vytisknout velikost písma Ford Mustang GT Convertible na nových snímkach a v detailoch

V predvečer zahájenia autosalónu v Ženeve sa vo Fordu konečne rozhovorili o otvorenom prevedení pripravovaného Mustangu.
Ford Mustang GT Convertible na nových snímkach a v detailoch

Otvorená verzia bola prezentovaná spolu s novým modelom Ford Mustang, avšak podrobnejšie sa k nej môžeme vrátiť až teraz. Na priložených snímkach vidíte Ford Mustang Convertible v osemvalcovom prevedení GT, ktorý vyniká elektricky ovládanou, vrstvenou plátennou skladacou strechou. Celý systém dodáva Webasto a jej skladanie má zabrať polovičný čas v porovnaní so súčasnou generáciou (asi 7 s). Vďačí tomu tiež absencia dodatočného krytu, priestor sa uzavrie prednou časťou strechy.

Ford Mustang GT Convertible 22.jpgFord Mustang GT Convertible 23.jpgFord Mustang GT Convertible 19.jpg
Ford Mustang GT Convertible 10.jpgFord Mustang GT Convertible 01.jpgFord Mustang GT Convertible 06.jpg
Ford Mustang GT Convertible dostal plátenú strechu celkom novej konštrukcie

Po sklopení strecha na rozdiel od aktuálnej generácie úplne zmizne v útrobách vozidla, údajne znižuje príslušné partie o 170 mm, čo má mať priaznivý vplyv na obmedzenie odporu vzduchu. Kompaktnejšia konštrukcia má pritom tiež menej obmedzovať batožinový priestor, zmenená konštrukcia upínanie na hrane čelného skla prechádza z dvoch samostatných zámkov na jeden zdvojený. Inak sa interiér kabrioletu prakticky nelíši od kupé.

Novinkou sa stáva najnovšie prevedenie multimediálne palubnej sústavy Ford SYNC, predstavenej na tohtoročnom veľtrhu CES v Las Vegas. S ohľadom na doterajšie kritické hlasy bolo celé ovládanie Sync zrejme výrazne zjednodušené. Hlavnou prednosťou jeho najnovšej verzie je pohodlné prepojenie s telefónom a integrácia škály funkcií a povelov pri správe aplikácií do hlasového ovládania s tlačidlom SYNC na volante.

Ford Mustang GT Convertible 07.jpgFord Mustang GT Convertible 08.jpgFord Mustang GT Convertible 09.jpg
Interiér vsádza na štýlové doplnky a moderné elektronické prvky

Ford Mustang Convertible bude dodávaný s rovnakými motormi ako kupé, pričom základom bude modernizovaná verzia šesťvalca 3,7 l s výkonom 300 koní (223 kW) a krútiacim momentom 365 Nm. Nasleduje nový "eko" štvorvalec 2,3 l EcoBoost naladený (predbežne) na 305 koní (227 kW) a 406 Nm a špičkou štandardnej ponuky bude osemvalec 5,0 l s výkonom 420 koní (313 kW) a 528 Nm.

Predaje nového Mustangu v oboch karosárskych verziách budú zahájené tento rok na jeseň, pričom výrobca očakáva, že zhruba 18% predajov pripadne práve na kabriolet.

A nezabudnite si prejsť fotogalériu v nasledujúcej kapitole!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY