vytisknout velikost písma Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Nie je to tak dávno, kedy šéf spoločnosti ZF vyvíjajúcej a tiež vyrábajúcej automatické prevodovky (mimochodom napríklad absolútne špičkový automat ZF-8HP v aktuálnych modeloch Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover alebo napríklad Rolls-Royce) povedal, že deväť rýchlostí je prirodzený limit pre automatickú prevodovku.

Volkswagen ale pripravuje dokonca desaťstupňové DSG pre budúcu generáciu modelu Golf a automobilke Ford bol teraz uznaný patent na jedenásťstupňovú automatickú prevodovku. Ford si o patent zažiadal už na konci roka 2013 a čoskoro nasadí iný desaťstupňový automat do modelu Ford F-150.

Automatická prevodovka Ford s jedenástimi rýchlosťami má tri sústavy prevodov a spojok. Prvá používa štyri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy, druhá ponúkne dva páry uhlových prevodov, tri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy. Tretia sústava potom má štyri planetárne súkolia, štyri brzdy a dve spojky.

Ford ešte neuvádza, v ktorom aute novú prevodovku použije, ale to, že si ju patentoval, ešte neznamená, že ju nasadí do výroby. Ak patríte k technickým fanatikom, môžete si celý patent na jedenásťrýchlostnú automatickú prevodovku automobilky Ford preštudovať na stránkach freepatentsonline.com.

ford at.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY