vytisknout velikost písma Ford Mustang skrýva tajomstvo, bude to riadené "gumovanie"...?

Nový Mustang má premiéru za sebou, ale zatiaľ o ňom nevieme všetko. A náhoda to zrejme nebude.

Až pred niekoľkými dňami oslávila svoju oficiálnu premiéru úplne nová generácia kultového modelu Ford Mustang. V polovici apríla budúceho roka uplynie presne 50 rokov od chvíle, kedy bol predstavený prvý automobil tohto mena a založil dodnes trvajúcu tradíciu tzv pony car. Dnes už vieme, že novinka ponúkne najmodernejšie komfortné a bezpečnostné elektronické sústavy a v dejinách štandardného Mustangu vôbec prvýkrát aj viacprvkové závesy zadných kolies.

Na jednej strane znejú náreky puritánov, avšak nový Mustang má omnoho väčšie ambície ako kedykoľvek pred tým, najmä v otázke jazdných vlastností, ktorými sa chce pomeriť s najlepšími športovými vozidlami svojej doby a kategórie. Tým to ale nekončí. Oficiálne technické údaje sú zatiaľ celkom chabé, takže možno predpokladať, že FMC plánuje ďalšie detaily uvoľňovať postupne, aby udržal pozornosť verejnosti až do začiatku predaja. A k tomu je potrebné mať v zásobe ešte veľa nábojov , nový Mustang sa totiž má na trhy dostať až budúce jeseň.

Ford Mustang 2015 07.jpgFord Mustang 2015 08.jpgFord Mustang 2015 10.jpgFord Mustang 2015 11.jpgFord Mustang 2015 12.jpg
Nový Ford Mustang sa začne predávať počas budúcej jesene, do tej doby je potrebné zákazníkov udržať v napätí...

To napokon naznačil aj šéfkonštruktér Mustangu Dave Pericak počas newyorskej premiéry, keď uviedol, že jeho "dieťa" si ešte schováva niekoľko tromfov. V rozhovore pre magazín FoxNews.com poznamenal, že nový Mustang skrýva tiež niekoľko výbavových prvkov a systémov, o ktorých zatiaľ hovoriť nemieni. Čo je ale najdôležitejšie: má medzi nimi byť sústava, akú zatiaľ nikto iný nepredstavil.

O tom, čo tým myslel, sa zatiaľ môžeme naozaj dohadovať, avšak naši americkí kolegovia rozohrali špekulatívne hru, pre ktorú (možno) majú aspoň nejaké zákulisné podklady. Marty Padgett, šéfredaktor agentúry High Gear Media, tvrdí, že by mohlo ísť o riadený "burnout", teda známe "gumovanie". Launch Control pre elegantný a čo najefektívnejší rozjazd je známou vecou, tento systém by však mohol pridržať brzdy a naopak umožniť menej skúseným vodičom pohodlne páliť pneumatiky.

Márne? Zbytočné? Možno, uvidíme, ako to dopadne… 

 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY