vytisknout velikost písma Ford testuje systém automatického parkovania s diaľkovým ovládaním

Americká automobilka skúša prototypy vybavené systémom plne samočinného parkovania. Už dnes si do modelov ako Focus alebo C-MAX (aj do radu áut iných značiek) môžete objednať aktívny parkovací asistent, ktorý namiesto vás zaparkuje pozdĺžne k chodníku. Novinka ide ale ešte ďalej. Vodič totiž pri parkovaní vôbec nemusí sedieť v aute.

Vo videu uvidíte prototyp Fordu Focus s plne automatickým parkovaním . Oproti systému, ktorý Ford predáva dnes, je tu naviac samočinná obsluha automatickej prevodovky, plynu a bŕzd.

Vyhľadanie vhodného parkovacieho miesta prebieha známym spôsobom, zaisťujú ho ultrazvukové senzory. Akonáhle informačný displej na palubnej doske oznámi nájdenie miesta, môže vodič vyradiť na neutrál, vystúpiť a nechať zvyšok na automatike. Zrejme z bezpečnostných dôvodov je potrebné držať tlačidlo diaľkového ovládania po celú dobu manévru. Akonáhle ho pustíte, auto zastaví.

Pôsobivé? Nesporne. Nedávno sme ale v Kalifornii išli prototypom Nissanu Leaf, ktorý je ešte samostatnejší. Jednoducho vystúpite tam, kde potrebujete, a auto samé vyrazí a nájde si voľné miesto na parkovisku.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY