vytisknout velikost písma Ford Mustang s (konečne) zjednodušenou sústavou SYNC

Značka Ford vo svojom novom Mustangu ponúkne aj najmodernejší stupeň svojej multimediálnej sústavy SYNC.

A je to späť. Pôvodný Mustang postupne hynul (až uhynul) tým, ako sa ho pokúšali jeho tvorcovia približovať komfortným potrebám najbežnejších užívateľov. V polovici prvej dekády tretieho tisícročia prišiel úplne nový Mustang postavený podľa pôvodného receptu, jednoduchá technika, žiadne ESP, žiadne elektronické prkotiny, iba jednoduchá mechanika s predvídateľnými vlastnosťami za rozumnú cenu. Iste, úplne nový Ford Mustang pre modelový rok 2015 určite zapôsobil, ale nie je to opäť len začiatok cesty do pekiel?

K týmto úvahám vyvolávajú aj posledné informácie FMC, ktoré naznačujú, že jadrom nového Mustangu bude opäť elektronika. Spomeňme prezradený systém Mustangu pre riadené "gumovanie", načo mimochodom vzápätí reagovali v nemeckom Mníchove s tým, že podobný systém začnú vsádzať už do svojich vozidiel BMW M3 a M4. Teraz Ford prichádza s premiérou najnovšieho prevedenia multimediálne sústavy Ford SYNC pre nový Mustang.

Ford Mustang 2015 07.jpgFord Mustang 2015 05.jpgFord Mustang 2015 SYNC 1.jpg
Nový Mustang má zálusk na tých, ktorí si užívajú hrátok s aplikáciami v telefónoch

Aj tento systém bol prezentovaný na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, kde sa Ford pokúsil preukázať možnosti dokonalého prepojenia palubnej sústavy vozidiel so smartfónmi. S ohľadom na doterajšiu kritiku bolo celé ovládanie Sync zrejme výrazne zjednodušené. Hlavnou prednosťou jeho najnovšej verzie je pohodlné prepojenie s telefónom a integrácia škály funkcií a povelov pri správe aplikácií do hlasového ovládania s tlačidlom SYNC na volante.

Výraznou prednosťou celého systému je prepojenie navigácie GPS s aplikáciami v telefóne, čím bude vodič presnejšie a aktuálnejšie informovaný o službách dostupných v blízkosti trasy jazdy. Funkcie AppLink v rámci Sync zároveň umožnia hlasité predčítanie textových správ, e-mailov či príspevkov z vašich účtov na sociálnych sieťach.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY