vytisknout velikost písma Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Nie je to tak dávno, kedy šéf spoločnosti ZF vyvíjajúcej a tiež vyrábajúcej automatické prevodovky (mimochodom napríklad absolútne špičkový automat ZF-8HP v aktuálnych modeloch Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover alebo napríklad Rolls-Royce) povedal, že deväť rýchlostí je prirodzený limit pre automatickú prevodovku.

Volkswagen ale pripravuje dokonca desaťstupňové DSG pre budúcu generáciu modelu Golf a automobilke Ford bol teraz uznaný patent na jedenásťstupňovú automatickú prevodovku. Ford si o patent zažiadal už na konci roka 2013 a čoskoro nasadí iný desaťstupňový automat do modelu Ford F-150.

Automatická prevodovka Ford s jedenástimi rýchlosťami má tri sústavy prevodov a spojok. Prvá používa štyri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy, druhá ponúkne dva páry uhlových prevodov, tri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy. Tretia sústava potom má štyri planetárne súkolia, štyri brzdy a dve spojky.

Ford ešte neuvádza, v ktorom aute novú prevodovku použije, ale to, že si ju patentoval, ešte neznamená, že ju nasadí do výroby. Ak patríte k technickým fanatikom, môžete si celý patent na jedenásťrýchlostnú automatickú prevodovku automobilky Ford preštudovať na stránkach freepatentsonline.com.

ford at.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY