vytisknout velikost písma Ford Mustang skrýva tajomstvo, bude to riadené "gumovanie"...?

Nový Mustang má premiéru za sebou, ale zatiaľ o ňom nevieme všetko. A náhoda to zrejme nebude.

Až pred niekoľkými dňami oslávila svoju oficiálnu premiéru úplne nová generácia kultového modelu Ford Mustang. V polovici apríla budúceho roka uplynie presne 50 rokov od chvíle, kedy bol predstavený prvý automobil tohto mena a založil dodnes trvajúcu tradíciu tzv pony car. Dnes už vieme, že novinka ponúkne najmodernejšie komfortné a bezpečnostné elektronické sústavy a v dejinách štandardného Mustangu vôbec prvýkrát aj viacprvkové závesy zadných kolies.

Na jednej strane znejú náreky puritánov, avšak nový Mustang má omnoho väčšie ambície ako kedykoľvek pred tým, najmä v otázke jazdných vlastností, ktorými sa chce pomeriť s najlepšími športovými vozidlami svojej doby a kategórie. Tým to ale nekončí. Oficiálne technické údaje sú zatiaľ celkom chabé, takže možno predpokladať, že FMC plánuje ďalšie detaily uvoľňovať postupne, aby udržal pozornosť verejnosti až do začiatku predaja. A k tomu je potrebné mať v zásobe ešte veľa nábojov , nový Mustang sa totiž má na trhy dostať až budúce jeseň.

Ford Mustang 2015 07.jpgFord Mustang 2015 08.jpgFord Mustang 2015 10.jpgFord Mustang 2015 11.jpgFord Mustang 2015 12.jpg
Nový Ford Mustang sa začne predávať počas budúcej jesene, do tej doby je potrebné zákazníkov udržať v napätí...

To napokon naznačil aj šéfkonštruktér Mustangu Dave Pericak počas newyorskej premiéry, keď uviedol, že jeho "dieťa" si ešte schováva niekoľko tromfov. V rozhovore pre magazín FoxNews.com poznamenal, že nový Mustang skrýva tiež niekoľko výbavových prvkov a systémov, o ktorých zatiaľ hovoriť nemieni. Čo je ale najdôležitejšie: má medzi nimi byť sústava, akú zatiaľ nikto iný nepredstavil.

O tom, čo tým myslel, sa zatiaľ môžeme naozaj dohadovať, avšak naši americkí kolegovia rozohrali špekulatívne hru, pre ktorú (možno) majú aspoň nejaké zákulisné podklady. Marty Padgett, šéfredaktor agentúry High Gear Media, tvrdí, že by mohlo ísť o riadený "burnout", teda známe "gumovanie". Launch Control pre elegantný a čo najefektívnejší rozjazd je známou vecou, tento systém by však mohol pridržať brzdy a naopak umožniť menej skúseným vodičom pohodlne páliť pneumatiky.

Márne? Zbytočné? Možno, uvidíme, ako to dopadne… 

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY