vytisknout velikost písma Ford Mustang dostane desaťstupňovú automatickú prevodovku

Ford Mustang dostane desaťstupňovú automatickú prevodovku

Aj keď sa nová generácia Fordu Mustang ešte len udomácňuje na európskom trhu, na rok 2017 sa chystá väčšia modernizácia, ktorá vedľa úspornejších a výkonnejších motorov prinesie jednu technickú zaujímavosť. Ford Mustang totiž dostane desaťstupňovú automatickú prevodovku.

Ford na desaťrýchlostnej prevodovke s hydrodynamickým meničom pracuje už zhruba štyri roky. Má ísť o revolučný automat, ktorý nájde uplatnenie nielen v Mustangu, ale aj v ďalších modeloch Fordu vrátane dodávok a pick-upov. A to sa nám niektorí manažéri snažia nahovoriť, že deväť rýchlostí je prirodzený limit pre automat...

Prevodovka Fordu má mať zámok meniča pre minimalizáciu strát pri plynulej a konštantnej jazde a jej softvér má spolupracovať napríklad s navigáciou a rýchlejšie sa učiť jazdnému štýlu vodiča. Napríklad bude vedieť preskakovať rýchlosti podľa aktuálnej potreby.

Technické riešenie má vychádzať z patentovaného jedenásťrýchlostného systému spoločnosti Ford so sústavou niekoľkých spojok a planetárnych súkolí. Zaujímavosťou je, že nová generácia automatických prevodoviek Ford bude pomerne kompaktná a ľahká.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY