vytisknout velikost písma Ford Tourneo Courier je riadne nafúknutá Fiesta [prvé jazdné dojmy]

Veľkopriestorová rodina Tourneo má tretieho nového člena. Po modeli Custom a Connect prichádza najmenší Courier. Krátko sme ho vyskúšali v okolí nemeckého Frankfurtu.
Ford Tourneo Courier je riadne nafúknutá Fiesta [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Priestor na pätníku
  2. Najlepšie jazdiaci?, Od júna, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Hneď na úvod sa ponúka otázka. Kam Tourneo Courier vlastne patrí? Veď Ford už ponúka v podstate rovnako veľký B-Max využívajúci veľmi podobnú techniku​​. Pravda je taká, že sa Courier ako najmenší z rady Tourneo radí na špicu kompaktných vozidiel značky Ford. Čo teda znamená Fiesta a spomínaný B-Max. Tento model by mal osloviť všetkých, ktorí chcú malé MPV, ale B-Max pre nich nie je dostatočne praktický.

Courier stojí na platforme určenej pre malé vozidlá Ford. Takže technický základ je zhodný ako s Fiestou, tak aj s B-Maxom. Na dĺžku vozidlo meria 4157 mm, vysoké je 1726 mm a široké 2060 mm (vrátane zrkadiel). Ford prezentuje Courier ako najväčšie vozidlo vo svojej triede. Oproti priamej konkurencii ponúkne údajne o 97 mm viac pre hlavu vpredu alebo o 59 mm viac pre kolená vzadu.

tourneo_02.JPGtourneo_04.JPG
Tourneo Courier je najmenším z rodiny Tourneo. Zároveň je najväčším medzi kompaktnými automobilmi v ponuke Ford. Teda ak nestačí ani Fiesta, ani B-Max, je tu ešte jedna možnosť.

Lenže automobilka porovnáva Courier s modelmi typu Peugeot Bipper alebo Fiat Fiorino, čo nie je úplne fér, pretože všetky tieto dodávky sú podstatne menšie a tiež lacnejšie (dĺžka 3864 mm). Cenovo aj rozmerovo má nový Ford bližšie skôr napríklad k Peugeotu Partner Tepee.

Priestor na pätníku

Keď necháme bokom marketingové rozprávanie a zameriame sa na fakty, nemožno prehliadnuť, že Courier je skutočne relatívne malé auto, ktoré naozaj ponúkne dostatok miesta. Vpredu ťažko budete hľadať problémy, to isté platí aj o druhom rade sedadiel. Čo sa pozdĺžneho miesta týka, zmestia sa sem aj vysokí ľudia. Pre kolená majú priestoru tak akurát, nad hlavou je ho toľko, že si tu ešte môžete počas jazdy pomaly púšťať diaľkovo ovládané lietadlo.

Kde sa kompaktné rozmery ale nakoniec predsa len prejavia, to je šírka. Aj vpredu je cítiť, že sa sedí pomerne blízko pri sebe, vzadu potom priečny priestor ešte zmenší výrazné obloženie bokov súvisiace s prítomnosťou inak veľmi praktických posuvných dverí. Tie sú mimochodom štandardom pre všetky verzie.

tourneo_34.JPGtourneo_41.JPG 
Palubnú dosku dobre poznáme z Fiesty a iných modelov značky Ford. Materiály vyzerajú veľmi solídne.

Batožinový priestor ponúkne podľa oficiálnych údajov 708 litrov v základnom usporiadaní (od podlahy po strop). Pritom platí, že sa tejto hodnoty podarilo dosiahnuť hlavne výškou. Nákladová hrana je veľmi nízko, auto je relatívne vysoké. Objem od podlahy po plato batožinového priestoru činí 395 litrov.

Poteší detail v podobe pevného krytu batožinového priestoru, ktorý je možné umiestniť do akejsi medzipolohy. Vďaka tomu sa nebudete musieť toľko ohýbať pri odkladaní drobností. V tomto kontexte je škoda, že Courier nedostal možnosť otvoriť iba okno piatych dverí. Tie sú obrovské a v obmedzenom priestore sa s nimi nebude manipulovať úplne jednoducho.

tourneo_42.JPGtourneo_44.JPG 
Batožinový priestor ponúka pravidelný tvar a veľmi nízko položené dno. Pevný kryt môžete zastrčiť za zadné sedadlá alebo napríklad umiestniť do strednej polohy.

Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40, môžete sklopiť operadlo alebo ho úplne preklopiť dopredu. Maximum, ktoré je Courier schopný ponúknuť pre náklad, je 1600 mm na dĺžku (k predným sedačkám) a 1200 mm na výšku. Čo sa objemu týka, viac než 1656 litrov do auta nedostanete (platí pre zadné sedačky preklopené vpred).

Celkovo je interiér najmenšieho z radu Tourneo vlastne dobre známy. Palubná doska je v podstate prevzatá z Fiesty. Sedí sa vyššie, sedáky sú pomerne krátke. K dispozícii je samozrejme tiež niekoľko priehradiek. Napríklad pod sedadlom spolujazdca alebo nad hlavami predných cestujúcich. Šikovnú vecou je potom výsuvná dokovacia stanica pre smartfón.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY