vytisknout velikost písma Ford Taunus TC (1970): unifikačná rada v dobovom prospekte

Opět zalistujeme v dobových propagačních materiálech. Vrátíme se o 45 let zpět, abychom se podívali na první Ford Taunus/Cortina (TC), jenž ve střední třídě sloučil do té doby samostatné typy nabízené britskou a německou filiálkou.
Ford Taunus TC (1970): unifikačná rada v dobovom prospekte
Zoznam kapitol
  1. Velké zlučovanie, Zásah z USA, Videá
  2. Ponuka verzii, Motory, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogaléria

Posledné prospekty:

Renault 16 (1965): reformátor v českom prospekte
Ford Cortina (1964) na unikátnom prospekte v češtine
Chrysler (1964): modelová ponuka v dobovom prospekte


Veľké zlučovanie

Dobové prospekty na svojich zaprášených stránkach pripomínajú dobu, ktorá musela byť pre vtedajších motoristov rovnako normálna, akou je pre nás tá dnešná. S odstupom času nám ale ponúka bezprostredný závan dávnoveku a možnosť vrátiť sa v čase. Pre mnohých to môže byť výlet do fantázie, pre iných však ide o návrat do čias, ktoré si pamätajú. Najmä pokiaľ ide o taký Taunus, ktorý bol svojho času úplne bežným koloritom našich ulíc.

Taunus L.jpgTaunus XL.jpgTaunus XL 1.jpgTaunus GT.jpgTaunus GXL.jpg
Ford Taunus TC, prvá unifikovaná rada. V poradí: Taunus L, XL, GT a luxusné GXL

Minulú nedeľu sme sa pozreli za oceán na pol storočia starú modelovú ponuku automobilky Chrysler a dnes v našom seriáli zostavenom z dobových prospektov pokračujeme. Pre čo najväčšiu pestrosť sme vám v ňom už predstavili rad rozmanitých Youngtimerov, pripomeňme britský Ford Cortina (1964), francúzsky Renault 16 (1965), japonskú Hondu Prelude (1978), ale aj tuzemskú radu Škoda 105/120/130 (1987).

Tentoraz si posvietime na európsky Ford Taunus v generácii s označením TC predstavené v roku 1970. Išlo o skratku Taunus Cortina, čo malo zdôrazniť, že ponuky nemeckej a britskej pobočky automobilky Ford sa práve toho roku v strednej triede preťali. Spomínaný prospekt nájdete aj v samostatnej fotogalérii. Ide o katalóg s 32 stranami vytlačený na kriedovom papieri vo formáte A4.

Zásah z USA

Ford Taunus TC nahradil v roku 1970 zároveň nemecký Ford Taunus P6 aj britský Ford Cortina Mk. II. Nemecký Ford vozidlá od tohto roku až do nábehu modernizovanej verzie Ford Taunus TC2 v roku 1975 ponúkal na rozdiel od toho britského aj v podobe elegantného kupé so splývajúcim zadkom, ktoré malo byť praktickejším a priestrannejším variantom k modelu Capri.

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg
Obálka a úvodné snímky dobového katalógu

Prvá spoločná rada Taunus/Cortina sa dnes často prezýva Knudsen. Vývoj tohto modelu prebiehal, so zámerom ponúknuť ho ako svetový automobil nielen po celej Európe, ale aj v USA, už od polovice šesťdesiatych rokov, avšak razantne do neho zasiahol "Bunkie" Knudsen. V roku 1968 ho z najvyšších miest koncernu General Motors prebral Henry Ford II (vnuk zakladateľa FMC) do pozície prezidenta Fordu, avšak už o rok neskôr bol Knudsen za známych okolností prepustený...

Ortuťovitý, ale racionálny "Bunkie" v projekte TC však zanechal výraznú stopu. Proti Taunusu P6 mala novinka o 51 mm dlhší rázvor náprav, čo spolu s radom ďalších modifikácií strechy a bokov prinieslo podstatné zväčšenie priestoru pre posádku aj jej batožinu. S ohľadom na skrátené previsy karosérie však bol Taunus TC paradoxne kratší.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY