vytisknout velikost písma Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut. V Indonézii to bolo asi o tisícku viac.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

Automobilka Ford do konca tohto roka končí všetky aktivity na japonskom a indonézskom trhu. Značka uvádza, že tu nie je schopná vytvoriť rentabilný plán, takže je lacnejšie a jednoduchšie sa z týchto trhov stiahnuť. Pomerne rázne rozhodnutie vykonal David Schoch, prezident automobilky pre oblasť Ázie a Tichomoria.

Na japonskom trhu má Ford 52 oficiálnych dílerov a predáva tam modely ako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, Ecosport a tiež Mustang. Navyše v Japonsku predáva koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonézii má značka Ford 44 oficiálnych dílerov s modelmi Fiesta, Focus, Ecosport, Ranger a Everest, upresňuje agentúra Reuters.

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut, čo mu prinieslo trhový podiel 1,5% medzi dovážanými vozidlami. V Japonsku tak príde kvôli rozhodnutiu Fordu o prácu minimálne 292 ľudí, skončí sa tiež lokálne vývojové oddelenie. V Indonézii pôsobí Ford až od roku 2002 a poslednou dobou dochádza k stagnácii trhu. Ford tu v roku 2015 predal len asi 6 000 áut, čo je trhový podiel len zhruba pol percenta.

Len pre zaujímavosť, na domácom americkom trhu predal Ford v roku 2015 celkom 2 613 162 áut, to je o 5% viac oproti roku 2014 a najlepší výsledok od roku 2006. V Európe Ford predal cez milión áut, v Číne potom cez 870 000 vozidiel. Výpadok približne 11 000 áut z Japonska a Indonézie teda Ford asi príliš existenčne neohrozí...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY