vytisknout velikost písma FOTO: BMW M3 a M4 predčasne odhalené

Oficiálna premiéra sedanu BMW M3 a kupé BMW M4 je už len otázkou dní, no už teraz si tieto vozy môžete dôkladne prezrieť.
FOTO: BMW M3 a M4 predčasne odhalené
Zoznam kapitol
  1. BMW M3 a M4
  2. BMW M3
  3. BMW M4

Výstavná premiéra modelu BMW M3 (F80) je naplánovaná na januárový autosalón v Detroite, ale aj napriek tradične prísnym opatreniam automobilky BMW už do éteru unikli prvé podrobnosti. Celkom jasno tak máme napríklad o pohonnej jednotke. Namiesto pôvodného osemvalca prichádza dvakrát preplňovaný šesťvalec TwinPower s maximálnym výkonom 430 koní (316 kW).

 
BMW M3 prev 01.jpgBMW M3 prev 07.jpgBMW M3 prev 08.jpgBMW M3 prev 09.jpgBMW M3 prev 02.jpgBMW M3 prev 03.jpg
BMW M3

O krútiacom momente BMW stále príliš nehovorí, ale očakávať môžeme pravdepodobne hodnotu mierne presahujúcu 500 Nm. Sedan M3 by mali byť ľahší než 1 500 kg a zhruba o štvrtinu hospodárnejší ako jeho predchodca. Už v máji tohto roku sme vám potom ukázali dva veľmi kvalitne a uveriteľne pôsobiace obrázky BMW M3 (F80) z produkcie britského magazínu Autoexpress, avšak teraz ich môžeme spoľahlivo označiť za podfuky.

Vôbec prvýkrát sme tak nové BMW M3 bez maskovania zahliadli pri natáčaní reklamy koncom októbra, no dnešným dňom všetky tabu padajú: na fóre BMWblog.com sa objavila kompletná sada oficiálnych snímok k vozidlám BMW M3 aj M4. Obrázky sedanu aj kupé potvrdzujú inštaláciu strechy z uhlíkových kompozitov.

BMW M4 prev 03.jpgBMW M4 prev 04.jpgBMW M4 prev 15.jpgBMW M4 prev 05.jpgBMW M4 prev 06.jpgBMW M4 prev 07.jpg
BMW M4

Predné nárazníky oboch vozidiel nesú rozmerné otvory pre prívod vzduchu k chladičom a v ich zadných nárazníkoch nájdeme náznakový difúzor obklopený dvoma pármi koncoviek s kruhovým prierezom. Za pozornosť stoja tiež spätné zrkadlá s ostrými hrotmi vybiehajucími smerom ku karosérii.

Pomerne jasnú predstavu o vzhľade oboch technicky príbuzných modelov nám dala štúdia BMW M4 Coupé Concept predstavená v lete na súťaži elegancie v Pebble Beach, a ako vidíme dnes, sériové vozidlá z rodiny M sa od nej príliš líšiť nebudú. V ďalších kapitolách nájdete kompletné sady nových snímkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY