vytisknout velikost písma Ford Mustang s (konečne) zjednodušenou sústavou SYNC

Značka Ford vo svojom novom Mustangu ponúkne aj najmodernejší stupeň svojej multimediálnej sústavy SYNC.

A je to späť. Pôvodný Mustang postupne hynul (až uhynul) tým, ako sa ho pokúšali jeho tvorcovia približovať komfortným potrebám najbežnejších užívateľov. V polovici prvej dekády tretieho tisícročia prišiel úplne nový Mustang postavený podľa pôvodného receptu, jednoduchá technika, žiadne ESP, žiadne elektronické prkotiny, iba jednoduchá mechanika s predvídateľnými vlastnosťami za rozumnú cenu. Iste, úplne nový Ford Mustang pre modelový rok 2015 určite zapôsobil, ale nie je to opäť len začiatok cesty do pekiel?

K týmto úvahám vyvolávajú aj posledné informácie FMC, ktoré naznačujú, že jadrom nového Mustangu bude opäť elektronika. Spomeňme prezradený systém Mustangu pre riadené "gumovanie", načo mimochodom vzápätí reagovali v nemeckom Mníchove s tým, že podobný systém začnú vsádzať už do svojich vozidiel BMW M3 a M4. Teraz Ford prichádza s premiérou najnovšieho prevedenia multimediálne sústavy Ford SYNC pre nový Mustang.

Ford Mustang 2015 07.jpgFord Mustang 2015 05.jpgFord Mustang 2015 SYNC 1.jpg
Nový Mustang má zálusk na tých, ktorí si užívajú hrátok s aplikáciami v telefónoch

Aj tento systém bol prezentovaný na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, kde sa Ford pokúsil preukázať možnosti dokonalého prepojenia palubnej sústavy vozidiel so smartfónmi. S ohľadom na doterajšiu kritiku bolo celé ovládanie Sync zrejme výrazne zjednodušené. Hlavnou prednosťou jeho najnovšej verzie je pohodlné prepojenie s telefónom a integrácia škály funkcií a povelov pri správe aplikácií do hlasového ovládania s tlačidlom SYNC na volante.

Výraznou prednosťou celého systému je prepojenie navigácie GPS s aplikáciami v telefóne, čím bude vodič presnejšie a aktuálnejšie informovaný o službách dostupných v blízkosti trasy jazdy. Funkcie AppLink v rámci Sync zároveň umožnia hlasité predčítanie textových správ, e-mailov či príspevkov z vašich účtov na sociálnych sieťach.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY