vytisknout velikost písma Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavuje nové adaptívne svetlomety, ktorým dal názov Glare-Free Highbeam. V podstate ide o svetlá, ktoré sú schopné plynulo upravovať svetelný kužeľ a vďaka tomu môžu vykryť ostatných účastníkov premávky, aby nebolo nutné okamžite vypínať diaľkové svetlá.

Nová adaptívne svetlá získavajú informácie z kamery umiestnenej za čelným sklom, ktorá dokáže rozpoznať ostatné vozidlá a chodcov do vzdialenosti až 800 m. Ako presne systém pracuje, to ukazuje priložené video. Výsledkom má byť lepšia viditeľnosť a minimálna oslnenie ostatných účastníkov premávky. Dokazuje to tiež štúdie, podľa ktorej údajne automatické systémy zapnú diaľkové svetlá až desaťkrát častejšie, než tomu je v situácii, kedy zapína svetlá sám vodič.

Systém, ktorý predstavil Ford, nie je ale nič revolučného. Podobnú vec už má dlhšiu dobu napríklad Lexus alebo Mercedes. Avšak je nutné podotknúť, že v praxi ide o naozaj veľmi užitočnú záležitosť, ktorá robí jazdu v noci o mnoho príjemnejšou. Ako prvé dostanú svetlá Glare-Free Highbeam modely S-Max, Galaxy a aj veľké SUV Edge.

Ford okrem toho pracuje aj na ďalších systémoch, ktoré majú za cieľ vylepšiť viditeľnosť pri jazde v noci. Táto automobilka napríklad vyvíja systém, ktorý by vám chodca ešte prisvietil prídavným svetlom.

glare.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY