vytisknout velikost písma Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut. V Indonézii to bolo asi o tisícku viac.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonézii. Nedarí sa mi na nich

Automobilka Ford do konca tohto roka končí všetky aktivity na japonskom a indonézskom trhu. Značka uvádza, že tu nie je schopná vytvoriť rentabilný plán, takže je lacnejšie a jednoduchšie sa z týchto trhov stiahnuť. Pomerne rázne rozhodnutie vykonal David Schoch, prezident automobilky pre oblasť Ázie a Tichomoria.

Na japonskom trhu má Ford 52 oficiálnych dílerov a predáva tam modely ako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, Ecosport a tiež Mustang. Navyše v Japonsku predáva koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonézii má značka Ford 44 oficiálnych dílerov s modelmi Fiesta, Focus, Ecosport, Ranger a Everest, upresňuje agentúra Reuters.

V Japonsku pôsobí Ford od roku 1974, ale v minulom roku tu predal len okolo päť tisíc áut, čo mu prinieslo trhový podiel 1,5% medzi dovážanými vozidlami. V Japonsku tak príde kvôli rozhodnutiu Fordu o prácu minimálne 292 ľudí, skončí sa tiež lokálne vývojové oddelenie. V Indonézii pôsobí Ford až od roku 2002 a poslednou dobou dochádza k stagnácii trhu. Ford tu v roku 2015 predal len asi 6 000 áut, čo je trhový podiel len zhruba pol percenta.

Len pre zaujímavosť, na domácom americkom trhu predal Ford v roku 2015 celkom 2 613 162 áut, to je o 5% viac oproti roku 2014 a najlepší výsledok od roku 2006. V Európe Ford predal cez milión áut, v Číne potom cez 870 000 vozidiel. Výpadok približne 11 000 áut z Japonska a Indonézie teda Ford asi príliš existenčne neohrozí...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY