vytisknout velikost písma Ford po 91 rokoch končí s výrobou áut v Austrálii

Ford vyrábal v Austrálii autá od roku 1925. Posledným vyrobeným modelom je Ford Falcon XR6. Konkurenčný General Motors a Toyota tiež zatvárajú továrne.
Ford po 91 rokoch končí s výrobou áut v Austrálii

V piatok 7. októbra uzavrel Ford svojej austrálske montážne závody na výrobu osobných vozidiel. Posledným vyrobeným vozidlom bol Ford Falcon XR6 s šesťvalcovým motorom a pohonom zadných kolies. V súvislosti s ukončením výroby v továrni Broadmeadows príde o prácu zhruba šesťsto ľudí. Výroba áut značky Ford mala v Austrálii dlhú tradíciu, prvú továreň tu americká automobilka otvorila v roku 1925 v meste Geelong.

Továreň v Broadmeadows vyrobila od 20. augusta 1959 spolu 4 356 628 áut prevažne pre domáci trh. Uzavretie tovární je zvláštny strategický krok, pretože domáce autá značiek Ford a Holden (konkurenčná odnož General Motors) sú na austrálskom trhu veľmi obľúbené. Ford ale zjednocuje platformy po celom svete a pre koncepčne trochu zastaralé modely so zadným pohonom nie je v globálnych plánoch miesto. Navyše výroba je v Austrálii drahá, blízke ázijské štáty vedia montovať autá výrazne lacnejšie...

Ford v uzatváraní tovární nie je sám, výrobu v Austrálii obmedzujú taktiež konkurenčné spoločnosti General Motors a Toyota. Od roku 2013 tak o prácu prišlo asi 6600 ľudí. Na samotnú montáž áut sú ale naviazané tisíce ďalších pracovných miest u subdodávateľov a logistických partnerov, takže celkový ekonomický dopad bude oveľa väčší.

Ford však v Austrálii zachová pracovné miesta asi dvoch tisíc ľudí, ktorí sa budú starať o vývoj, servis a import áut. Ford zachová aj oficiálnu sieť náhradných dielov. Uzatváranie sa tak týka prakticky len montážnych liniek. General Motors zavrie posledný továreň budúci rok.

Ford Falcon je jedno z najobľúbenejších austrálskych áut vôbec, od roku 1960 sa ich vyrobilo približne 3,5 milióna.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY