vytisknout velikost písma Ford Mondeo sa bude vyrábať v Číne

Ford spustí výroby modelu Mondeo aj v Číne. V roku 2020 bude ukončená jeho montáž v Španielsku a Mexiku. Ford tvrdí, že vozidlá z Číny nepôjdu do Európy a USA. Otázka je, či dnes vôbec záleží na tom, kde sa sériové auto vyrába.
Ford Mondeo sa bude vyrábať v Číne

To, že automobilky berú čínsky trh útokom, nie je nič nové. Zaujímavé ale je, že aj v čase unifikovaných výrobných procesov sa stále s produkciou v Číne vezie akési stigma minulej doby, teda že veci z Číny sú síce lacné, ale značne nekvalitné. To, že Ford rozširuje výrobu modelu Mondeo aj do Číny, nie je prekvapivý krok. Musí uspokojovať nenásytný miestny trh.

Prekvapivé je, že automobilka zároveň musela začať uisťovať, že autá vyrábané v Číne nebude voziť do Európy a USA. Ono by sa asi nič nedialo, kedy len Ford povedal, že začína Mondeo montovať aj v Číne, lenže spolu s tým prišla správa, že výroba modelu bude v roku 2020 ukončená v španielskej Valencii (vozidlá pre EÚ) a aj v Mexiku, kde sa vyrába totožný model Fusion pre severoamerický trh.

Ford závod vo Valencii modernizuje a sľubuje, že čoskoro predstaví svoje plány s modelom Mondeo na ďalšie roky. Ale aj keby sa nové Mondea vozila do sveta len z Číny, je otázka, ako veľmi by to bolo na kvalite poznať. Moderné výrobné procesy sú natoľko automatizované a podiel ručnej práce tak nízky, že je otázkou, či by vôbec bolo pri dodržaní kvalitatívnych štandardov výstupnej kontroly spoznať, kde sa moderné auto montuje.

Je teda otázkou, prečo sa s vozidlami vyrábanými v Číne nesie imidž nízkej kvality. Napríklad moderné prémiová Volvá sa budú tiež vyrábať v Číne a nikto s tým evidentne problém nemá. Aký je vlastne rozdiel medzi robotníkom montáže v Španielsku, Poľsku, Nemecku či Číne? Každý má dve ruky, nejakú motiváciu a nad sebou celkom rigidný proces riadenia kvality. Napríklad model Focus bude na severoamerický trh namiesto Mexika dovážaný z Číny, čím automobilka plánuje ušetriť ročne pol miliardy dolárov. A prestane sa kvôli tomu predávať? Pochybujeme.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY