vytisknout velikost písma Formula E: prvých desať vozidiel odovzdaných predstaviteľom tímov

Nová etapa pretekov formulových vozidiel sa plazivo blíži. Odštartuje už o niekoľko týždňov...
Formula E: prvých desať vozidiel odovzdaných predstaviteľom tímov
Zoznam kapitol
  1. Formule E
  2. Fotogaléria

Na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený pre novú Formulu E. O jeho konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať.

Formula E 10 vozu 1.jpgFormula E 10 vozu 2.jpgFormula E 10 vozu 3.jpg
Prvých desať elektromobilov pre Formulu E bolo včera odovzdaných predstaviteľom stajní

Seriálu sa zúčastní celkom desať tímov, budú medzi nimi aj stajne Mahindra a Venturi Grand Prix s Leonardom DiCapriom. Včera bolo slávnostne odovzdaných celkom desať vozidiel predstaviteľom týchto tímov, teda zatiaľ jeden automobil pre každého z nich. Ďalšie tri vozidlá spomínaného typu dostane každá zo stajní najneskôr v polovici júla.

Elektromotor týchto technicky identických vozidiel dosahuje najvyšší výkon 181 koní (133 kW), ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 272 koní (200 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzená hranica 225 km/h. Ostré predsezónne tréningy sa začnú 3. júna v britskom Donington Parku a ostrý štart šampionátu je naplánovaný na 13. septembra do Pekingu. Uvidíme, ako zábavný seriál Formula E v danej konfigurácii nakoniec bude...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY