vytisknout velikost písma Ford, Opel a Renault sa pobijú o pozíciu európskej dvojky

Ford, Opel a Renault sa pobijú o pozíciu európskej dvojky

Dlhodobo najpredávanejšími autami na európskom trhu sú Volkswageny. V roku 2014 si auto od Volkswagenu (len od značky VW, nie od celého koncernu) kúpilo 1 619 921 zákazníkov. Podobné čísla sa očakávajú aj tento rok, ale kto bude druhý?

Práve o druhé miesto sa očakáva najväčšia bitka medzi Fordom (947 951 áut v roku 2014), Opelom (885 372 áut) a Renaultom (874 504 áut). Analytici ale očakávajú, že Ford si v roku 2015 druhé miesto udrží a Renault predbehne Opel.

Ford obhajuje svoju pozíciu s novým modelom Mondeo, u ktorého automobilka očakáva predaje medzi 90 a 100 000 kusmi. Luxusné modely Vignale a športový Ford Mustang síce neurobí veľké čísla, ale očakáva sa, že zdvihnú záujem o značku a pritiahnu nových zákazníkov.

Renault pokračuje v zavádzaní nových modelov, predovšetkým crossoverov. Úspešne bude pokračovať crossover Capture a čaká sa aj úspech od modelu Kadjar, rovnako tak od nového MPV Espace. Renaultu však chýba moderné kompaktné auto a nový Mégane je ešte v nedohľadne. Clio sa však vzchopilo a v minulom roku sa ho predalo skoro 300 000 kusov.

Opel predstavil novú Corsu, jedno z najobľúbenejších malých áut v Európe, ale snažiť sa bude aj s novým lacným modelom Karl. Opel tiež zavádza nové generácie naftových a benzínových motorov, čo by mohlo podporiť predaj automobilov Astra, Insignia, Meriva a Zafira.

Predaje jednotlivých značiek v roku 2014 v Európe uvádzame v nasledujúcej tabuľke.

  Značka Predaných áut
1. Volkswagen 1 619 921
2. Ford 947 951
3. Opel 885 372
4. Renault 874 504
5. Peugeot 782 855
6. Audi 726 059
7. BMW 676 410
8. Mercedes-Benz 652 373
9. Citroën 608 045
10. Fiat 586 271
11. Škoda 582 140
12. Toyota 527 380
13. Nissan 477 183
14. Hyundai 424 467
15. Dacia 363 102
16. Kia 353719
17. Seat 328 334
18. Volvo 254 610
19. Mazda 175 028
20. Suzuki 162 828
21. Mini 156 902
22. Honda 133 268
23. Land Rover 115 826
24. Mitsubishi 102 364
25. Lancia/Chrysler 72 168
26. Alfa Romeo 59 198
27. Smart 55 629
28. Jeep 41 378
29. Chevrolet 36 560
30. Lexus 31 079
31. Jaguar 28 616

zdroj: autonews.com, foto: drive.com.au

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY