vytisknout velikost písma Ford Mustang Shelby GT: Keď proste potrebujete sedemsto koní

V ponuke Fordu Mustang si máte z čoho vybrať. Ale kto potrebuje sedem stoviek koní, musí sa obrátiť na renomovaného úpravcu.
Ford Mustang Shelby GT: Keď proste potrebujete sedemsto koní
Zoznam kapitol
  1. Ford Mustang Shelby GT
  2. Fotogaléria: Ford Mustang Shelby GT

Zrejme ste už zaznamenali, že Ford začal oficiálne voziť do Európy nový Mustang. Ceny začínajú niekde okolo 30 tisíc eur, čo sú podobné peniaze, aké dáte za pekne vybavený Passat "tédéíčko". Má to jeden háčik. Dostanete totiž sériové auto. So štvorvalcom. Za tradičný osemvalec ale dáte ešte stále prijateľný milión (v starej mene).

shelby gt (18).jpgshelby gt (24).jpgshelby gt (35).jpgPod povrchom nezostal kameň na kameni. Nové je aj chladenie, samozrejme brzdy, nastavenie podvozku... Možno by bolo jednoduchšie napísať, čo je na Mustangu pôvodné

Lenže existujú jedinci, pre ktorých je aj atmosférický osemvalec málo. A preto existuje spoločnosť Shelby American, Inc. založená v roku 1962. Jej posledný počin sa volá stručne Shelby GT a vychádza práve z osemvalcového Mustangu pre modelový rok 2015.

Keď opomenieme "drobnosti" ako sú väčšie brzdy, nový podvozok, dodatočné prístroje, zosilnenú prevodovku aj diferenciál s kratším prevodom a funkčné karbónové aerodynamické doplnky, dostaneme sa k motoru. A americká cesta znamená, že na to nasadíte ten najväčší kompresor, ktorý máte na sklade.

Osemvalec tak v "základnom" prevedení, ktoré kúpite za štyridsať tisíc dolárov, posiela na zadné kolesá 634 koní. V cene je samozrejme aj nový výfuk a všetky tie detaily okolo, ktoré sme už spomenuli. Lenže u tejto hodnoty sa to zastaviť nemusí a Shelby vie na individuálnu objednávku motor naladiť na viac ako 700 koní.

Zaujímavé je, že základná úprava od Shelby American stojí v USA viac než celé auto. Najlacnejšie totiž osemvalcový Mustang kúpite za asi 32 000 dolárov. Avšak keď by vám niekto ponúkol sedem stoviek koní za niečo málo cez 70 000 dolárov, stále je to neuveriteľne výhodná kúpa. Napríklad najzákladnejšie Porsche 911 Carrera stojí v USA až od 84 300 dolárov...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY