vytisknout velikost písma Ford Mustang: Sedem výnimočných modelov z histórie legendy

Do tretice - a na nejakú dobu naposledy - sa vraciame k Fordu Mustang, ktorý včera debutoval v šiestej generácii. Takmer polstoročie výroby Mustangu prinieslo stovky verzií a niekoľko desiatok štúdií a prototypov. Vybrali sme sedem z nich.
Ford Mustang: Sedem výnimočných modelov z histórie legendy

7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)

Mustangy si vzal do parády aj bývalý pretekár, dokonca jeden čas aj pilot F1, Carroll Shelby. Firma tvorcu legendárnej Cobry stvorila dve verzie prvej generácie: GT-350 a GT-500. Tristopäťdesiatku poháňal vidlicový osemvalec objemu 4,73 l s výkonom 220 kW. Pretekárske verzie R (ako racing) mali dokonca 265 kW.

Ford-Mustang_Shelby_GT500_1967_1280x960_wallpaper_01.jpgshelby_gt350_29 1968.jpg2011-Shelby-GT350-Mustang.jpg
Shelby GT500 i GT350 sa v 5. generácii Mustangu dočkali nástupnických verzií

Shelby GT-500 z roku 1967 sa chválil obrím sedemilitrom a minimálne 260 kW. Bol zároveň posledným ostrým Mustangom, ktorý stavala priamo Shelbyho továreň a nie Ford. Špecifikácie KR (King Of The Road - kráľ ciest) ročníka 1968 boli hodná svojho mena a od skorších súrodencov sa líšili väčším nasávacím otvorom na kapote motora Ram Air 428 Cobra Jet. Produkcia bola zastavená v závere roku 1969.

V piatej generácii sa päťstovka Shelby do ponuky Fordu vrátila, mala však kompresorové osemvalce 5,4 a 5,8 l.

Pokračujte na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY