vytisknout velikost písma Ford predstavuje 4,5 m dlhý bočný airbag. Dostane ho nový Transit

Ford predstavuje 4,5 m dlhý bočný airbag. Dostane ho nový Transit

Ford predstavil bočný hlavový airbag určený pre päťnásťmiestny model Transit. Ten ho dostane v rámci štandardnej výbavy, pričom rovnako ako pri iných airbagoch bolo cieľom vývoja znížiť riziko poranenia hlavy a krku v prípade bočného nárazu alebo prevrátenia vozidla.

Airbag meria na dĺžku 4572 mm a vysoký je 914 mm. Jeho objem je 120 litrov. Ako porovnanie uvádza automobilka sedan Fusion (Mondeo), kde má bočný hlavový airbag objem 42 litrov. Po odpálení zostáva airbag ešte niekoľko sekúnd nafúknutý. Výsledok je dielom spolupráce značky Ford a spoločnosti TRW Automotive.

V tomto kontexte sa hodí pripomenúť, že pred pár dňami automobilka Ford predstavila podobnú bezpečnostnú novinku určenú tentoraz pre Mustang. V ňom sa objaví kolenný airbag spolujazdca integrovaný do veka priehradky.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY