vytisknout velikost písma Ford Mustang v Európe hanbu naozaj neurobí [prvé jazdné dojmy]

Ford Mustang dostal veľmi lákavú cenu, čo by mu samo o sebe mohlo stačiť na to, aby sa aj na európskom trhu zaradil medzi úspešné modely. Lenže po prvých jazdách je jasné, že nízka cena nebude jediným argumentom pre kúpu tohto auta. Nový Mustang sa totiž podaril.
Ford Mustang v Európe hanbu naozaj neurobí [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Dizajn: S odkazom do minulosti, Interiér: Mondeo len minimálne
  2. Fastback: S osemvalcom pod kapotou, Zatáčať vie!
  3. Ani štvorvalcové kabrio neurazí, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Minulý rok prebehol v znamení osláv päťdesiateho výročia predstavenia prvej generácie kultového Fordu Mustang. Verte, alebo nie, za celú tú dobu sa do Európy toto auto nikdy oficiálne nedovážalo. S nástupom tej úplne poslednej generácie sa ale tento fakt mení, takže si aj tuzemskí zákazníci budú môcť kúpiť svoj Mustang priamo od oficiálneho zastúpenia automobilky.

Rozhodnutie to evidentne nebolo zlé. Ukázalo sa to už minulý rok, kedy sa v rámci finále Ligy majstrov UEFA predávala cez internet séria piatich stoviek prvých európskych Mustangov. Záujemcov sa registrovalo 9300, najrýchlejších 500 zákazníkov stihlo zaplniť všetky autá za pol minúty. 

Ďalším dôkazom je tiež fakt, že už koncom apríla evidoval európsky trh 2200 objednaných exemplárov. Dôvodom takéhoto záujmu zo strany európskych zákazníkov bude určite veľký "hlad". Ono päťdesiatročné čakanie je už celkom dlhé. Ďalším dobrým dôvodom je aj vydarený dizajn. Lenže čo ostatné a dôležitejšie aspekty? Všetkých z vás, ktorí ste si bez poriadnej jazdy auto rovno objednali, môžem upokojiť. Čaká na vás vydarený automobil.

mustang-43.jpgmustang-40.jpgDizajn je moderný, ale zároveň si uchoval niektoré prvky typické pre ostatné Mustangy. Na prvý pohľad každý spozná, že to auto, ktoré pred ním stojí, je Ford Mustang.

Dizajn: S odkazom do minulosti

Ako som už spomenul, dizajn auta sa podaril, respektíve mne osobne sa veľmi páči. Auto má agresívny výraz, moderný vzhľad a predovšetkým každý na prvý pohľad spozná, že to, čo práve okolo prešlo, je Ford Mustang. Ani poslednú generáciu si zaručene s ničím nepomýlite.

Ford sa pokúsil dostať na auto typické prvky, s ktorými sa predstavila už prvá generácia. Ide napríklad o prelisy na kapote, rebrovanie vo svetlách, ostrú hranu tiahnucu sa od predného až po zadný blatník alebo tvar zadných svetiel.

O tom, že môžeme považovať dizajn Mustangu za vydarený, svedčilo aj správanie nemeckých okoloidúcich počas medzinárodnej prezentácie v okolí Mníchova. Prakticky vždy, keď sme zastavili na fotenie, sa veľmi rýchlo našiel niekto, kto sa na auto pýtal alebo si auto rovno fotil. Mám také tušenie, že ani v našej slovenskej realite to nebude iné.

mustang-55.jpgmustang-56.jpg
A takto to vyzerá, keď vedľa seba postavíte prvý a posledný Mustang. Keď sa na obidve autá starostlivo pozriete, nájdete hneď niekoľko spoločných prvkov. 

Čo sa samotných rozmerov týka, bavíme sa tu o automobile, ktorý počas päťdesiatich rokov veľmi narástol. Najnovšie vydanie je dlhé 4784 mm, široké približne dva metre a vysoké 1381 mm v prípade kupé, respektíve 1394 mm v kabriolete. Rázvor náprav má hodnotu 2720 mm.

Interiér: Mondeo len minimálne

Úprimne som čakal, že sa interiér bude opäť niesť v duchu poslednej generácie Mondea, čo sa ale nestalo a to je dobre. Vlastne jedinou skutočnou pripomienkou tohto rodinného modelu je multimediálny systém s dotykovou obrazovkou, ktorý je logicky úplne rovnaký. Všetko ostatné je iné počnúc od prístrojového štítu, cez volant, stredový panel, až po palubnú dosku.

Už v interiéri sa tiež začína prejavovať vec, ktorá sa mi na novom Mustangu veľmi páči. Keď sa posadíte dovnútra, zľahka na vás dýchne duch amerických áut, ktorý je však kombinovaný s tým, čo požaduje náročný európsky zákazník.

mustang-18.jpgmustang-19.jpgmustang-22.jpgmustang-24.jpgmustang-25.jpgmustang-27.jpgMustang sa nesnaží zaprieť americký pôvod, ale Európanom vychádza v ústrety kvalitou spracovania a použitými materiálmi. Na prvý pohľad sa zdá, že je tu všetko v úplnom poriadku.

Také tie klasické námietky na spracovanie interiérov amerických áut tu naozaj nie sú na mieste. Podľa prvých dojmov by som sa odvážil hodnotiť spracovanie ako veľmi kvalitné a vôbec zlé nie sú ani použité materiály. Samozrejme na trhu nájdeme aj luxusnejšie vyzerajúce kupé, ale nezabudnime, že Mustang má cenu od 32 tisíc eur.

Počas dvoch dní som vyskúšal Fastback doplnený o paket GT a klasický kabriolet. Súčasťou paketu GT sú jedným slovom výborné športové sedadlá Recaro. Ak ale nechcete priplácať, nemusíte zúfať. Aj štandardné sedačky sú totiž veľmi dobré, rozdiel je len v tom, že ponúknu viac pohodlia. Stále ale majú dostatočné bočné vedenie na to, aby vás auto v prvej ostro prejdenej zákrute nepresadilo na miesto spolujazdca.

mustang-10.jpgmustang-75.jpgmustang-74.jpgVýrazne tvarované sedačky Recaro dostane každý, kto si na objedná osemvalec. Ale ani štandardné sedadlá nie sú vôbec zlé.

S priestorom si nerobte ťažkú hlavu v prípade, že budete sedieť v prvom rade. V tej druhej je to logicky o poznanie horšie. Nejde ani tak o miesto pre nohy, ale o priestor pre hlavu. Hlavne vo Fastbacku spoznajú zadní cestujúci na vlastnej koži, čo to znamená efektne sa zvažujúca strecha. Miesta je dosť málo a to sa ani nemusíte živiť basketbalom. Pre štyroch ľudí je vďaka inak tvarovanej streche o niečo málo lepší kabriolet. Prirodzene sa bavíme o stave, kedy je strecha zatiahnutá.

Kufor ponúkne 408 litrov pri Fastbacku a 332 litrov v prípade kabrioletu. Vstupný otvor je malý, ale to snáď v športovom kupé / kabriolete nikomu ani vadiť nemôže. Keď príde na vec, môžete zlepšiť praktickú stránku vášho Mustangu sklopením zadných operadiel.

mustang-12.jpgmustang-13.jpgmustang-14.jpgmustang-82.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY