vytisknout velikost písma Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Pravidlá súčasnej Formuly 1 sú natoľko komplikované, že sa v tom pomaly už nevyznajú ani tímy, nieto ešte laický divák. Avšak na jednej veci sa asi zhodnú takmer všetci. Nové pravidlá pohonných jednotiek a najmä obmedzenie ich vývoja sú pomerne nešťastné.

Od roku 2014 sú v F1 po dlhom období nasadené preplňované motory spojené navyše s komplikovaným hybridným systémom. Diváci kritizujú nevýrazný zvuk (z F1 sa stala snáď najtichšia motoristická disciplína), tímy zasa nemožnosť kontinuálneho vývoja.

Teraz, pred začiatkom novej sezóny, sa zišla strategická skupina, ktorá prebrala možnosti posunu pravidiel na ďalšie roky. Vyzerá to, že ani na budúci rok sa toho veľa nezmení, ale od roku 2017 by mohlo dôjsť k istému uvoľneniu pravidiel, ktoré by mohlo viesť k väčšej súťaživosti a atraktivite pretekov.

Návrh Ferrari na prechod k osemvalcom s preplňovaním bol zamietnutý, ale začala sa presadzovať myšlienka, že by sa uvoľnil vývoj a predovšetkým diskutovaný limit prietoku paliva. Zostalo by dovolené množstvo paliva na preteky, ale neobmedzoval by sa jeho maximálny prietok.

Výsledkom by tak mohli byť motory, ktoré by spoľahlivo dávali výkon väčší ako 1000 koní. Svojím spôsobom by sa tak mohla vrátiť legendárne preturbené monštrá z 80. rokov. Sám Niki Lauda vyhlásil, že súčasná F1 by mala byť oveľa náročnejšia na riadenie. Za uvoľnenie pravidiel a rast výkonu sa vyslovili aj jazdci.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY