vytisknout velikost písma Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Nie je to tak dávno, kedy šéf spoločnosti ZF vyvíjajúcej a tiež vyrábajúcej automatické prevodovky (mimochodom napríklad absolútne špičkový automat ZF-8HP v aktuálnych modeloch Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover alebo napríklad Rolls-Royce) povedal, že deväť rýchlostí je prirodzený limit pre automatickú prevodovku.

Volkswagen ale pripravuje dokonca desaťstupňové DSG pre budúcu generáciu modelu Golf a automobilke Ford bol teraz uznaný patent na jedenásťstupňovú automatickú prevodovku. Ford si o patent zažiadal už na konci roka 2013 a čoskoro nasadí iný desaťstupňový automat do modelu Ford F-150.

Automatická prevodovka Ford s jedenástimi rýchlosťami má tri sústavy prevodov a spojok. Prvá používa štyri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy, druhá ponúkne dva páry uhlových prevodov, tri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy. Tretia sústava potom má štyri planetárne súkolia, štyri brzdy a dve spojky.

Ford ešte neuvádza, v ktorom aute novú prevodovku použije, ale to, že si ju patentoval, ešte neznamená, že ju nasadí do výroby. Ak patríte k technickým fanatikom, môžete si celý patent na jedenásťrýchlostnú automatickú prevodovku automobilky Ford preštudovať na stránkach freepatentsonline.com.

ford at.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY