vytisknout velikost písma Ford Mustang: Sedem výnimočných modelov z histórie legendy

Do tretice - a na nejakú dobu naposledy - sa vraciame k Fordu Mustang, ktorý včera debutoval v šiestej generácii. Takmer polstoročie výroby Mustangu prinieslo stovky verzií a niekoľko desiatok štúdií a prototypov. Vybrali sme sedem z nich.
Ford Mustang: Sedem výnimočných modelov z histórie legendy

7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)

Mustangy si vzal do parády aj bývalý pretekár, dokonca jeden čas aj pilot F1, Carroll Shelby. Firma tvorcu legendárnej Cobry stvorila dve verzie prvej generácie: GT-350 a GT-500. Tristopäťdesiatku poháňal vidlicový osemvalec objemu 4,73 l s výkonom 220 kW. Pretekárske verzie R (ako racing) mali dokonca 265 kW.

Ford-Mustang_Shelby_GT500_1967_1280x960_wallpaper_01.jpgshelby_gt350_29 1968.jpg2011-Shelby-GT350-Mustang.jpg
Shelby GT500 i GT350 sa v 5. generácii Mustangu dočkali nástupnických verzií

Shelby GT-500 z roku 1967 sa chválil obrím sedemilitrom a minimálne 260 kW. Bol zároveň posledným ostrým Mustangom, ktorý stavala priamo Shelbyho továreň a nie Ford. Špecifikácie KR (King Of The Road - kráľ ciest) ročníka 1968 boli hodná svojho mena a od skorších súrodencov sa líšili väčším nasávacím otvorom na kapote motora Ram Air 428 Cobra Jet. Produkcia bola zastavená v závere roku 1969.

V piatej generácii sa päťstovka Shelby do ponuky Fordu vrátila, mala však kompresorové osemvalce 5,4 a 5,8 l.

Pokračujte na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY