vytisknout velikost písma Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Americký Ford sa rozhodol popísať, akým spôsobom pri novom Mustangu riešil aerodynamiku.
Ford Mustang a jeho starostlivosť o aerodynamiku v štýle "doba si to žiada"

Tak nie je to úplne nové a ani tak prepracované ako u Camara Z/28, napriek tomu to stojí za pozornosť. Práve GM patrí v súčasnosti k tým výrobcom klasických amerických muscle cars, ktorí sa pokúšajú akcentovať svoju snahu o zlepšovanie jazdných vlastností s využitím prepracovanej aerodynamiky, o čom svedčia aj všetky tie zvláštne ťahy s Camarom Z/28. Začalo to príbehom o zvyšovaní prítlaku v Camare Z/28 a nateraz skončilo trochu rozpačitým zákrokom v podobe eliminácie firemného znaku z masky chladiča Camara Z/28.

Mustang 1.jpgMustang 2.jpgMustang 3.jpgMustang 4.jpgMustang 5.jpgMustang 6.jpgMustang 7.jpgMustang 8.jpgMustang 9.jpg
Ford demonštruje optimálne aerodynamické riešenie nového Mustangu GT

Celkom nový Ford Mustang sa začne predávať až na prelome tohto roka, ale aj jeho tvorcovia sa na vlne starostlivosti o aerodynamiku rozhodli zviezť. Zámerom konštruktérov bolo navrhnúť automobil verný jeho historickému odkazu a vytvoriť "elegantnú, modernú a svalnatú interpretáciu kultového pony". Súčasťou praktických zásahov sa stali napríklad vzduchové clony, ktoré vedú vzduch prednou časťou karosérie cez chladič a z útrob karosérie ho vyvádzajú cez podbehy predných kolies.

Dôkazom starostlivosti konštruktérov o dômyselný prístup k riešeniu aerodynamiky nového Mustangu je sada troch rozdielnych riešení predku, z ktorých každé bolo vyvinuté podľa požiadaviek každého z motorov. Na nízku spotrebu orientovaný štvorvalec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinne ovládaných lamiel pred chladičovou stenou, zatiaľ čo špičkový Mustang GT má predok riešený tak, aby sa vozidlo ľahšie "prehrýzalo" vzduchom, ale zároveň aby bol zaistený dostatočný prísun vzduchu k chladičom.


 

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY