vytisknout velikost písma Ford v Paríži: Nový S-Max i C-Max a samozrejme Mustang

Ford v Paríži: Nový S-Max i C-Max a samozrejme Mustang

Nový Mustang vzbudil rozruch, keď prišiel s preplňovaným štvorvalcom 2,3 l EcoBoost. A pri tom to nie je tak dávno, kedy mal Mustang štvorvalec s turbom. Nový motor má navyše cez 300 koní, je úsporný s nízkymi emisiami a autu udeľuje solídnu dynamiku, čo potvrdzujú aj prvé nezávislé testy. O zvuk sa v prípade štvorvalca stará digitálny syntetizátor, ktorý už má dnes prakticky každý športový model, napríklad aj BMW M5.

Na európskom trhu bude v Mustangu k dispozícii ešte klasický päťlitrový osemvalec, šesťvalec bude vyhradený iba pre americký trh, pretože sa dynamicky od štvorvalca zas toľko nelíši, má nižší krútiaci moment a vyššiu spotrebu. Vedľa automatu dorazí aj manuál a neskôr samozrejme príde aj kabriolet.

Na stánku Fordu je vidno aj nové MPV S-Max a faceliftovaný menší C-Max. S-Max dostal štvorvalec 1.5 EcoBoost a hodnotnejší interiér, ktorý by mal ponúkať lepšiu ergonómiu a viac priestoru. Vrchol ponuky motorov tvoria naftové jednotky TDCI s výkonom až 180 koní a benzín môže spaľovať dvojliter s výkonom až 240 koní.

Ford C-Max prešiel menšou modernizáciou, ktorá sa dotkla napríklad prednej časti vozidla. Facelift už sme si predstavili skôr, tak len pripomenieme, že pod kapotou môže byť motor 1.5 TDCI s výkonmi od 95 do 120 koní alebo benzínový EcoBoost 1,5 l s výkonom od 150 do 182 koní. Ford v novom C-Maxu sľubuje lepšie odhlučnenie, kvalitnejšie spracovanie a dostaneme aj prepracovanejší palubný systém s dotykovým displejom a rozšírenými funkciami.

Chýbať na stánku automobilky Ford potom nemôže samozrejme ani európska verzia nového Mondea, ktorá sa už oficiálne začala predávať aj na slovenskom trhu.

ford_01.JPGford_02.JPGford_03.JPGford_04.JPGford_05.JPGford_06.JPGford_16.JPGford_15.JPGford_07.JPGford_09.JPGford_11.JPGford_12.JPGford_13.JPGford_19.JPGford_20.JPGford_21.JPGford_23.JPGford_25.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY