vytisknout velikost písma Ford Mustang dostane desaťstupňovú automatickú prevodovku

Ford Mustang dostane desaťstupňovú automatickú prevodovku

Aj keď sa nová generácia Fordu Mustang ešte len udomácňuje na európskom trhu, na rok 2017 sa chystá väčšia modernizácia, ktorá vedľa úspornejších a výkonnejších motorov prinesie jednu technickú zaujímavosť. Ford Mustang totiž dostane desaťstupňovú automatickú prevodovku.

Ford na desaťrýchlostnej prevodovke s hydrodynamickým meničom pracuje už zhruba štyri roky. Má ísť o revolučný automat, ktorý nájde uplatnenie nielen v Mustangu, ale aj v ďalších modeloch Fordu vrátane dodávok a pick-upov. A to sa nám niektorí manažéri snažia nahovoriť, že deväť rýchlostí je prirodzený limit pre automat...

Prevodovka Fordu má mať zámok meniča pre minimalizáciu strát pri plynulej a konštantnej jazde a jej softvér má spolupracovať napríklad s navigáciou a rýchlejšie sa učiť jazdnému štýlu vodiča. Napríklad bude vedieť preskakovať rýchlosti podľa aktuálnej potreby.

Technické riešenie má vychádzať z patentovaného jedenásťrýchlostného systému spoločnosti Ford so sústavou niekoľkých spojok a planetárnych súkolí. Zaujímavosťou je, že nová generácia automatických prevodoviek Ford bude pomerne kompaktná a ľahká.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY