vytisknout velikost písma Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavuje nové adaptívne svetlomety, ktorým dal názov Glare-Free Highbeam. V podstate ide o svetlá, ktoré sú schopné plynulo upravovať svetelný kužeľ a vďaka tomu môžu vykryť ostatných účastníkov premávky, aby nebolo nutné okamžite vypínať diaľkové svetlá.

Nová adaptívne svetlá získavajú informácie z kamery umiestnenej za čelným sklom, ktorá dokáže rozpoznať ostatné vozidlá a chodcov do vzdialenosti až 800 m. Ako presne systém pracuje, to ukazuje priložené video. Výsledkom má byť lepšia viditeľnosť a minimálna oslnenie ostatných účastníkov premávky. Dokazuje to tiež štúdie, podľa ktorej údajne automatické systémy zapnú diaľkové svetlá až desaťkrát častejšie, než tomu je v situácii, kedy zapína svetlá sám vodič.

Systém, ktorý predstavil Ford, nie je ale nič revolučného. Podobnú vec už má dlhšiu dobu napríklad Lexus alebo Mercedes. Avšak je nutné podotknúť, že v praxi ide o naozaj veľmi užitočnú záležitosť, ktorá robí jazdu v noci o mnoho príjemnejšou. Ako prvé dostanú svetlá Glare-Free Highbeam modely S-Max, Galaxy a aj veľké SUV Edge.

Ford okrem toho pracuje aj na ďalších systémoch, ktoré majú za cieľ vylepšiť viditeľnosť pri jazde v noci. Táto automobilka napríklad vyvíja systém, ktorý by vám chodca ešte prisvietil prídavným svetlom.

glare.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY