vytisknout velikost písma Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Ford predstavuje koncept s využitím nových výrobných technológií a odľahčených materiálov. Nové Mondeo tak schudlo neuveriteľných 363 kg.
Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Automobilka Ford berie znižovanie hmotnosti áut úplne vážne a na koncepte amerického modelu Fusion, ktorý sa u nás bude volať Mondeo, ukazuje, čoho všetkého je schopná s využitím nových technologických postupov dosiahnuť.

Než sa zameriame na detaily, tak vedzte, že konštruktérom sa podarilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojiť plných 363 kg pri zachovaní všetkých bezpečnostných, komfortných a ekologických štandardov a noriem. Toto experimentálne Mondeo tak váži len 1195 kg, teda približne rovnako ako oveľa menší Ford Fiesta.

FordLightweightConcept-1.jpgFordLightweightConcept-2.jpgFordLightweightConcept-3.JPG
Ford veľa fotiek neukázal, ale upravené diely rovnako nie sú na prvý pohľad vidieť.

Ford využil pri stavbe veľké množstvo hliníka, ľahšiu vysokopevnostnú oceľ, tvrdené plasty, uhlíkové vlákna, horčík a ďalšie exotické materiály, s ktorými sa stretávame spravidla v konštrukcii superšportov a pretekárskych špeciálov.

Napríklad zadné okno je vyrobené z oveľa ľahšieho polykarbonátu, zatiaľ čo čelné okno je z tenšieho a ľahšieho, no pevnejšieho skla. Špeciálne 19" kolesá sú z uhlíkových vlákien a používajú pneumatiky 155/70 R19 s nízkym valivým odporom.

Z uhlíkových vlákien je aj prístrojová doska, rovnako ako sedačky a ďalšie diely v interiéri. Celý spodný nosný rám pod motorom je hliníkový. Odľahčená bola aj elektroinštalácia.

Hmotnosť sa šetrila okrem iného aj na motore. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odľahčené hliníkové ojnice a všetko, čo nie je namáhané extrémnymi teplotami a trením, je z karbónu.

Ford na tomto koncepte demonštruje technológie, ktoré použil aj pri vývoji nového pracovného pick-upu Ford F-150. U neho sa podarilo znížiť hmotnosť o 315 kg oproti predchádzajúcej generácii. Uvidíme, či sa podobnej diéty dočkáme aj u ďalších Fordov.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY