vytisknout velikost písma Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Niekoľkoročné poradovníky a malá istota, že sa na vás nakoniec s autom vôbec dostane. To nie sú prežitky socialistického centrálneho plánovania (na Trabanta sa svojho času čakalo i sedem rokov), ale aktuálne vymoženosti trhu s exkluzívnymi superšportmi.

Ford-GT_2017_1600x1200_wallpaper_1d.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_24.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_29.jpgFord GT je pokračovateľom úspešného rodu. Na americké pomery je to aj technicky veľmi vyspelé auto. Niet divu, že sa očakáva veľký pretlak dopytu nad ponukou

A práve pretlak dopytu nad ponukou robí presne to, čo sa od exkluzívneho superšportu očakáva. Neklesá na cene a ako "ojazdený" sa predáva za vyššiu cenu ako nový. Na ojazdené auto sa totiž nemusí čakať.

Ford čoskoro uvedie na trh svoj nový superšport GT a koncom februára prvýkrát otvorí objednávkový zošit. Už teraz je jasné, že dopyt bude značne prevyšovať ponuku a tempo výroby Fordu GT (vyrobí sa len 250 kusov ročne). A tak Ford vyskúša rovnaký systém, aký roky funguje vo Ferrari. Bude si zákazníkov vyberať.

Kľúčové otázky na zákazníkov sa týkajú toho, ako často chcú so svojim autom jazdiť, aké mali v minulosti Fordy (majitelia minulého GT budú mať zrejme výhodu) a napríklad aj toho, ako často sa budú so svojím autom chváliť na sociálnych sieťach. Ford pripustil, že preferuje zákazníkov, ktorí chcú auto pravidelne používať. Automobilka chce, aby bol Ford GT na uliciach (a okruhoch) vidieť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY