vytisknout velikost písma Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Ford predstavuje koncept s využitím nových výrobných technológií a odľahčených materiálov. Nové Mondeo tak schudlo neuveriteľných 363 kg.
Ford Mondeo na diéte váži ako malá Fiesta

Automobilka Ford berie znižovanie hmotnosti áut úplne vážne a na koncepte amerického modelu Fusion, ktorý sa u nás bude volať Mondeo, ukazuje, čoho všetkého je schopná s využitím nových technologických postupov dosiahnuť.

Než sa zameriame na detaily, tak vedzte, že konštruktérom sa podarilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojiť plných 363 kg pri zachovaní všetkých bezpečnostných, komfortných a ekologických štandardov a noriem. Toto experimentálne Mondeo tak váži len 1195 kg, teda približne rovnako ako oveľa menší Ford Fiesta.

FordLightweightConcept-1.jpgFordLightweightConcept-2.jpgFordLightweightConcept-3.JPG
Ford veľa fotiek neukázal, ale upravené diely rovnako nie sú na prvý pohľad vidieť.

Ford využil pri stavbe veľké množstvo hliníka, ľahšiu vysokopevnostnú oceľ, tvrdené plasty, uhlíkové vlákna, horčík a ďalšie exotické materiály, s ktorými sa stretávame spravidla v konštrukcii superšportov a pretekárskych špeciálov.

Napríklad zadné okno je vyrobené z oveľa ľahšieho polykarbonátu, zatiaľ čo čelné okno je z tenšieho a ľahšieho, no pevnejšieho skla. Špeciálne 19" kolesá sú z uhlíkových vlákien a používajú pneumatiky 155/70 R19 s nízkym valivým odporom.

Z uhlíkových vlákien je aj prístrojová doska, rovnako ako sedačky a ďalšie diely v interiéri. Celý spodný nosný rám pod motorom je hliníkový. Odľahčená bola aj elektroinštalácia.

Hmotnosť sa šetrila okrem iného aj na motore. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odľahčené hliníkové ojnice a všetko, čo nie je namáhané extrémnymi teplotami a trením, je z karbónu.

Ford na tomto koncepte demonštruje technológie, ktoré použil aj pri vývoji nového pracovného pick-upu Ford F-150. U neho sa podarilo znížiť hmotnosť o 315 kg oproti predchádzajúcej generácii. Uvidíme, či sa podobnej diéty dočkáme aj u ďalších Fordov.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY