vytisknout velikost písma Formula E: prvých desať vozidiel odovzdaných predstaviteľom tímov

Nová etapa pretekov formulových vozidiel sa plazivo blíži. Odštartuje už o niekoľko týždňov...
Formula E: prvých desať vozidiel odovzdaných predstaviteľom tímov
Zoznam kapitol
  1. Formule E
  2. Fotogaléria

Na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte oslávil svoju premiéru špeciál Spark-Renault SRT_01E určený pre novú Formulu E. O jeho konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať.

Formula E 10 vozu 1.jpgFormula E 10 vozu 2.jpgFormula E 10 vozu 3.jpg
Prvých desať elektromobilov pre Formulu E bolo včera odovzdaných predstaviteľom stajní

Seriálu sa zúčastní celkom desať tímov, budú medzi nimi aj stajne Mahindra a Venturi Grand Prix s Leonardom DiCapriom. Včera bolo slávnostne odovzdaných celkom desať vozidiel predstaviteľom týchto tímov, teda zatiaľ jeden automobil pre každého z nich. Ďalšie tri vozidlá spomínaného typu dostane každá zo stajní najneskôr v polovici júla.

Elektromotor týchto technicky identických vozidiel dosahuje najvyšší výkon 181 koní (133 kW), ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 272 koní (200 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizáciou FIA obmedzená hranica 225 km/h. Ostré predsezónne tréningy sa začnú 3. júna v britskom Donington Parku a ostrý štart šampionátu je naplánovaný na 13. septembra do Pekingu. Uvidíme, ako zábavný seriál Formula E v danej konfigurácii nakoniec bude...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY