vytisknout velikost písma Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Americký Ford sa rozhodol popísať, akým spôsobom pri novom Mustangu riešil aerodynamiku.
Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Tak nie je to úplne nové a ani tak prepracované ako u Camara Z/28, napriek tomu to stojí za pozornosť. Práve GM patrí v súčasnosti k tým výrobcom klasických amerických muscle cars, ktorí sa pokúšajú akcentovať svoju snahu o zlepšovanie jazdných vlastností s využitím prepracovanej aerodynamiky, o čom svedčia aj všetky tie zvláštne ťahy s Camarom Z/28. Začalo to príbehom o zvyšovaní prítlaku v Camare Z/28 a nateraz skončilo trochu rozpačitým zákrokom v podobe eliminácie firemného znaku z masky chladiča Camara Z/28.

Mustang 1.jpgMustang 2.jpgMustang 3.jpgMustang 4.jpgMustang 5.jpgMustang 6.jpgMustang 7.jpgMustang 8.jpgMustang 9.jpg
Ford demonštruje optimálne aerodynamické riešenie nového Mustangu GT

Celkom nový Ford Mustang sa začne predávať až na prelome tohto roka, ale aj jeho tvorcovia sa na vlne starostlivosti o aerodynamiku rozhodli zviezť. Zámerom konštruktérov bolo navrhnúť automobil verný jeho historickému odkazu a vytvoriť "elegantnú, modernú a svalnatú interpretáciu kultového pony". Súčasťou praktických zásahov sa stali napríklad vzduchové clony, ktoré vedú vzduch prednou časťou karosérie cez chladič a z útrob karosérie ho vyvádzajú cez podbehy predných kolies.

Dôkazom starostlivosti konštruktérov o dômyselný prístup k riešeniu aerodynamiky nového Mustangu je sada troch rozdielnych riešení predku, z ktorých každé bolo vyvinuté podľa požiadaviek každého z motorov. Na nízku spotrebu orientovaný štvorvalec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinne ovládaných lamiel pred chladičovou stenou, zatiaľ čo špičkový Mustang GT má predok riešený tak, aby sa vozidlo ľahšie "prehrýzalo" vzduchom, ale zároveň aby bol zaistený dostatočný prísun vzduchu k chladičom.


 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY