vytisknout velikost písma FOTO: BMW M3 a M4 predčasne odhalené

Oficiálna premiéra sedanu BMW M3 a kupé BMW M4 je už len otázkou dní, no už teraz si tieto vozy môžete dôkladne prezrieť.
FOTO: BMW M3 a M4 predčasne odhalené
Zoznam kapitol
  1. BMW M3 a M4
  2. BMW M3
  3. BMW M4

Výstavná premiéra modelu BMW M3 (F80) je naplánovaná na januárový autosalón v Detroite, ale aj napriek tradične prísnym opatreniam automobilky BMW už do éteru unikli prvé podrobnosti. Celkom jasno tak máme napríklad o pohonnej jednotke. Namiesto pôvodného osemvalca prichádza dvakrát preplňovaný šesťvalec TwinPower s maximálnym výkonom 430 koní (316 kW).

 
BMW M3 prev 01.jpgBMW M3 prev 07.jpgBMW M3 prev 08.jpgBMW M3 prev 09.jpgBMW M3 prev 02.jpgBMW M3 prev 03.jpg
BMW M3

O krútiacom momente BMW stále príliš nehovorí, ale očakávať môžeme pravdepodobne hodnotu mierne presahujúcu 500 Nm. Sedan M3 by mali byť ľahší než 1 500 kg a zhruba o štvrtinu hospodárnejší ako jeho predchodca. Už v máji tohto roku sme vám potom ukázali dva veľmi kvalitne a uveriteľne pôsobiace obrázky BMW M3 (F80) z produkcie britského magazínu Autoexpress, avšak teraz ich môžeme spoľahlivo označiť za podfuky.

Vôbec prvýkrát sme tak nové BMW M3 bez maskovania zahliadli pri natáčaní reklamy koncom októbra, no dnešným dňom všetky tabu padajú: na fóre BMWblog.com sa objavila kompletná sada oficiálnych snímok k vozidlám BMW M3 aj M4. Obrázky sedanu aj kupé potvrdzujú inštaláciu strechy z uhlíkových kompozitov.

BMW M4 prev 03.jpgBMW M4 prev 04.jpgBMW M4 prev 15.jpgBMW M4 prev 05.jpgBMW M4 prev 06.jpgBMW M4 prev 07.jpg
BMW M4

Predné nárazníky oboch vozidiel nesú rozmerné otvory pre prívod vzduchu k chladičom a v ich zadných nárazníkoch nájdeme náznakový difúzor obklopený dvoma pármi koncoviek s kruhovým prierezom. Za pozornosť stoja tiež spätné zrkadlá s ostrými hrotmi vybiehajucími smerom ku karosérii.

Pomerne jasnú predstavu o vzhľade oboch technicky príbuzných modelov nám dala štúdia BMW M4 Coupé Concept predstavená v lete na súťaži elegancie v Pebble Beach, a ako vidíme dnes, sériové vozidlá z rodiny M sa od nej príliš líšiť nebudú. V ďalších kapitolách nájdete kompletné sady nových snímkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY