vytisknout velikost písma Ford Tourneo Courier je riadne nafúknutá Fiesta [prvé jazdné dojmy]

Veľkopriestorová rodina Tourneo má tretieho nového člena. Po modeli Custom a Connect prichádza najmenší Courier. Krátko sme ho vyskúšali v okolí nemeckého Frankfurtu.
Ford Tourneo Courier je riadne nafúknutá Fiesta [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Priestor na pätníku
  2. Najlepšie jazdiaci?, Od júna, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Hneď na úvod sa ponúka otázka. Kam Tourneo Courier vlastne patrí? Veď Ford už ponúka v podstate rovnako veľký B-Max využívajúci veľmi podobnú techniku​​. Pravda je taká, že sa Courier ako najmenší z rady Tourneo radí na špicu kompaktných vozidiel značky Ford. Čo teda znamená Fiesta a spomínaný B-Max. Tento model by mal osloviť všetkých, ktorí chcú malé MPV, ale B-Max pre nich nie je dostatočne praktický.

Courier stojí na platforme určenej pre malé vozidlá Ford. Takže technický základ je zhodný ako s Fiestou, tak aj s B-Maxom. Na dĺžku vozidlo meria 4157 mm, vysoké je 1726 mm a široké 2060 mm (vrátane zrkadiel). Ford prezentuje Courier ako najväčšie vozidlo vo svojej triede. Oproti priamej konkurencii ponúkne údajne o 97 mm viac pre hlavu vpredu alebo o 59 mm viac pre kolená vzadu.

tourneo_02.JPGtourneo_04.JPG
Tourneo Courier je najmenším z rodiny Tourneo. Zároveň je najväčším medzi kompaktnými automobilmi v ponuke Ford. Teda ak nestačí ani Fiesta, ani B-Max, je tu ešte jedna možnosť.

Lenže automobilka porovnáva Courier s modelmi typu Peugeot Bipper alebo Fiat Fiorino, čo nie je úplne fér, pretože všetky tieto dodávky sú podstatne menšie a tiež lacnejšie (dĺžka 3864 mm). Cenovo aj rozmerovo má nový Ford bližšie skôr napríklad k Peugeotu Partner Tepee.

Priestor na pätníku

Keď necháme bokom marketingové rozprávanie a zameriame sa na fakty, nemožno prehliadnuť, že Courier je skutočne relatívne malé auto, ktoré naozaj ponúkne dostatok miesta. Vpredu ťažko budete hľadať problémy, to isté platí aj o druhom rade sedadiel. Čo sa pozdĺžneho miesta týka, zmestia sa sem aj vysokí ľudia. Pre kolená majú priestoru tak akurát, nad hlavou je ho toľko, že si tu ešte môžete počas jazdy pomaly púšťať diaľkovo ovládané lietadlo.

Kde sa kompaktné rozmery ale nakoniec predsa len prejavia, to je šírka. Aj vpredu je cítiť, že sa sedí pomerne blízko pri sebe, vzadu potom priečny priestor ešte zmenší výrazné obloženie bokov súvisiace s prítomnosťou inak veľmi praktických posuvných dverí. Tie sú mimochodom štandardom pre všetky verzie.

tourneo_34.JPGtourneo_41.JPG 
Palubnú dosku dobre poznáme z Fiesty a iných modelov značky Ford. Materiály vyzerajú veľmi solídne.

Batožinový priestor ponúkne podľa oficiálnych údajov 708 litrov v základnom usporiadaní (od podlahy po strop). Pritom platí, že sa tejto hodnoty podarilo dosiahnuť hlavne výškou. Nákladová hrana je veľmi nízko, auto je relatívne vysoké. Objem od podlahy po plato batožinového priestoru činí 395 litrov.

Poteší detail v podobe pevného krytu batožinového priestoru, ktorý je možné umiestniť do akejsi medzipolohy. Vďaka tomu sa nebudete musieť toľko ohýbať pri odkladaní drobností. V tomto kontexte je škoda, že Courier nedostal možnosť otvoriť iba okno piatych dverí. Tie sú obrovské a v obmedzenom priestore sa s nimi nebude manipulovať úplne jednoducho.

tourneo_42.JPGtourneo_44.JPG 
Batožinový priestor ponúka pravidelný tvar a veľmi nízko položené dno. Pevný kryt môžete zastrčiť za zadné sedadlá alebo napríklad umiestniť do strednej polohy.

Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40, môžete sklopiť operadlo alebo ho úplne preklopiť dopredu. Maximum, ktoré je Courier schopný ponúknuť pre náklad, je 1600 mm na dĺžku (k predným sedačkám) a 1200 mm na výšku. Čo sa objemu týka, viac než 1656 litrov do auta nedostanete (platí pre zadné sedačky preklopené vpred).

Celkovo je interiér najmenšieho z radu Tourneo vlastne dobre známy. Palubná doska je v podstate prevzatá z Fiesty. Sedí sa vyššie, sedáky sú pomerne krátke. K dispozícii je samozrejme tiež niekoľko priehradiek. Napríklad pod sedadlom spolujazdca alebo nad hlavami predných cestujúcich. Šikovnú vecou je potom výsuvná dokovacia stanica pre smartfón.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY