vytisknout velikost písma Ford Mustang s úpravami od Hennessey zvládol rýchlosť 335 km/h

Ford Mustang s úpravami od Hennessey zvládol rýchlosť 335 km/h

Nový Ford Mustang sa už dočkal niekoľkých tuningových úprav. Jednou takou bola verzia HPE700 od spoločnosti Hennessey. Osemvalcový motor tu ponúka cez 700 koní, ale na pokorenie hranice 200 míľ za hodinu (322 km/h) to nestačilo. A preto prišla silnejšia verzia HPE750, ktorá sa nakoniec rozbehla až na 335 km/h (207,9 míľ za hodinu).

Upravený Ford Mustang používa päťlitrový benzínový osemvalec, ktorý je vybavený systémom preplňovania. Na rozdiel od pôvodnej verzie HPE700, ktorá disponovala maximom 535 kW (717 k), ponúka prevedenie 750 ešte vyšší výkon. Parametre tohto motora sú 577 kW (785 k) a 879 Nm. Čo taký Mustang dokáže, to celkom pekne ukazuje priložené video.

Zrýchlenie z nuly na amerických 96 km/h vyčíslili ľudia od Hennessey na 3,4 s, maximálna rýchlosť bola nedávno testovaná, pričom upravený Mustang sa rozbehol až na 207,9 míľ za hodinu, čo je príjemných 335 km/h. Len pre porovnanie, štandardná osemvalcový Mustang ponúka 310 kW (421 k) a maximálne sa rozbehne na 250 km/h.

hpe750_01.jpghpe750_02.jpghpe750_03.jpghpe750_04.jpghpe750_05.jpghpe750_06.jpghpe750_07.jpghpe750_08.jpghpe750_09.jpghpe750_10.jpghpe750_11.jpghpe750_12.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY