vytisknout velikost písma Ford Mustang: Sedem výnimočných modelov z histórie legendy

Do tretice - a na nejakú dobu naposledy - sa vraciame k Fordu Mustang, ktorý včera debutoval v šiestej generácii. Takmer polstoročie výroby Mustangu prinieslo stovky verzií a niekoľko desiatok štúdií a prototypov. Vybrali sme sedem z nich.
Ford Mustang: Sedem výnimočných modelov z histórie legendy

7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)

Mustangy si vzal do parády aj bývalý pretekár, dokonca jeden čas aj pilot F1, Carroll Shelby. Firma tvorcu legendárnej Cobry stvorila dve verzie prvej generácie: GT-350 a GT-500. Tristopäťdesiatku poháňal vidlicový osemvalec objemu 4,73 l s výkonom 220 kW. Pretekárske verzie R (ako racing) mali dokonca 265 kW.

Ford-Mustang_Shelby_GT500_1967_1280x960_wallpaper_01.jpgshelby_gt350_29 1968.jpg2011-Shelby-GT350-Mustang.jpg
Shelby GT500 i GT350 sa v 5. generácii Mustangu dočkali nástupnických verzií

Shelby GT-500 z roku 1967 sa chválil obrím sedemilitrom a minimálne 260 kW. Bol zároveň posledným ostrým Mustangom, ktorý stavala priamo Shelbyho továreň a nie Ford. Špecifikácie KR (King Of The Road - kráľ ciest) ročníka 1968 boli hodná svojho mena a od skorších súrodencov sa líšili väčším nasávacím otvorom na kapote motora Ram Air 428 Cobra Jet. Produkcia bola zastavená v závere roku 1969.

V piatej generácii sa päťstovka Shelby do ponuky Fordu vrátila, mala však kompresorové osemvalce 5,4 a 5,8 l.

Pokračujte na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY