vytisknout velikost písma Ford, Opel a Renault sa pobijú o pozíciu európskej dvojky

Ford, Opel a Renault sa pobijú o pozíciu európskej dvojky

Dlhodobo najpredávanejšími autami na európskom trhu sú Volkswageny. V roku 2014 si auto od Volkswagenu (len od značky VW, nie od celého koncernu) kúpilo 1 619 921 zákazníkov. Podobné čísla sa očakávajú aj tento rok, ale kto bude druhý?

Práve o druhé miesto sa očakáva najväčšia bitka medzi Fordom (947 951 áut v roku 2014), Opelom (885 372 áut) a Renaultom (874 504 áut). Analytici ale očakávajú, že Ford si v roku 2015 druhé miesto udrží a Renault predbehne Opel.

Ford obhajuje svoju pozíciu s novým modelom Mondeo, u ktorého automobilka očakáva predaje medzi 90 a 100 000 kusmi. Luxusné modely Vignale a športový Ford Mustang síce neurobí veľké čísla, ale očakáva sa, že zdvihnú záujem o značku a pritiahnu nových zákazníkov.

Renault pokračuje v zavádzaní nových modelov, predovšetkým crossoverov. Úspešne bude pokračovať crossover Capture a čaká sa aj úspech od modelu Kadjar, rovnako tak od nového MPV Espace. Renaultu však chýba moderné kompaktné auto a nový Mégane je ešte v nedohľadne. Clio sa však vzchopilo a v minulom roku sa ho predalo skoro 300 000 kusov.

Opel predstavil novú Corsu, jedno z najobľúbenejších malých áut v Európe, ale snažiť sa bude aj s novým lacným modelom Karl. Opel tiež zavádza nové generácie naftových a benzínových motorov, čo by mohlo podporiť predaj automobilov Astra, Insignia, Meriva a Zafira.

Predaje jednotlivých značiek v roku 2014 v Európe uvádzame v nasledujúcej tabuľke.

  Značka Predaných áut
1. Volkswagen 1 619 921
2. Ford 947 951
3. Opel 885 372
4. Renault 874 504
5. Peugeot 782 855
6. Audi 726 059
7. BMW 676 410
8. Mercedes-Benz 652 373
9. Citroën 608 045
10. Fiat 586 271
11. Škoda 582 140
12. Toyota 527 380
13. Nissan 477 183
14. Hyundai 424 467
15. Dacia 363 102
16. Kia 353719
17. Seat 328 334
18. Volvo 254 610
19. Mazda 175 028
20. Suzuki 162 828
21. Mini 156 902
22. Honda 133 268
23. Land Rover 115 826
24. Mitsubishi 102 364
25. Lancia/Chrysler 72 168
26. Alfa Romeo 59 198
27. Smart 55 629
28. Jeep 41 378
29. Chevrolet 36 560
30. Lexus 31 079
31. Jaguar 28 616

zdroj: autonews.com, foto: drive.com.au

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY