vytisknout velikost písma Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Formula 1 by mohla mať voľnejšie pravidlá ohľadom motorov a cez 1000 koní

Pravidlá súčasnej Formuly 1 sú natoľko komplikované, že sa v tom pomaly už nevyznajú ani tímy, nieto ešte laický divák. Avšak na jednej veci sa asi zhodnú takmer všetci. Nové pravidlá pohonných jednotiek a najmä obmedzenie ich vývoja sú pomerne nešťastné.

Od roku 2014 sú v F1 po dlhom období nasadené preplňované motory spojené navyše s komplikovaným hybridným systémom. Diváci kritizujú nevýrazný zvuk (z F1 sa stala snáď najtichšia motoristická disciplína), tímy zasa nemožnosť kontinuálneho vývoja.

Teraz, pred začiatkom novej sezóny, sa zišla strategická skupina, ktorá prebrala možnosti posunu pravidiel na ďalšie roky. Vyzerá to, že ani na budúci rok sa toho veľa nezmení, ale od roku 2017 by mohlo dôjsť k istému uvoľneniu pravidiel, ktoré by mohlo viesť k väčšej súťaživosti a atraktivite pretekov.

Návrh Ferrari na prechod k osemvalcom s preplňovaním bol zamietnutý, ale začala sa presadzovať myšlienka, že by sa uvoľnil vývoj a predovšetkým diskutovaný limit prietoku paliva. Zostalo by dovolené množstvo paliva na preteky, ale neobmedzoval by sa jeho maximálny prietok.

Výsledkom by tak mohli byť motory, ktoré by spoľahlivo dávali výkon väčší ako 1000 koní. Svojím spôsobom by sa tak mohla vrátiť legendárne preturbené monštrá z 80. rokov. Sám Niki Lauda vyhlásil, že súčasná F1 by mala byť oveľa náročnejšia na riadenie. Za uvoľnenie pravidiel a rast výkonu sa vyslovili aj jazdci.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY