vytisknout velikost písma Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Americký Ford sa rozhodol popísať, akým spôsobom pri novom Mustangu riešil aerodynamiku.
Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Tak nie je to úplne nové a ani tak prepracované ako u Camara Z/28, napriek tomu to stojí za pozornosť. Práve GM patrí v súčasnosti k tým výrobcom klasických amerických muscle cars, ktorí sa pokúšajú akcentovať svoju snahu o zlepšovanie jazdných vlastností s využitím prepracovanej aerodynamiky, o čom svedčia aj všetky tie zvláštne ťahy s Camarom Z/28. Začalo to príbehom o zvyšovaní prítlaku v Camare Z/28 a nateraz skončilo trochu rozpačitým zákrokom v podobe eliminácie firemného znaku z masky chladiča Camara Z/28.

Mustang 1.jpgMustang 2.jpgMustang 3.jpgMustang 4.jpgMustang 5.jpgMustang 6.jpgMustang 7.jpgMustang 8.jpgMustang 9.jpg
Ford demonštruje optimálne aerodynamické riešenie nového Mustangu GT

Celkom nový Ford Mustang sa začne predávať až na prelome tohto roka, ale aj jeho tvorcovia sa na vlne starostlivosti o aerodynamiku rozhodli zviezť. Zámerom konštruktérov bolo navrhnúť automobil verný jeho historickému odkazu a vytvoriť "elegantnú, modernú a svalnatú interpretáciu kultového pony". Súčasťou praktických zásahov sa stali napríklad vzduchové clony, ktoré vedú vzduch prednou časťou karosérie cez chladič a z útrob karosérie ho vyvádzajú cez podbehy predných kolies.

Dôkazom starostlivosti konštruktérov o dômyselný prístup k riešeniu aerodynamiky nového Mustangu je sada troch rozdielnych riešení predku, z ktorých každé bolo vyvinuté podľa požiadaviek každého z motorov. Na nízku spotrebu orientovaný štvorvalec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinne ovládaných lamiel pred chladičovou stenou, zatiaľ čo špičkový Mustang GT má predok riešený tak, aby sa vozidlo ľahšie "prehrýzalo" vzduchom, ale zároveň aby bol zaistený dostatočný prísun vzduchu k chladičom.


 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY