vytisknout velikost písma Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Americký Ford sa rozhodol popísať, akým spôsobom pri novom Mustangu riešil aerodynamiku.
Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Tak nie je to úplne nové a ani tak prepracované ako u Camara Z/28, napriek tomu to stojí za pozornosť. Práve GM patrí v súčasnosti k tým výrobcom klasických amerických muscle cars, ktorí sa pokúšajú akcentovať svoju snahu o zlepšovanie jazdných vlastností s využitím prepracovanej aerodynamiky, o čom svedčia aj všetky tie zvláštne ťahy s Camarom Z/28. Začalo to príbehom o zvyšovaní prítlaku v Camare Z/28 a nateraz skončilo trochu rozpačitým zákrokom v podobe eliminácie firemného znaku z masky chladiča Camara Z/28.

Mustang 1.jpgMustang 2.jpgMustang 3.jpgMustang 4.jpgMustang 5.jpgMustang 6.jpgMustang 7.jpgMustang 8.jpgMustang 9.jpg
Ford demonštruje optimálne aerodynamické riešenie nového Mustangu GT

Celkom nový Ford Mustang sa začne predávať až na prelome tohto roka, ale aj jeho tvorcovia sa na vlne starostlivosti o aerodynamiku rozhodli zviezť. Zámerom konštruktérov bolo navrhnúť automobil verný jeho historickému odkazu a vytvoriť "elegantnú, modernú a svalnatú interpretáciu kultového pony". Súčasťou praktických zásahov sa stali napríklad vzduchové clony, ktoré vedú vzduch prednou časťou karosérie cez chladič a z útrob karosérie ho vyvádzajú cez podbehy predných kolies.

Dôkazom starostlivosti konštruktérov o dômyselný prístup k riešeniu aerodynamiky nového Mustangu je sada troch rozdielnych riešení predku, z ktorých každé bolo vyvinuté podľa požiadaviek každého z motorov. Na nízku spotrebu orientovaný štvorvalec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinne ovládaných lamiel pred chladičovou stenou, zatiaľ čo špičkový Mustang GT má predok riešený tak, aby sa vozidlo ľahšie "prehrýzalo" vzduchom, ale zároveň aby bol zaistený dostatočný prísun vzduchu k chladičom.


 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY