vytisknout velikost písma Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Ford Mustang Shelby GT350 je kladivo na BMW M4

Keď to nejde silou, tak to skús ešte väčšou silou! Niečím takým sa museli riadiť vo Forde pri stavbe veľmi zaujímavého Mustangu s označením Shelby GT350. Odkaz na ikonu svetového motoršportu dáva tušiť, že tento Mustang nebude rýchly len v priamke, ale bude si rozumieť aj so zákrutami a zvládne aj zabrzdiť.

ShelbyGT350_24_HR.jpgShelbyGT350_23_HR.jpgShelbyGT350_12_HR.jpgFord to s ostrým nasadením GT350 myslí úplne vážne. Prvýkrát použil techniku, ktorú by ste hľadali skôr v exotických superšportoch

Je to nielen odpoveď na konkurenčný Chevrolet Camaro Z/28, ale Shelby GT350 určite osloví aj niektorých z potenciálnych záujemcov napríklad o BMW M4. Prečo? No tak napríklad preto, že má atmosférický osemvalec 5,2 l s výkonom "cez 500 koní" a určite bude vydávať zvuk z výfukov a nie len reproduktorov.

Presné čísla výkonu a krútiaceho momentu Ford ešte nezverejnil (zatiaľ skutočne povedal len "cez 500 koní a cez 544 Nm"), ale už teraz vieme, že sila putuje na zadné kolesá cez šesťstupňový manuál a samosvorný diferenciál Torsen.

Ford-Mustang_Shelby_GT350.jpgShelbyGT350_01_HR.jpgShelbyGT350_04_HR.jpgNový Mustang Shelby GT350 nie je len veľmi potentné auto, čo sa týka dynamiky, ale s tým bodykitom vyzerá skutočne výhražne

Zaujímavosťou je tiež to, že Ford použil vôbec prvýkrát osemvalec s plochou kľukovou hriadeľou namiesto priestorovej hriadele (pri pohľade spredu vyzerá ako písmeno X a valce sú zoradené po 90°). Tá je síce hojne používaná v amerických osemvalcom kvôli svojmu prirodzenému vyváženiu, ale je veľká, ťažká a kvôli svojim rozmerom núti konštruktérov umiestniť motor vyššie, čím sa dvíha ťažisko auta. A to je niečo, čo v športovom aute nechcete.

Naproti tomu plochá kľučka (keď sa pozriete spredu, vyzerá ako písmeno I a valce sú radené po 180°) nemá také priestorové nároky a pretože je na nej použitých oveľa menej materiálu, motor ide lepšie do otáčok. Napríklad Ferrari používa tradične plochú kľučku. Výhodou je aj jednoduchšie ladenie výfukového systému. Pre rozdiely medzi základnými typmi kľukových hriadeľov odporúčame veľmi pekné video, ktoré ide pochopiť aj bez nutnosti perfektné znalosti angličtiny.

Na Mustangu Shelby GT350 je aj adaptívny podvozok (prvýkrát vo Forde s magnetoreologickými tlmičmi pruženia) a masívna brzdová sústava Brembo. Vpredu sú plávajúce 394mm kotúče a šesťpiestikové strmene, vzadu potom 380 mm kotúče a štvorpiestikový strmeň. Je vidieť, že to konštruktéri myslia s okruhovým nasadením skutočne vážne. Čo nie je vidieť na prvý pohľad, je aerodynamika - napríklad predná časť vozidla bola optimalizovaná kvôli lepšiemu prúdeniu vzduchu. Znížil sa vztlak a zlepšilo sa chladenie motora i bŕzd.

ShelbyGT350_20_HR.jpgShelbyGT350_21_HR.jpgShelbyGT350_28_HR.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY