vytisknout velikost písma Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Pravidlá súčasnej Formuly 1 sú natoľko komplikované, že sa v tom pomaly už nevyznajú ani tímy, nieto ešte laický divák. Avšak na jednej veci sa asi zhodnú takmer všetci. Nové pravidlá pohonných jednotiek a najmä obmedzenie ich vývoja sú pomerne nešťastné.

Od roku 2014 sú v F1 po dlhom období nasadené preplňované motory spojené navyše s komplikovaným hybridným systémom. Diváci kritizujú nevýrazný zvuk (z F1 sa stala snáď najtichšia motoristická disciplína), tímy zasa nemožnosť kontinuálneho vývoja.

Teraz, pred začiatkom novej sezóny, sa zišla strategická skupina, ktorá prebrala možnosti posunu pravidiel na ďalšie roky. Vyzerá to, že ani na budúci rok sa toho veľa nezmení, ale od roku 2017 by mohlo dôjsť k istému uvoľneniu pravidiel, ktoré by mohlo viesť k väčšej súťaživosti a atraktivite pretekov.

Návrh Ferrari na prechod k osemvalcom s preplňovaním bol zamietnutý, ale začala sa presadzovať myšlienka, že by sa uvoľnil vývoj a predovšetkým diskutovaný limit prietoku paliva. Zostalo by dovolené množstvo paliva na preteky, ale neobmedzoval by sa jeho maximálny prietok.

Výsledkom by tak mohli byť motory, ktoré by spoľahlivo dávali výkon väčší ako 1000 koní. Svojím spôsobom by sa tak mohla vrátiť legendárne preturbené monštrá z 80. rokov. Sám Niki Lauda vyhlásil, že súčasná F1 by mala byť oveľa náročnejšia na riadenie. Za uvoľnenie pravidiel a rast výkonu sa vyslovili aj jazdci.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY