vytisknout velikost písma Ford Mondeo definitívne až na konci roka 2014, kombík ešte neskôr

Značka Ford spresnila svoje plány ohľadom konečného uvedenia novej generácie modelu Mondeo na európske trhy. Žiaden šok ale nečakajte.
Ford Mondeo definitívne až na konci roka 2014, kombík ešte neskôr

Fordove nové "globálne" auto strednej triedy malo v USA nahradiť predchádzajúcu generáciu rady Fusion a v Európe sa tento rok objaviť ako nové Mondeo. Kým Ford Fusion oslávil svoju premiéru už na januárovom autosalóne v roku 2010 a v USA si už veselo jazdí, s novou generáciou Ford Mondeo je zatiaľ stále ticho. A to aj napriek tomu, že sa jej sériové prevedenie predstavilo verejnosti už presne pred rokom na autosalóne v Paríži.

Ako sme vás informovali už vlani v októbri, razantné škrty v európskej časti Fordu (súčasť programu One Ford) sa totiž Mondea a nábehu jeho produkcie výrazne dotkli. Pripomeňme aspoň, že Ford uzavrie továreň Genk v Belgicku, v ktorej zatiaľ vznikajú okrem Mondea tiež vozidlá S-MAX a Galaxy, a vyrábať sa tam mal aj Ford Mondeo novej generácie. Výroba vyššie popísaných modelov tak bude musieť byť prevedená do španielskej továrne vo Valencii.

_DSC0277.JPG_DSC0278.JPG_DSC0279.JPG_DSC0280.JPG_DSC0281.JPG_DSC0285.JPG
Ford Mondeo ako štúdia Vignale tento rok vo Frankfurte

V rámci stratégie sa z Valencie presunie výroba menších typov C-MAX a Grand C-MAX do Nemecka (Saarlouis), pričom výroba kompletnej rady Transit bude prevedená výhradne do tureckej fabriky v Kocaeli. Šéf britskej časti európskeho Fordu Mark Ovenden teraz pre magazín Autoexpress uviedol, že predaj nového Mondea sa začne v poslednom štvrťroku roku 2014. Teda zhruba v čase, keď sa americká verzia Fusion zrejme dočká faceliftu...

O pohon sa postarajú zážihové štvorvalce EcoBoost 1,6, 2,0 a 1,5 l (výkon podobný ako 1,6 l, ale na niektorých trhoch nižšie poplatky) a trojvalec EcoBoost 1,0 l. Vznetové jednotky TDCi budú mať objem 1,5 a 2,0 l, avšak definitívna podoba škály pohonných jednotiek pre nové Mondeo bude predstavená až budúci rok.

_DSC0283.JPG_DSC0284.JPG_DSC0299.JPG
Mondeo Vignale liftback

Štandardom budé manuálne radenie šesťstupňovej prevodovky, na želanie alternatívna šesťstupňová dvojspojková skriňa Powershift. Skutočnosťou sa konečne stane aj pohon všetkých kolies, avšak zrejme len v kombinácii s naftovým motorom a automatickou prevodovkou. Tešiť sa môžeme aj na dve hybridné verzie adaptované z amerických vozov Fusion (Fusion Hybrid sme pre vás nedávno odskúšali).

Predvolený liftback bude 4 869 mm dlhý a 1 852 mm široký, čo sú podobné hodnoty ako u existujúceho Mondea, avšak bude o nejakých 40 mm nižší. Obľúbené Mondeo kombi ale nečakajme skôr ako v roku 2015. Vo výbave sa okrem multimediálnej sústavy SYNC a hlasového ovládania väčšiny funkcií MyFord Touch objaví aj stráženie slepých uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu, nafukovacie bezpečnostné pásy vzadu či samočinné parkovanie alebo adaptívny tempomat.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY