vytisknout velikost písma Ford testuje systém automatického parkovania s diaľkovým ovládaním

Americká automobilka skúša prototypy vybavené systémom plne samočinného parkovania. Už dnes si do modelov ako Focus alebo C-MAX (aj do radu áut iných značiek) môžete objednať aktívny parkovací asistent, ktorý namiesto vás zaparkuje pozdĺžne k chodníku. Novinka ide ale ešte ďalej. Vodič totiž pri parkovaní vôbec nemusí sedieť v aute.

Vo videu uvidíte prototyp Fordu Focus s plne automatickým parkovaním . Oproti systému, ktorý Ford predáva dnes, je tu naviac samočinná obsluha automatickej prevodovky, plynu a bŕzd.

Vyhľadanie vhodného parkovacieho miesta prebieha známym spôsobom, zaisťujú ho ultrazvukové senzory. Akonáhle informačný displej na palubnej doske oznámi nájdenie miesta, môže vodič vyradiť na neutrál, vystúpiť a nechať zvyšok na automatike. Zrejme z bezpečnostných dôvodov je potrebné držať tlačidlo diaľkového ovládania po celú dobu manévru. Akonáhle ho pustíte, auto zastaví.

Pôsobivé? Nesporne. Nedávno sme ale v Kalifornii išli prototypom Nissanu Leaf, ktorý je ešte samostatnejší. Jednoducho vystúpite tam, kde potrebujete, a auto samé vyrazí a nájde si voľné miesto na parkovisku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY