vytisknout velikost písma Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Niekoľkoročné poradovníky a malá istota, že sa na vás nakoniec s autom vôbec dostane. To nie sú prežitky socialistického centrálneho plánovania (na Trabanta sa svojho času čakalo i sedem rokov), ale aktuálne vymoženosti trhu s exkluzívnymi superšportmi.

Ford-GT_2017_1600x1200_wallpaper_1d.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_24.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_29.jpgFord GT je pokračovateľom úspešného rodu. Na americké pomery je to aj technicky veľmi vyspelé auto. Niet divu, že sa očakáva veľký pretlak dopytu nad ponukou

A práve pretlak dopytu nad ponukou robí presne to, čo sa od exkluzívneho superšportu očakáva. Neklesá na cene a ako "ojazdený" sa predáva za vyššiu cenu ako nový. Na ojazdené auto sa totiž nemusí čakať.

Ford čoskoro uvedie na trh svoj nový superšport GT a koncom februára prvýkrát otvorí objednávkový zošit. Už teraz je jasné, že dopyt bude značne prevyšovať ponuku a tempo výroby Fordu GT (vyrobí sa len 250 kusov ročne). A tak Ford vyskúša rovnaký systém, aký roky funguje vo Ferrari. Bude si zákazníkov vyberať.

Kľúčové otázky na zákazníkov sa týkajú toho, ako často chcú so svojim autom jazdiť, aké mali v minulosti Fordy (majitelia minulého GT budú mať zrejme výhodu) a napríklad aj toho, ako často sa budú so svojím autom chváliť na sociálnych sieťach. Ford pripustil, že preferuje zákazníkov, ktorí chcú auto pravidelne používať. Automobilka chce, aby bol Ford GT na uliciach (a okruhoch) vidieť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY