vytisknout velikost písma Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavil nové adaptívne svetlomety pre S-Max, Galaxy a Edge

Ford predstavuje nové adaptívne svetlomety, ktorým dal názov Glare-Free Highbeam. V podstate ide o svetlá, ktoré sú schopné plynulo upravovať svetelný kužeľ a vďaka tomu môžu vykryť ostatných účastníkov premávky, aby nebolo nutné okamžite vypínať diaľkové svetlá.

Nová adaptívne svetlá získavajú informácie z kamery umiestnenej za čelným sklom, ktorá dokáže rozpoznať ostatné vozidlá a chodcov do vzdialenosti až 800 m. Ako presne systém pracuje, to ukazuje priložené video. Výsledkom má byť lepšia viditeľnosť a minimálna oslnenie ostatných účastníkov premávky. Dokazuje to tiež štúdie, podľa ktorej údajne automatické systémy zapnú diaľkové svetlá až desaťkrát častejšie, než tomu je v situácii, kedy zapína svetlá sám vodič.

Systém, ktorý predstavil Ford, nie je ale nič revolučného. Podobnú vec už má dlhšiu dobu napríklad Lexus alebo Mercedes. Avšak je nutné podotknúť, že v praxi ide o naozaj veľmi užitočnú záležitosť, ktorá robí jazdu v noci o mnoho príjemnejšou. Ako prvé dostanú svetlá Glare-Free Highbeam modely S-Max, Galaxy a aj veľké SUV Edge.

Ford okrem toho pracuje aj na ďalších systémoch, ktoré majú za cieľ vylepšiť viditeľnosť pri jazde v noci. Táto automobilka napríklad vyvíja systém, ktorý by vám chodca ešte prisvietil prídavným svetlom.

glare.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY