vytisknout velikost písma Ford odštartoval produkciu Focusu RS. Prvý exemplár mieri do Belgicka

Ford odštartoval produkciu Focusu RS. Prvý exemplár mieri do Belgicka

Dlho očakávaná nová generácia Fordu Focus RS definitívne prichádza. Koncom minulého týždňa bola oficiálne zahájená sériová výroba, ktorá je umiestnená do nemeckého závodu Saarlouis. Prvý sériovo vyrobený exemplár má namierené do Belgicka.

Ford investoval do továrne v Saarlouis 16,5 miliónov eur kvôli rozšíreniu výroby o Focus RS. Veľmi rýchly hatchback sa tu bude vyrábať na jednej linke vedľa obyčajných Focusov alebo napríklad tiež modelov C-Max a Grand C-Max. Ford v tomto kroku vidí dôkaz flexibility spomínaného závodu.

Vôbec prvý sériovo vyrobený Focus RS dostal farbu karosérie Nitrous Blue, devätnásťpalcové kolesá, paket Easy-Driver alebo navigáciu. Túto konfiguráciu si objednal istý zákazník z Belgicka, ktorý tak bude prvým majiteľom dlho očakávaného modelu. V Európe si nové RS objednalo už 3100 záujemcov.

Focus RS ale nebude jedinou zaujímavou novinkou z dielne automobilky Ford pre rok 2016. Ešte tento rok sa začne vyrábať (a bude tiež možné objednať) superšportové Ford GT disponujúce výkonom cez 600 koní.

focus_rs_1.jpgfocus_rs_2.jpgfocus_rs_3.jpgfocus_rs_4.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY