vytisknout velikost písma Ford vyskúša komunikáciu medzi autami a dronmi. Na čo to bude dobré?

Ford vyskúša komunikáciu medzi autami a dronmi. Na čo to bude dobré?

Už sme tu mali Volvo, ktoré predstavuje systém diaľkového hlasového ovládania vozidla, dnes sa Ford ukázal s ďalšou novinkou predstavenou na CES 2016. Ten pre zmenu zvažuje systém, ktorý by umožnil komunikáciu medzi automobilmi a dronmi. Tiež vás napadá otázka, načo by to malo byť dobré?

Podľa tlačovej správy by systém mohol napríklad pomáhať pri prírodných katastrofách, pričom predstava je nasledujúca. Záchranársky tím ide do postihnutej oblasti na Forde F-150, ale pretože sú miesta, kam ani tento voz nedôjde, musí zastaviť. Teraz prichádza čas pre dron. Ten bude samozrejme prepojený cez aplikáciu a tú budete ovládať cez obrazovku multimediálneho systému automobilu. Jednoducho vyberiete oblasť, dron vykoná prelet, zaobstará video a urobí mapu s detailnými snímkami.

Systém je ale zatiaľ vo fáze teórií. Ford na tejto novinke chce spolupracovať so spoločnosťou DJI, ktorá Drone vyrába, systém komunikácie medzi autom a dronom má ale vzísť z programátorskej súťaže DJI Developer Challenge, v rámci ktorej účastníci takú vec navrhnú.

Ford sa okrem tejto novinky pochválil tiež faktom, že zapracuje na vývoji autonómnych vozidiel a to okrem iného aj podstatným navýšením vozidiel v testovacej flotile. Ich počet sa má strojnásobiť, celkom ich bude 30. Žiadna iná automobilka údajne tak veľkú flotilu autonómnych prototypov v prevádzke nemá.

drn_1.jpgdrn_2.jpgautono_1.jpgautono_3.jpgautono_2.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY