vytisknout velikost písma Ford odštartoval produkciu Focusu RS. Prvý exemplár mieri do Belgicka

Ford odštartoval produkciu Focusu RS. Prvý exemplár mieri do Belgicka

Dlho očakávaná nová generácia Fordu Focus RS definitívne prichádza. Koncom minulého týždňa bola oficiálne zahájená sériová výroba, ktorá je umiestnená do nemeckého závodu Saarlouis. Prvý sériovo vyrobený exemplár má namierené do Belgicka.

Ford investoval do továrne v Saarlouis 16,5 miliónov eur kvôli rozšíreniu výroby o Focus RS. Veľmi rýchly hatchback sa tu bude vyrábať na jednej linke vedľa obyčajných Focusov alebo napríklad tiež modelov C-Max a Grand C-Max. Ford v tomto kroku vidí dôkaz flexibility spomínaného závodu.

Vôbec prvý sériovo vyrobený Focus RS dostal farbu karosérie Nitrous Blue, devätnásťpalcové kolesá, paket Easy-Driver alebo navigáciu. Túto konfiguráciu si objednal istý zákazník z Belgicka, ktorý tak bude prvým majiteľom dlho očakávaného modelu. V Európe si nové RS objednalo už 3100 záujemcov.

Focus RS ale nebude jedinou zaujímavou novinkou z dielne automobilky Ford pre rok 2016. Ešte tento rok sa začne vyrábať (a bude tiež možné objednať) superšportové Ford GT disponujúce výkonom cez 600 koní.

focus_rs_1.jpgfocus_rs_2.jpgfocus_rs_3.jpgfocus_rs_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY