vytisknout velikost písma Ford predstavuje 4,5 m dlhý bočný airbag. Dostane ho nový Transit

Ford predstavuje 4,5 m dlhý bočný airbag. Dostane ho nový Transit

Ford predstavil bočný hlavový airbag určený pre päťnásťmiestny model Transit. Ten ho dostane v rámci štandardnej výbavy, pričom rovnako ako pri iných airbagoch bolo cieľom vývoja znížiť riziko poranenia hlavy a krku v prípade bočného nárazu alebo prevrátenia vozidla.

Airbag meria na dĺžku 4572 mm a vysoký je 914 mm. Jeho objem je 120 litrov. Ako porovnanie uvádza automobilka sedan Fusion (Mondeo), kde má bočný hlavový airbag objem 42 litrov. Po odpálení zostáva airbag ešte niekoľko sekúnd nafúknutý. Výsledok je dielom spolupráce značky Ford a spoločnosti TRW Automotive.

V tomto kontexte sa hodí pripomenúť, že pred pár dňami automobilka Ford predstavila podobnú bezpečnostnú novinku určenú tentoraz pre Mustang. V ňom sa objaví kolenný airbag spolujazdca integrovaný do veka priehradky.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY