vytisknout velikost písma Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Ford predstavuje koncept s využitím nových výrobných technológií a odľahčených materiálov. Nové Mondeo tak schudlo neuveriteľných 363 kg.
Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Automobilka Ford berie znižovanie hmotnosti áut úplne vážne a na koncepte amerického modelu Fusion, ktorý sa u nás bude volať Mondeo, ukazuje, čoho všetkého je schopná s využitím nových technologických postupov dosiahnuť.

Než sa zameriame na detaily, tak vedzte, že konštruktérom sa podarilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojiť plných 363 kg pri zachovaní všetkých bezpečnostných, komfortných a ekologických štandardov a noriem. Toto experimentálne Mondeo tak váži len 1195 kg, teda približne rovnako ako oveľa menší Ford Fiesta.

FordLightweightConcept-1.jpgFordLightweightConcept-2.jpgFordLightweightConcept-3.JPG
Ford veľa fotiek neukázal, ale upravené diely rovnako nie sú na prvý pohľad vidieť.

Ford využil pri stavbe veľké množstvo hliníka, ľahšiu vysokopevnostnú oceľ, tvrdené plasty, uhlíkové vlákna, horčík a ďalšie exotické materiály, s ktorými sa stretávame spravidla v konštrukcii superšportov a pretekárskych špeciálov.

Napríklad zadné okno je vyrobené z oveľa ľahšieho polykarbonátu, zatiaľ čo čelné okno je z tenšieho a ľahšieho, no pevnejšieho skla. Špeciálne 19" kolesá sú z uhlíkových vlákien a používajú pneumatiky 155/70 R19 s nízkym valivým odporom.

Z uhlíkových vlákien je aj prístrojová doska, rovnako ako sedačky a ďalšie diely v interiéri. Celý spodný nosný rám pod motorom je hliníkový. Odľahčená bola aj elektroinštalácia.

Hmotnosť sa šetrila okrem iného aj na motore. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odľahčené hliníkové ojnice a všetko, čo nie je namáhané extrémnymi teplotami a trením, je z karbónu.

Ford na tomto koncepte demonštruje technológie, ktoré použil aj pri vývoji nového pracovného pick-upu Ford F-150. U neho sa podarilo znížiť hmotnosť o 315 kg oproti predchádzajúcej generácii. Uvidíme, či sa podobnej diéty dočkáme aj u ďalších Fordov.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY