vytisknout velikost písma Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut. V Indonézii to bolo asi o tisícku viac.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

Automobilka Ford do konca tohto roka končí všetky aktivity na japonskom a indonézskom trhu. Značka uvádza, že tu nie je schopná vytvoriť rentabilný plán, takže je lacnejšie a jednoduchšie sa z týchto trhov stiahnuť. Pomerne rázne rozhodnutie vykonal David Schoch, prezident automobilky pre oblasť Ázie a Tichomoria.

Na japonskom trhu má Ford 52 oficiálnych dílerov a predáva tam modely ako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, Ecosport a tiež Mustang. Navyše v Japonsku predáva koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonézii má značka Ford 44 oficiálnych dílerov s modelmi Fiesta, Focus, Ecosport, Ranger a Everest, upresňuje agentúra Reuters.

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut, čo mu prinieslo trhový podiel 1,5% medzi dovážanými vozidlami. V Japonsku tak príde kvôli rozhodnutiu Fordu o prácu minimálne 292 ľudí, skončí sa tiež lokálne vývojové oddelenie. V Indonézii pôsobí Ford až od roku 2002 a poslednou dobou dochádza k stagnácii trhu. Ford tu v roku 2015 predal len asi 6 000 áut, čo je trhový podiel len zhruba pol percenta.

Len pre zaujímavosť, na domácom americkom trhu predal Ford v roku 2015 celkom 2 613 162 áut, to je o 5% viac oproti roku 2014 a najlepší výsledok od roku 2006. V Európe Ford predal cez milión áut, v Číne potom cez 870 000 vozidiel. Výpadok približne 11 000 áut z Japonska a Indonézie teda Ford asi príliš existenčne neohrozí...

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY