vytisknout velikost písma Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Ford si patentoval jedenásťrýchlostný automat

Nie je to tak dávno, kedy šéf spoločnosti ZF vyvíjajúcej a tiež vyrábajúcej automatické prevodovky (mimochodom napríklad absolútne špičkový automat ZF-8HP v aktuálnych modeloch Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover alebo napríklad Rolls-Royce) povedal, že deväť rýchlostí je prirodzený limit pre automatickú prevodovku.

Volkswagen ale pripravuje dokonca desaťstupňové DSG pre budúcu generáciu modelu Golf a automobilke Ford bol teraz uznaný patent na jedenásťstupňovú automatickú prevodovku. Ford si o patent zažiadal už na konci roka 2013 a čoskoro nasadí iný desaťstupňový automat do modelu Ford F-150.

Automatická prevodovka Ford s jedenástimi rýchlosťami má tri sústavy prevodov a spojok. Prvá používa štyri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy, druhá ponúkne dva páry uhlových prevodov, tri planetárne súkolia, štyri spojky a dve brzdy. Tretia sústava potom má štyri planetárne súkolia, štyri brzdy a dve spojky.

Ford ešte neuvádza, v ktorom aute novú prevodovku použije, ale to, že si ju patentoval, ešte neznamená, že ju nasadí do výroby. Ak patríte k technickým fanatikom, môžete si celý patent na jedenásťrýchlostnú automatickú prevodovku automobilky Ford preštudovať na stránkach freepatentsonline.com.

ford at.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY