vytisknout velikost písma Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Niekoľkoročné poradovníky a malá istota, že sa na vás nakoniec s autom vôbec dostane. To nie sú prežitky socialistického centrálneho plánovania (na Trabanta sa svojho času čakalo i sedem rokov), ale aktuálne vymoženosti trhu s exkluzívnymi superšportmi.

Ford-GT_2017_1600x1200_wallpaper_1d.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_24.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_29.jpgFord GT je pokračovateľom úspešného rodu. Na americké pomery je to aj technicky veľmi vyspelé auto. Niet divu, že sa očakáva veľký pretlak dopytu nad ponukou

A práve pretlak dopytu nad ponukou robí presne to, čo sa od exkluzívneho superšportu očakáva. Neklesá na cene a ako "ojazdený" sa predáva za vyššiu cenu ako nový. Na ojazdené auto sa totiž nemusí čakať.

Ford čoskoro uvedie na trh svoj nový superšport GT a koncom februára prvýkrát otvorí objednávkový zošit. Už teraz je jasné, že dopyt bude značne prevyšovať ponuku a tempo výroby Fordu GT (vyrobí sa len 250 kusov ročne). A tak Ford vyskúša rovnaký systém, aký roky funguje vo Ferrari. Bude si zákazníkov vyberať.

Kľúčové otázky na zákazníkov sa týkajú toho, ako často chcú so svojim autom jazdiť, aké mali v minulosti Fordy (majitelia minulého GT budú mať zrejme výhodu) a napríklad aj toho, ako často sa budú so svojím autom chváliť na sociálnych sieťach. Ford pripustil, že preferuje zákazníkov, ktorí chcú auto pravidelne používať. Automobilka chce, aby bol Ford GT na uliciach (a okruhoch) vidieť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY