vytisknout velikost písma Ford v Paríži: Nový S-Max i C-Max a samozrejme Mustang

Ford v Paríži: Nový S-Max i C-Max a samozrejme Mustang

Nový Mustang vzbudil rozruch, keď prišiel s preplňovaným štvorvalcom 2,3 l EcoBoost. A pri tom to nie je tak dávno, kedy mal Mustang štvorvalec s turbom. Nový motor má navyše cez 300 koní, je úsporný s nízkymi emisiami a autu udeľuje solídnu dynamiku, čo potvrdzujú aj prvé nezávislé testy. O zvuk sa v prípade štvorvalca stará digitálny syntetizátor, ktorý už má dnes prakticky každý športový model, napríklad aj BMW M5.

Na európskom trhu bude v Mustangu k dispozícii ešte klasický päťlitrový osemvalec, šesťvalec bude vyhradený iba pre americký trh, pretože sa dynamicky od štvorvalca zas toľko nelíši, má nižší krútiaci moment a vyššiu spotrebu. Vedľa automatu dorazí aj manuál a neskôr samozrejme príde aj kabriolet.

Na stánku Fordu je vidno aj nové MPV S-Max a faceliftovaný menší C-Max. S-Max dostal štvorvalec 1.5 EcoBoost a hodnotnejší interiér, ktorý by mal ponúkať lepšiu ergonómiu a viac priestoru. Vrchol ponuky motorov tvoria naftové jednotky TDCI s výkonom až 180 koní a benzín môže spaľovať dvojliter s výkonom až 240 koní.

Ford C-Max prešiel menšou modernizáciou, ktorá sa dotkla napríklad prednej časti vozidla. Facelift už sme si predstavili skôr, tak len pripomenieme, že pod kapotou môže byť motor 1.5 TDCI s výkonmi od 95 do 120 koní alebo benzínový EcoBoost 1,5 l s výkonom od 150 do 182 koní. Ford v novom C-Maxu sľubuje lepšie odhlučnenie, kvalitnejšie spracovanie a dostaneme aj prepracovanejší palubný systém s dotykovým displejom a rozšírenými funkciami.

Chýbať na stánku automobilky Ford potom nemôže samozrejme ani európska verzia nového Mondea, ktorá sa už oficiálne začala predávať aj na slovenskom trhu.

ford_01.JPGford_02.JPGford_03.JPGford_04.JPGford_05.JPGford_06.JPGford_16.JPGford_15.JPGford_07.JPGford_09.JPGford_11.JPGford_12.JPGford_13.JPGford_19.JPGford_20.JPGford_21.JPGford_23.JPGford_25.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY