vytisknout velikost písma Ford Mondeo v luxusnej verzii Vignale má zálusk na bonitnú klientelu

Už v roku 2015 spustí modrý ovál program Vignale, ktorý bude popri samotných produktov zahŕňať aj prémiové služby.
Ford Mondeo v luxusnej verzii Vignale má zálusk na bonitnú klientelu

Pod názvom Vignale predstavil Ford vo Frankfurte koncept nielen auta, ale celého subbrandu. Stephen Odell, šéf modrého oválu pre Európu, Blízky Východ a Afriku, povedal, že už v roku 2015 uvedie automobilka na trh program Vignale ako značku prémiových áut aj služieb.

Ford_Vignale_02.jpgFord_Vignale_04.jpgFord_Vignale_07.jpg
Ford ukázal Mondeo Vignale rovno v oboch karosárských variantách 

Čo presne to bude znamenať? Predovšetkým luxusnú výbavu za patričný príplatok. Vystavované Fordy Mondeo Vignale majú vkusný optický paket, chrómované dvadsaťpalcové kolesá a interiér vyšperkovaný jemnou kožou s prešívaním v károvanom vzore. To poznáme skôr z prémiových značiek skupiny VW, ale prečo nie. Bentley, Audi a Lamborghini naň koniec koncov patent nemajú. Obe karosárske varianty vo Frankfurte sú lakované hnedou farbou" Nocciola".

Len tak mimochodom nám Ford dáva nahliadnuť do budúcnosti Mondea, ktoré sa po odkladoch súvisiacich s reštrukturalizáciou začne predávať v Európe budúci rok. Automobilka síce neuvádza, že by Vignale bolo vo finálnej európskej špecifikácii (veď oficiálne ide o koncepty), ale vyjadruje sa o ňom ako o Mondeu. Podľa všetkého sa tak budeme musieť zmieriť s ovládacím rozhraním MyFord Touch a obsluhou väčšiny funkcií cez veľký dotykový displej.

Samotným produktom však idea Vignale nekončí. Ford sľubuje, že zákazníci Vignale sa vedľa vyšperkovaného autá môžu tešiť aj na prémiovú úroveň služieb . Pri návšteve showroomu ich údajne bude vítať sám pán riaditeľ - čo je príhodné, ak uvážime, že z Vignale budú mať predajcovia určite peknú maržu. Dealer tiež zaistí dopravu auta od klienta do svojej prevádzky pri garančných prehliadkach a tlačová správa Fordu hovorí dokonca aj o doživotnom umývaní vozidla zdarma.

Nie je to prvýkrát, čo sa Ford v Európe pokúša nalákať bonitnú klientelu na prémiový - či aspoň prémiovejší - subbrand. Ghia sa ale postupne stala len bežným stupňom výbavy, než úplne zmizla, a o programe Ford Individual tiež nie je v poslednej dobe príliš počuť.

Program Vignale bude spustený na budúci rok najprv pre nové Mondeo, neskôr majú nasledovať aj ďalšie veľké modely Fordu: Galaxy a S - MAX. Nová generácia druhého menovaného je vo Frankfurte k videniu ako koncept, ktorý sme vám ale už detailne predstavili.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY