vytisknout velikost písma Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Ford predstavuje koncept s využitím nových výrobných technológií a odľahčených materiálov. Nové Mondeo tak schudlo neuveriteľných 363 kg.
Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Automobilka Ford berie znižovanie hmotnosti áut úplne vážne a na koncepte amerického modelu Fusion, ktorý sa u nás bude volať Mondeo, ukazuje, čoho všetkého je schopná s využitím nových technologických postupov dosiahnuť.

Než sa zameriame na detaily, tak vedzte, že konštruktérom sa podarilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojiť plných 363 kg pri zachovaní všetkých bezpečnostných, komfortných a ekologických štandardov a noriem. Toto experimentálne Mondeo tak váži len 1195 kg, teda približne rovnako ako oveľa menší Ford Fiesta.

FordLightweightConcept-1.jpgFordLightweightConcept-2.jpgFordLightweightConcept-3.JPG
Ford veľa fotiek neukázal, ale upravené diely rovnako nie sú na prvý pohľad vidieť.

Ford využil pri stavbe veľké množstvo hliníka, ľahšiu vysokopevnostnú oceľ, tvrdené plasty, uhlíkové vlákna, horčík a ďalšie exotické materiály, s ktorými sa stretávame spravidla v konštrukcii superšportov a pretekárskych špeciálov.

Napríklad zadné okno je vyrobené z oveľa ľahšieho polykarbonátu, zatiaľ čo čelné okno je z tenšieho a ľahšieho, no pevnejšieho skla. Špeciálne 19" kolesá sú z uhlíkových vlákien a používajú pneumatiky 155/70 R19 s nízkym valivým odporom.

Z uhlíkových vlákien je aj prístrojová doska, rovnako ako sedačky a ďalšie diely v interiéri. Celý spodný nosný rám pod motorom je hliníkový. Odľahčená bola aj elektroinštalácia.

Hmotnosť sa šetrila okrem iného aj na motore. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odľahčené hliníkové ojnice a všetko, čo nie je namáhané extrémnymi teplotami a trením, je z karbónu.

Ford na tomto koncepte demonštruje technológie, ktoré použil aj pri vývoji nového pracovného pick-upu Ford F-150. U neho sa podarilo znížiť hmotnosť o 315 kg oproti predchádzajúcej generácii. Uvidíme, či sa podobnej diéty dočkáme aj u ďalších Fordov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY