vytisknout velikost písma Ford v Paríži: Nový S-Max i C-Max a samozrejme Mustang

Ford v Paríži: Nový S-Max i C-Max a samozrejme Mustang

Nový Mustang vzbudil rozruch, keď prišiel s preplňovaným štvorvalcom 2,3 l EcoBoost. A pri tom to nie je tak dávno, kedy mal Mustang štvorvalec s turbom. Nový motor má navyše cez 300 koní, je úsporný s nízkymi emisiami a autu udeľuje solídnu dynamiku, čo potvrdzujú aj prvé nezávislé testy. O zvuk sa v prípade štvorvalca stará digitálny syntetizátor, ktorý už má dnes prakticky každý športový model, napríklad aj BMW M5.

Na európskom trhu bude v Mustangu k dispozícii ešte klasický päťlitrový osemvalec, šesťvalec bude vyhradený iba pre americký trh, pretože sa dynamicky od štvorvalca zas toľko nelíši, má nižší krútiaci moment a vyššiu spotrebu. Vedľa automatu dorazí aj manuál a neskôr samozrejme príde aj kabriolet.

Na stánku Fordu je vidno aj nové MPV S-Max a faceliftovaný menší C-Max. S-Max dostal štvorvalec 1.5 EcoBoost a hodnotnejší interiér, ktorý by mal ponúkať lepšiu ergonómiu a viac priestoru. Vrchol ponuky motorov tvoria naftové jednotky TDCI s výkonom až 180 koní a benzín môže spaľovať dvojliter s výkonom až 240 koní.

Ford C-Max prešiel menšou modernizáciou, ktorá sa dotkla napríklad prednej časti vozidla. Facelift už sme si predstavili skôr, tak len pripomenieme, že pod kapotou môže byť motor 1.5 TDCI s výkonmi od 95 do 120 koní alebo benzínový EcoBoost 1,5 l s výkonom od 150 do 182 koní. Ford v novom C-Maxu sľubuje lepšie odhlučnenie, kvalitnejšie spracovanie a dostaneme aj prepracovanejší palubný systém s dotykovým displejom a rozšírenými funkciami.

Chýbať na stánku automobilky Ford potom nemôže samozrejme ani európska verzia nového Mondea, ktorá sa už oficiálne začala predávať aj na slovenskom trhu.

ford_01.JPGford_02.JPGford_03.JPGford_04.JPGford_05.JPGford_06.JPGford_16.JPGford_15.JPGford_07.JPGford_09.JPGford_11.JPGford_12.JPGford_13.JPGford_19.JPGford_20.JPGford_21.JPGford_23.JPGford_25.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY