vytisknout velikost písma Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Pravidlá súčasnej Formuly 1 sú natoľko komplikované, že sa v tom pomaly už nevyznajú ani tímy, nieto ešte laický divák. Avšak na jednej veci sa asi zhodnú takmer všetci. Nové pravidlá pohonných jednotiek a najmä obmedzenie ich vývoja sú pomerne nešťastné.

Od roku 2014 sú v F1 po dlhom období nasadené preplňované motory spojené navyše s komplikovaným hybridným systémom. Diváci kritizujú nevýrazný zvuk (z F1 sa stala snáď najtichšia motoristická disciplína), tímy zasa nemožnosť kontinuálneho vývoja.

Teraz, pred začiatkom novej sezóny, sa zišla strategická skupina, ktorá prebrala možnosti posunu pravidiel na ďalšie roky. Vyzerá to, že ani na budúci rok sa toho veľa nezmení, ale od roku 2017 by mohlo dôjsť k istému uvoľneniu pravidiel, ktoré by mohlo viesť k väčšej súťaživosti a atraktivite pretekov.

Návrh Ferrari na prechod k osemvalcom s preplňovaním bol zamietnutý, ale začala sa presadzovať myšlienka, že by sa uvoľnil vývoj a predovšetkým diskutovaný limit prietoku paliva. Zostalo by dovolené množstvo paliva na preteky, ale neobmedzoval by sa jeho maximálny prietok.

Výsledkom by tak mohli byť motory, ktoré by spoľahlivo dávali výkon väčší ako 1000 koní. Svojím spôsobom by sa tak mohla vrátiť legendárne preturbené monštrá z 80. rokov. Sám Niki Lauda vyhlásil, že súčasná F1 by mala byť oveľa náročnejšia na riadenie. Za uvoľnenie pravidiel a rast výkonu sa vyslovili aj jazdci.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY