vytisknout velikost písma Ford pracuje na priamom súperovi pre Toyotu Prius

Úspech Priusu leží mnohým v žalúdku. Kým hybridná Toyota sa chystá na trh už vo štvrtej generácii, konkurencia trochu zaspala.
Ford pracuje na priamom súperovi pre Toyotu Prius

Toyote Prius sa darí najmä za morom, napríklad v Európe (okrem krajín, kde získate na hybrid dotácie) to nie je žiadna sláva. Lenže japonskej automobilke nemožno uprieť jedno prvenstvo a pomerne zásadné. Hybridnú techniku ​​totiž ako prvá na svete dokázala uviesť do sériovej výroby. Čo na tom, že to v globálnom meradle to trvalo viac ako sto rokov? Prvá generácia Priusu z roku 1997 bola v tomto smere skutočne prvá...

Konkurenciu ale konečne plánujú aj inde. Napríklad v Južnej Kórei, Hyundai sa síce venuje hlavne palivovým článkom, ale stále ešte najväčšej svetovej automobilke z Krajiny vychádzajúceho slnka sa chce v tomto smere postaviť. A podobné chúťky majú aj u modrého oválu v Dearborne.

Elektrický Focus evidentne nie je to pravé orechové a hybridný Fusion (alias nové Mondeo) je dosť veľký. MPV C-Max zase nie je klasikou. Chystaný model Fordu bude priamym súperom najpredávanejšieho auta svojej kategórie na svete... Veď v minulom roku si ich celosvetovo zákazníci kúpili vyše 400 tisíc.

Podľa agentúry Reuters, respektíve jej citovaných zdrojov, sa má jednať o skutočne svojbytný rad, žiadnu verziu Focusu alebo niečoho iného. Vzniká pod kódom C240. Niet divu, zdieľa platformu C2 práve chystanej štvrtej generácie svetového bestselleru nižšej strednej triedy (alebo je ním Corolla?).

Rovnaké šasi dostane aj ďalšia Kuga alias Escape. Väčšinu techniky (batérie, elektromotory) prevezme z existujúcich modelov, normovaný dojazd sa ale určite zvýši a konzumácia paliva naopak pôjde opačným smerom. Ako inak?

Na rozdiel od Priusu sa Fordov benzínovo-elektrický hybrid objaví v niekoľkých karosárskych variantoch. MPV Prius V a malý Prius C nesú toto meno predsa len hlavne z marketingových dôvodov a nie na všetkých trhoch. Je ešte dosť času, kompaktného hybridného fordu sa dočkáme v závere roka 2018. Teda, Američania určite...

A nebude chýbať ani variant, ktorý sa dá dobíjať z bežnej zásuvky, iste, plug-in. Postaví sa nielen budúcemu Priusu, ale aj Voltu od GM. Dúfajme, že nenapálí cenu príliš vysoko... Ford ho chce vyrábať mimo Detroitu, v továrni vo Wayne na juhovýchode štátu Michigan. Plán ročnej produkcie je smelý: 120 tisíc áut. Myslia vysoko, ale oproti Japoncom majú stále meškanie "púhych" 21 rokov, nech už si o tejto kategórii vozidiel myslíme, čo chceme.

Hovorca americkej centrály nadnárodného koncernu Chris Preuss v stredu 20. augusta všetky vyššie spomenuté špekulácie a zvesti pochopiteľne oficiálne dementoval. Zatiaľ. Čo na tom, že hybridy neprinášajú proti napríklad moderným dieselom bohvieakú úsporu paliva a elektrina vzniká v uhoľných elektrárňach.

Je to jednoducho móda, aj keď zákazníci ani náhodou automobilkám nevrátia prostriedky vynaložené do vývoja... Ale nebuďme takí skeptici, s Toyotou a Lexusom sa totiž reálne dá v hustej bratislavskej prevádzke s ľahkou nohou pri využívaní start-stopu a ďalších "eko" funkcií skutočne jazdiť pod 4 litre...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY