vytisknout velikost písma Ford omladí SUV Ecosport. Predáva sa veľmi zle

Ford omladí SUV Ecosport. Predáva sa veľmi zle

Malé SUV Ford Ecosport sa nepredáva podľa predstáv automobilky. Ťažko povedať, či za neúspechmi stojí dizajn, jazdné vlastnosti, čudný názov zaváňajúci oxymoronom alebo proste len to, že sa Ford netrafil do vkusu zákazníkov. Každopádne automobilka rýchlo vykoná zmeny dizajnu a techniky, aby auto bolo atraktívnejšie.

Od uvedenia na trh v apríli 2014 sa do novembra toho istého roku predalo v celej Európe iba 11 257 Ecosportov, informuje magazín Automotive News. Len pre predstavu, Renault Capture si za rovnaké obdobie kúpilo skoro 150 000 ľudí, Peugeot 2008 hneď 125 000 ľudí a ani Opel Mokka s takmer 115 000 kusmi na tom nie je zle.

Ford chce predaje malého SUV Ecosport zdvihnúť. Kvôli tomu pribehne s faceliftom, ktorý odstráni rezervu umiestnenú na zadných dverách a zmení ešte pár detailov. Iné má byť aj nastavenie podvozku a zlepšiť by sa mala kultivovanosť. Rozšíri sa imožnosti individualizácie a konektivity.

Ford Ecosport bol pôvodne vyvinutý predovšetkým pre Indiu a Brazíliu, kde majú zákazníci radi autá s drsňáckým vzľadom a aspoň základnými schopnosťami v teréne aj na nekvalitneh ceste. Pôvodne sa o predaji v Európe vôbec neuvažovalo, ale segment malých SUV veľmi rýchlo rastie (do roku 2018 sa zdvojnásobí na skoro milión áut) a Ford chcel skúsiť šťastie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY