vytisknout velikost písma Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut. V Indonézii to bolo asi o tisícku viac.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

Automobilka Ford do konca tohto roka končí všetky aktivity na japonskom a indonézskom trhu. Značka uvádza, že tu nie je schopná vytvoriť rentabilný plán, takže je lacnejšie a jednoduchšie sa z týchto trhov stiahnuť. Pomerne rázne rozhodnutie vykonal David Schoch, prezident automobilky pre oblasť Ázie a Tichomoria.

Na japonskom trhu má Ford 52 oficiálnych dílerov a predáva tam modely ako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, Ecosport a tiež Mustang. Navyše v Japonsku predáva koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonézii má značka Ford 44 oficiálnych dílerov s modelmi Fiesta, Focus, Ecosport, Ranger a Everest, upresňuje agentúra Reuters.

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut, čo mu prinieslo trhový podiel 1,5% medzi dovážanými vozidlami. V Japonsku tak príde kvôli rozhodnutiu Fordu o prácu minimálne 292 ľudí, skončí sa tiež lokálne vývojové oddelenie. V Indonézii pôsobí Ford až od roku 2002 a poslednou dobou dochádza k stagnácii trhu. Ford tu v roku 2015 predal len asi 6 000 áut, čo je trhový podiel len zhruba pol percenta.

Len pre zaujímavosť, na domácom americkom trhu predal Ford v roku 2015 celkom 2 613 162 áut, to je o 5% viac oproti roku 2014 a najlepší výsledok od roku 2006. V Európe Ford predal cez milión áut, v Číne potom cez 870 000 vozidiel. Výpadok približne 11 000 áut z Japonska a Indonézie teda Ford asi príliš existenčne neohrozí...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY