vytisknout velikost písma Ford Mustang GT Convertible na nových snímkach a v detailoch

V predvečer zahájenia autosalónu v Ženeve sa vo Fordu konečne rozhovorili o otvorenom prevedení pripravovaného Mustangu.
Ford Mustang GT Convertible na nových snímkach a v detailoch

Otvorená verzia bola prezentovaná spolu s novým modelom Ford Mustang, avšak podrobnejšie sa k nej môžeme vrátiť až teraz. Na priložených snímkach vidíte Ford Mustang Convertible v osemvalcovom prevedení GT, ktorý vyniká elektricky ovládanou, vrstvenou plátennou skladacou strechou. Celý systém dodáva Webasto a jej skladanie má zabrať polovičný čas v porovnaní so súčasnou generáciou (asi 7 s). Vďačí tomu tiež absencia dodatočného krytu, priestor sa uzavrie prednou časťou strechy.

Ford Mustang GT Convertible 22.jpgFord Mustang GT Convertible 23.jpgFord Mustang GT Convertible 19.jpg
Ford Mustang GT Convertible 10.jpgFord Mustang GT Convertible 01.jpgFord Mustang GT Convertible 06.jpg
Ford Mustang GT Convertible dostal plátenú strechu celkom novej konštrukcie

Po sklopení strecha na rozdiel od aktuálnej generácie úplne zmizne v útrobách vozidla, údajne znižuje príslušné partie o 170 mm, čo má mať priaznivý vplyv na obmedzenie odporu vzduchu. Kompaktnejšia konštrukcia má pritom tiež menej obmedzovať batožinový priestor, zmenená konštrukcia upínanie na hrane čelného skla prechádza z dvoch samostatných zámkov na jeden zdvojený. Inak sa interiér kabrioletu prakticky nelíši od kupé.

Novinkou sa stáva najnovšie prevedenie multimediálne palubnej sústavy Ford SYNC, predstavenej na tohtoročnom veľtrhu CES v Las Vegas. S ohľadom na doterajšie kritické hlasy bolo celé ovládanie Sync zrejme výrazne zjednodušené. Hlavnou prednosťou jeho najnovšej verzie je pohodlné prepojenie s telefónom a integrácia škály funkcií a povelov pri správe aplikácií do hlasového ovládania s tlačidlom SYNC na volante.

Ford Mustang GT Convertible 07.jpgFord Mustang GT Convertible 08.jpgFord Mustang GT Convertible 09.jpg
Interiér vsádza na štýlové doplnky a moderné elektronické prvky

Ford Mustang Convertible bude dodávaný s rovnakými motormi ako kupé, pričom základom bude modernizovaná verzia šesťvalca 3,7 l s výkonom 300 koní (223 kW) a krútiacim momentom 365 Nm. Nasleduje nový "eko" štvorvalec 2,3 l EcoBoost naladený (predbežne) na 305 koní (227 kW) a 406 Nm a špičkou štandardnej ponuky bude osemvalec 5,0 l s výkonom 420 koní (313 kW) a 528 Nm.

Predaje nového Mustangu v oboch karosárskych verziách budú zahájené tento rok na jeseň, pričom výrobca očakáva, že zhruba 18% predajov pripadne práve na kabriolet.

A nezabudnite si prejsť fotogalériu v nasledujúcej kapitole!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY