Zrejme ste už zaznamenali, že Ford začal oficiálne voziť do Európy nový Mustang. Ceny začínajú niekde okolo 30 tisíc eur, čo sú podobné peniaze, aké dáte za pekne vybavený Passat "tédéíčko". Má to jeden háčik. Dostanete totiž sériové auto. So štvorvalcom. Za tradičný osemvalec ale dáte ešte stále prijateľný milión (v starej mene).


Pod povrchom nezostal kameň na kameni. Nové je aj chladenie, samozrejme brzdy, nastavenie podvozku... Možno by bolo jednoduchšie napísať, čo je na Mustangu pôvodné
Lenže existujú jedinci, pre ktorých je aj atmosférický osemvalec málo. A preto existuje spoločnosť Shelby American, Inc. založená v roku 1962. Jej posledný počin sa volá stručne Shelby GT a vychádza práve z osemvalcového Mustangu pre modelový rok 2015.
Keď opomenieme "drobnosti" ako sú väčšie brzdy, nový podvozok, dodatočné prístroje, zosilnenú prevodovku aj diferenciál s kratším prevodom a funkčné karbónové aerodynamické doplnky, dostaneme sa k motoru. A americká cesta znamená, že na to nasadíte ten najväčší kompresor, ktorý máte na sklade.
Osemvalec tak v "základnom" prevedení, ktoré kúpite za štyridsať tisíc dolárov, posiela na zadné kolesá 634 koní. V cene je samozrejme aj nový výfuk a všetky tie detaily okolo, ktoré sme už spomenuli. Lenže u tejto hodnoty sa to zastaviť nemusí a Shelby vie na individuálnu objednávku motor naladiť na viac ako 700 koní.
Zaujímavé je, že základná úprava od Shelby American stojí v USA viac než celé auto. Najlacnejšie totiž osemvalcový Mustang kúpite za asi 32 000 dolárov. Avšak keď by vám niekto ponúkol sedem stoviek koní za niečo málo cez 70 000 dolárov, stále je to neuveriteľne výhodná kúpa. Napríklad najzákladnejšie Porsche 911 Carrera stojí v USA až od 84 300 dolárov...