vytisknout velikost písma Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Ford to skúsi ako Ferrari. Zákazníkov superšportu GT si bude vyberať

Niekoľkoročné poradovníky a malá istota, že sa na vás nakoniec s autom vôbec dostane. To nie sú prežitky socialistického centrálneho plánovania (na Trabanta sa svojho času čakalo i sedem rokov), ale aktuálne vymoženosti trhu s exkluzívnymi superšportmi.

Ford-GT_2017_1600x1200_wallpaper_1d.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_24.jpgFord-GT_2017_1600x1200_wallpaper_29.jpgFord GT je pokračovateľom úspešného rodu. Na americké pomery je to aj technicky veľmi vyspelé auto. Niet divu, že sa očakáva veľký pretlak dopytu nad ponukou

A práve pretlak dopytu nad ponukou robí presne to, čo sa od exkluzívneho superšportu očakáva. Neklesá na cene a ako "ojazdený" sa predáva za vyššiu cenu ako nový. Na ojazdené auto sa totiž nemusí čakať.

Ford čoskoro uvedie na trh svoj nový superšport GT a koncom februára prvýkrát otvorí objednávkový zošit. Už teraz je jasné, že dopyt bude značne prevyšovať ponuku a tempo výroby Fordu GT (vyrobí sa len 250 kusov ročne). A tak Ford vyskúša rovnaký systém, aký roky funguje vo Ferrari. Bude si zákazníkov vyberať.

Kľúčové otázky na zákazníkov sa týkajú toho, ako často chcú so svojim autom jazdiť, aké mali v minulosti Fordy (majitelia minulého GT budú mať zrejme výhodu) a napríklad aj toho, ako často sa budú so svojím autom chváliť na sociálnych sieťach. Ford pripustil, že preferuje zákazníkov, ktorí chcú auto pravidelne používať. Automobilka chce, aby bol Ford GT na uliciach (a okruhoch) vidieť.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY