vytisknout velikost písma FOTO: BMW M3 a M4 predčasne odhalené

Oficiálna premiéra sedanu BMW M3 a kupé BMW M4 je už len otázkou dní, no už teraz si tieto vozy môžete dôkladne prezrieť.
FOTO: BMW M3 a M4 predčasne odhalené
Zoznam kapitol
  1. BMW M3 a M4
  2. BMW M3
  3. BMW M4

Výstavná premiéra modelu BMW M3 (F80) je naplánovaná na januárový autosalón v Detroite, ale aj napriek tradične prísnym opatreniam automobilky BMW už do éteru unikli prvé podrobnosti. Celkom jasno tak máme napríklad o pohonnej jednotke. Namiesto pôvodného osemvalca prichádza dvakrát preplňovaný šesťvalec TwinPower s maximálnym výkonom 430 koní (316 kW).

 
BMW M3 prev 01.jpgBMW M3 prev 07.jpgBMW M3 prev 08.jpgBMW M3 prev 09.jpgBMW M3 prev 02.jpgBMW M3 prev 03.jpg
BMW M3

O krútiacom momente BMW stále príliš nehovorí, ale očakávať môžeme pravdepodobne hodnotu mierne presahujúcu 500 Nm. Sedan M3 by mali byť ľahší než 1 500 kg a zhruba o štvrtinu hospodárnejší ako jeho predchodca. Už v máji tohto roku sme vám potom ukázali dva veľmi kvalitne a uveriteľne pôsobiace obrázky BMW M3 (F80) z produkcie britského magazínu Autoexpress, avšak teraz ich môžeme spoľahlivo označiť za podfuky.

Vôbec prvýkrát sme tak nové BMW M3 bez maskovania zahliadli pri natáčaní reklamy koncom októbra, no dnešným dňom všetky tabu padajú: na fóre BMWblog.com sa objavila kompletná sada oficiálnych snímok k vozidlám BMW M3 aj M4. Obrázky sedanu aj kupé potvrdzujú inštaláciu strechy z uhlíkových kompozitov.

BMW M4 prev 03.jpgBMW M4 prev 04.jpgBMW M4 prev 15.jpgBMW M4 prev 05.jpgBMW M4 prev 06.jpgBMW M4 prev 07.jpg
BMW M4

Predné nárazníky oboch vozidiel nesú rozmerné otvory pre prívod vzduchu k chladičom a v ich zadných nárazníkoch nájdeme náznakový difúzor obklopený dvoma pármi koncoviek s kruhovým prierezom. Za pozornosť stoja tiež spätné zrkadlá s ostrými hrotmi vybiehajucími smerom ku karosérii.

Pomerne jasnú predstavu o vzhľade oboch technicky príbuzných modelov nám dala štúdia BMW M4 Coupé Concept predstavená v lete na súťaži elegancie v Pebble Beach, a ako vidíme dnes, sériové vozidlá z rodiny M sa od nej príliš líšiť nebudú. V ďalších kapitolách nájdete kompletné sady nových snímkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY