vytisknout velikost písma Ford omladí SUV Ecosport. Predáva sa veľmi zle

Ford omladí SUV Ecosport. Predáva sa veľmi zle

Malé SUV Ford Ecosport sa nepredáva podľa predstáv automobilky. Ťažko povedať, či za neúspechmi stojí dizajn, jazdné vlastnosti, čudný názov zaváňajúci oxymoronom alebo proste len to, že sa Ford netrafil do vkusu zákazníkov. Každopádne automobilka rýchlo vykoná zmeny dizajnu a techniky, aby auto bolo atraktívnejšie.

Od uvedenia na trh v apríli 2014 sa do novembra toho istého roku predalo v celej Európe iba 11 257 Ecosportov, informuje magazín Automotive News. Len pre predstavu, Renault Capture si za rovnaké obdobie kúpilo skoro 150 000 ľudí, Peugeot 2008 hneď 125 000 ľudí a ani Opel Mokka s takmer 115 000 kusmi na tom nie je zle.

Ford chce predaje malého SUV Ecosport zdvihnúť. Kvôli tomu pribehne s faceliftom, ktorý odstráni rezervu umiestnenú na zadných dverách a zmení ešte pár detailov. Iné má byť aj nastavenie podvozku a zlepšiť by sa mala kultivovanosť. Rozšíri sa imožnosti individualizácie a konektivity.

Ford Ecosport bol pôvodne vyvinutý predovšetkým pre Indiu a Brazíliu, kde majú zákazníci radi autá s drsňáckým vzľadom a aspoň základnými schopnosťami v teréne aj na nekvalitneh ceste. Pôvodne sa o predaji v Európe vôbec neuvažovalo, ale segment malých SUV veľmi rýchlo rastie (do roku 2018 sa zdvojnásobí na skoro milión áut) a Ford chcel skúsiť šťastie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY