vytisknout velikost písma Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavuje nové adaptívne svetlomety, ktorým dal názov Glare-Free Highbeam. V podstate ide o svetlá, ktoré sú schopné plynulo upravovať svetelný kužeľ a vďaka tomu môžu vykryť ostatných účastníkov premávky, aby nebolo nutné okamžite vypínať diaľkové svetlá.

Nová adaptívne svetlá získavajú informácie z kamery umiestnenej za čelným sklom, ktorá dokáže rozpoznať ostatné vozidlá a chodcov do vzdialenosti až 800 m. Ako presne systém pracuje, to ukazuje priložené video. Výsledkom má byť lepšia viditeľnosť a minimálna oslnenie ostatných účastníkov premávky. Dokazuje to tiež štúdie, podľa ktorej údajne automatické systémy zapnú diaľkové svetlá až desaťkrát častejšie, než tomu je v situácii, kedy zapína svetlá sám vodič.

Systém, ktorý predstavil Ford, nie je ale nič revolučného. Podobnú vec už má dlhšiu dobu napríklad Lexus alebo Mercedes. Avšak je nutné podotknúť, že v praxi ide o naozaj veľmi užitočnú záležitosť, ktorá robí jazdu v noci o mnoho príjemnejšou. Ako prvé dostanú svetlá Glare-Free Highbeam modely S-Max, Galaxy a aj veľké SUV Edge.

Ford okrem toho pracuje aj na ďalších systémoch, ktoré majú za cieľ vylepšiť viditeľnosť pri jazde v noci. Táto automobilka napríklad vyvíja systém, ktorý by vám chodca ešte prisvietil prídavným svetlom.

glare.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY