vytisknout velikost písma FOTO: Pozrite sa, ako sa mení Flugplatz na Nürburgringu Nordschleife

FOTO: Pozrite sa, ako sa mení Flugplatz na Nürburgringu Nordschleife

V rámci sľubovaných zmien, ktoré majú priniesť predovšetkým vyššiu bezpečnosť, sa mení aj povrch na niektorých miestach slávnej Severnej slučky Nürburgringu. Kontroverzným krokom je úprava legendárneho úseku medzi zákrutami Quiddelbacher Hohe a Flugplatz, kde je známy skok.

nordschleife (1).jpgnordschleife (10).jpgnordschleife (11).jpgNielen, že sa položí nový asfalt, ale bude aj nový podklad a tiež sa trochu uhladí profil dráhy, aby tu autá toľko neskákali. Napriek tomu by mal charakter úseku zostať, sľubuje vedenie

Lenže práve na tomto mieste došlo k nehode závodného Nissanu, pri ktorej zahynul jeden z divákov. Potom sa rozbehla celá tá smršť s rýchlostnými limitmi, zatváraním Nordschleife a podobne. Našťastie sa podarilo nájsť kompromis a rýchlostné limity z Nürburgringu zmiznú. Len ten skok už nebude ako predtým.

Ako môžete v priložených fotografiách vidieť, vedenie okruhu nechalo položiť úplne nový povrch vrátane podkladu. Síce terénny zlom úplne nezmizne, ale dôjde k vyhladeniu profilu dráhy, aby sa autá tak výrazne vyhli do vzduchu. Okruh tak síce bude mať stále charakteristický profil, len už by tu autá nemali tak často lietať.

foto: Nürburgring GmbH

nordschleife (2).jpgnordschleife (3).jpgnordschleife (4).jpgnordschleife (5).jpgnordschleife (6).jpgnordschleife (7).jpgnordschleife (8).jpgnordschleife (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY