vytisknout velikost písma Ford testuje systém automatického parkovania s diaľkovým ovládaním

Americká automobilka skúša prototypy vybavené systémom plne samočinného parkovania. Už dnes si do modelov ako Focus alebo C-MAX (aj do radu áut iných značiek) môžete objednať aktívny parkovací asistent, ktorý namiesto vás zaparkuje pozdĺžne k chodníku. Novinka ide ale ešte ďalej. Vodič totiž pri parkovaní vôbec nemusí sedieť v aute.

Vo videu uvidíte prototyp Fordu Focus s plne automatickým parkovaním . Oproti systému, ktorý Ford predáva dnes, je tu naviac samočinná obsluha automatickej prevodovky, plynu a bŕzd.

Vyhľadanie vhodného parkovacieho miesta prebieha známym spôsobom, zaisťujú ho ultrazvukové senzory. Akonáhle informačný displej na palubnej doske oznámi nájdenie miesta, môže vodič vyradiť na neutrál, vystúpiť a nechať zvyšok na automatike. Zrejme z bezpečnostných dôvodov je potrebné držať tlačidlo diaľkového ovládania po celú dobu manévru. Akonáhle ho pustíte, auto zastaví.

Pôsobivé? Nesporne. Nedávno sme ale v Kalifornii išli prototypom Nissanu Leaf, ktorý je ešte samostatnejší. Jednoducho vystúpite tam, kde potrebujete, a auto samé vyrazí a nájde si voľné miesto na parkovisku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY