vytisknout velikost písma Ford predstavuje 4,5 m dlhý bočný airbag. Dostane ho nový Transit

Ford predstavuje 4,5 m dlhý bočný airbag. Dostane ho nový Transit

Ford predstavil bočný hlavový airbag určený pre päťnásťmiestny model Transit. Ten ho dostane v rámci štandardnej výbavy, pričom rovnako ako pri iných airbagoch bolo cieľom vývoja znížiť riziko poranenia hlavy a krku v prípade bočného nárazu alebo prevrátenia vozidla.

Airbag meria na dĺžku 4572 mm a vysoký je 914 mm. Jeho objem je 120 litrov. Ako porovnanie uvádza automobilka sedan Fusion (Mondeo), kde má bočný hlavový airbag objem 42 litrov. Po odpálení zostáva airbag ešte niekoľko sekúnd nafúknutý. Výsledok je dielom spolupráce značky Ford a spoločnosti TRW Automotive.

V tomto kontexte sa hodí pripomenúť, že pred pár dňami automobilka Ford predstavila podobnú bezpečnostnú novinku určenú tentoraz pre Mustang. V ňom sa objaví kolenný airbag spolujazdca integrovaný do veka priehradky.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY