vytisknout velikost písma Ford Mondeo v luxusnej verzii Vignale má zálusk na bonitnú klientelu

Už v roku 2015 spustí modrý ovál program Vignale, ktorý bude popri samotných produktov zahŕňať aj prémiové služby.
Ford Mondeo v luxusnej verzii Vignale má zálusk na bonitnú klientelu

Pod názvom Vignale predstavil Ford vo Frankfurte koncept nielen auta, ale celého subbrandu. Stephen Odell, šéf modrého oválu pre Európu, Blízky Východ a Afriku, povedal, že už v roku 2015 uvedie automobilka na trh program Vignale ako značku prémiových áut aj služieb.

Ford_Vignale_02.jpgFord_Vignale_04.jpgFord_Vignale_07.jpg
Ford ukázal Mondeo Vignale rovno v oboch karosárských variantách 

Čo presne to bude znamenať? Predovšetkým luxusnú výbavu za patričný príplatok. Vystavované Fordy Mondeo Vignale majú vkusný optický paket, chrómované dvadsaťpalcové kolesá a interiér vyšperkovaný jemnou kožou s prešívaním v károvanom vzore. To poznáme skôr z prémiových značiek skupiny VW, ale prečo nie. Bentley, Audi a Lamborghini naň koniec koncov patent nemajú. Obe karosárske varianty vo Frankfurte sú lakované hnedou farbou" Nocciola".

Len tak mimochodom nám Ford dáva nahliadnuť do budúcnosti Mondea, ktoré sa po odkladoch súvisiacich s reštrukturalizáciou začne predávať v Európe budúci rok. Automobilka síce neuvádza, že by Vignale bolo vo finálnej európskej špecifikácii (veď oficiálne ide o koncepty), ale vyjadruje sa o ňom ako o Mondeu. Podľa všetkého sa tak budeme musieť zmieriť s ovládacím rozhraním MyFord Touch a obsluhou väčšiny funkcií cez veľký dotykový displej.

Samotným produktom však idea Vignale nekončí. Ford sľubuje, že zákazníci Vignale sa vedľa vyšperkovaného autá môžu tešiť aj na prémiovú úroveň služieb . Pri návšteve showroomu ich údajne bude vítať sám pán riaditeľ - čo je príhodné, ak uvážime, že z Vignale budú mať predajcovia určite peknú maržu. Dealer tiež zaistí dopravu auta od klienta do svojej prevádzky pri garančných prehliadkach a tlačová správa Fordu hovorí dokonca aj o doživotnom umývaní vozidla zdarma.

Nie je to prvýkrát, čo sa Ford v Európe pokúša nalákať bonitnú klientelu na prémiový - či aspoň prémiovejší - subbrand. Ghia sa ale postupne stala len bežným stupňom výbavy, než úplne zmizla, a o programe Ford Individual tiež nie je v poslednej dobe príliš počuť.

Program Vignale bude spustený na budúci rok najprv pre nové Mondeo, neskôr majú nasledovať aj ďalšie veľké modely Fordu: Galaxy a S - MAX. Nová generácia druhého menovaného je vo Frankfurte k videniu ako koncept, ktorý sme vám ale už detailne predstavili.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY