medzi zákrutami Quiddelbacher Hohe a Flugplatz, kde je známy skok.

nordschleife (1).jpgnordschleife (10).jpgnordschleife (11).jpgNielen, že sa položí nový asfalt, ale bude aj nový podklad a tiež sa trochu uhladí profil dráhy, aby tu autá toľko neskákali. Napriek tomu by mal charakter úseku zostať, sľubuje vedenie

Lenže práve na tomto mieste došlo k nehode závodného Nissanu, pri ktorej zahynul jeden z divákov. Potom sa rozbehla celá tá smršť s rýchlostnými limitmi, zatváraním Nordschleife a podobne. Našťastie sa podarilo nájsť kompromis a rýchlostné limity z Nürburgringu zmiznú. Len ten skok už nebude ako predtým.

Ako môžete v priložených fotografiách vidieť, vedenie okruhu nechalo položiť úplne nový povrch vrátane podkladu. Síce terénny zlom úplne nezmizne, ale dôjde k vyhladeniu profilu dráhy, aby sa autá tak výrazne vyhli do vzduchu. Okruh tak síce bude mať stále charakteristický profil, len už by tu autá nemali tak často lietať.

foto: Nürburgring GmbH

nordschleife (2).jpgnordschleife (3).jpgnordschleife (4).jpgnordschleife (5).jpgnordschleife (6).jpgnordschleife (7).jpgnordschleife (8).jpgnordschleife (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY