vytisknout velikost písma Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Ford predstavuje koncept s využitím nových výrobných technológií a odľahčených materiálov. Nové Mondeo tak schudlo neuveriteľných 363 kg.
Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Automobilka Ford berie znižovanie hmotnosti áut úplne vážne a na koncepte amerického modelu Fusion, ktorý sa u nás bude volať Mondeo, ukazuje, čoho všetkého je schopná s využitím nových technologických postupov dosiahnuť.

Než sa zameriame na detaily, tak vedzte, že konštruktérom sa podarilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojiť plných 363 kg pri zachovaní všetkých bezpečnostných, komfortných a ekologických štandardov a noriem. Toto experimentálne Mondeo tak váži len 1195 kg, teda približne rovnako ako oveľa menší Ford Fiesta.

FordLightweightConcept-1.jpgFordLightweightConcept-2.jpgFordLightweightConcept-3.JPG
Ford veľa fotiek neukázal, ale upravené diely rovnako nie sú na prvý pohľad vidieť.

Ford využil pri stavbe veľké množstvo hliníka, ľahšiu vysokopevnostnú oceľ, tvrdené plasty, uhlíkové vlákna, horčík a ďalšie exotické materiály, s ktorými sa stretávame spravidla v konštrukcii superšportov a pretekárskych špeciálov.

Napríklad zadné okno je vyrobené z oveľa ľahšieho polykarbonátu, zatiaľ čo čelné okno je z tenšieho a ľahšieho, no pevnejšieho skla. Špeciálne 19" kolesá sú z uhlíkových vlákien a používajú pneumatiky 155/70 R19 s nízkym valivým odporom.

Z uhlíkových vlákien je aj prístrojová doska, rovnako ako sedačky a ďalšie diely v interiéri. Celý spodný nosný rám pod motorom je hliníkový. Odľahčená bola aj elektroinštalácia.

Hmotnosť sa šetrila okrem iného aj na motore. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odľahčené hliníkové ojnice a všetko, čo nie je namáhané extrémnymi teplotami a trením, je z karbónu.

Ford na tomto koncepte demonštruje technológie, ktoré použil aj pri vývoji nového pracovného pick-upu Ford F-150. U neho sa podarilo znížiť hmotnosť o 315 kg oproti predchádzajúcej generácii. Uvidíme, či sa podobnej diéty dočkáme aj u ďalších Fordov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY