vytisknout velikost písma Ford testuje systém automatického parkovania s diaľkovým ovládaním

Americká automobilka skúša prototypy vybavené systémom plne samočinného parkovania. Už dnes si do modelov ako Focus alebo C-MAX (aj do radu áut iných značiek) môžete objednať aktívny parkovací asistent, ktorý namiesto vás zaparkuje pozdĺžne k chodníku. Novinka ide ale ešte ďalej. Vodič totiž pri parkovaní vôbec nemusí sedieť v aute.

Vo videu uvidíte prototyp Fordu Focus s plne automatickým parkovaním . Oproti systému, ktorý Ford predáva dnes, je tu naviac samočinná obsluha automatickej prevodovky, plynu a bŕzd.

Vyhľadanie vhodného parkovacieho miesta prebieha známym spôsobom, zaisťujú ho ultrazvukové senzory. Akonáhle informačný displej na palubnej doske oznámi nájdenie miesta, môže vodič vyradiť na neutrál, vystúpiť a nechať zvyšok na automatike. Zrejme z bezpečnostných dôvodov je potrebné držať tlačidlo diaľkového ovládania po celú dobu manévru. Akonáhle ho pustíte, auto zastaví.

Pôsobivé? Nesporne. Nedávno sme ale v Kalifornii išli prototypom Nissanu Leaf, ktorý je ešte samostatnejší. Jednoducho vystúpite tam, kde potrebujete, a auto samé vyrazí a nájde si voľné miesto na parkovisku.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY