vytisknout velikost písma Ford Mondeo 2.0 TDCi vs Volkswagen Passat 2.0 TDI: Vnútorný priestor

Naše porovnanie dvoch dieselových kombi strednej triedy pokračuje konfrontáciou s laserovým meračom vzdialeností. Dnes budeme porovnávať priestor pre cestujúcich aj pre batožinu.
Ford Mondeo 2.0 TDCi vs Volkswagen Passat 2.0 TDI: Vnútorný priestor

Niektorí hovoria, že hodnoty vnútorného priestoru sú dosť preceňované. Veď aj kompaktné vozidlá dnes vnútri poskytujú omnoho viac miesta ako "veľké" rodinné autá z doby pred dvadsiatimi a viac rokmi. Pre iných je naopak priestrannosť rozhodujúcim kritériom - či už napríklad preto, že vodič veľa vyrástol, alebo že je v aute potrebné pravidelne voziť neskladné bremená, ktorá sa nie do všetkých kufrov v jednej triede poskladajú rovnako ľahko.

Ford Mondeo aj Volkswagen Passat tradične patrí k tým rozmernejším zástupcom európskej strednej triedy a kombi novej generácie nie sú výnimkou. Ostatne pozrite sa na ich oficiálne vonkajšie rozmery:

Ford Mondeo kombi vs. VW Passat Variant: Vonkajšie rozmery
Model Ford Mondeo VW Passat
Dĺžka (mm) 4867 4882
Šírka bez zrkadiel (mm) 1852 1832
Výška (mm) 1501 1477
Rázvor náprav (mm 2850 2791
Rozchod kolies vpredu (mm) 1599 1584
Rozchod kolies vzadu (mm) 1595 1568

Obaja súperi sú takmer rovnako veľkí ako minulá generácia Audi A6, takže je jasné, že tiesniť sa vnútri nebudú ani cestujúci, ani ich batožina. Pravidelní čitatelia si možno spomenú, že Ford Mondeo aj Volkswagen Passat sme zbežne zmerali už pri ich autosalónovej premiére.

Tentoraz sme toho ale zisťovali oveľa viac a prekvapivo u niekoľkých parametrov, ktoré sme merali už na autosalóne, sme dospeli k trochu odlišným výsledkom. Ako je to možné?

Ford Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 158.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 157.jpg_DSC0086.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 164.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 163.jpg_DSC0027.jpgŠtandardné sedadlá Mondea Titanium (hore) sú veľkoryso dimenzované; Passat dorazil s príplatkovými sedadlami ErgoComfort a plnohodnotnou rezervou

Kým Mondea vystavovaná na autosalóne disponovali megalomanskými koženými sedačkami s elektrickým nastavovaním, testovaný kus od pražského predajcu AMB Praha mal látkové športové sedadlá, ktoré sa v stupni výbavy Titanium dodávajú sériovo. Ukázalo sa, že ich priestorové nároky sú podstatne menšie.

Ford Mondeo kombi vs. VW Passat Variant: Priestor pre cestujúcich (cm)
Model Ford Mondeo VW Passat
šírka v úrovni lakťov vpredu 156 154
šírka v úrovni lakťov vzadu 155 153
priestor pre hlavu vpredu min. 91 93
priestor pre hlavu vpredu max. 99 101
priestor pre hlavu vzadu 95 101
dĺžka sedáku vpredu 48 52
dĺžka operadla vpredu 63 64
min. šírka sedáku vpredu 29 32
dĺžka sedáku vzadu 50 49
dĺžka operadla vzadu 65 67
šírka prostredného sedáku vzadu 25 23
priestor pre nohy vzadu min. 15 19
priestor pre nohy vzadu vodič 178 cm 23 28
priestor pre nohy vzadu max. 42 43
rozsah posuvu sedadla šoféra 27 24

Ušetrené centimetre ocenia najmä cestujúci vzadu. Rozdiel dvoch centimetrov za vodičom vysokým 1,78 m nevyzerá veľký, ale v praxi je poznať. Passat však ponúka ešte oveľa viac, hoci prišiel vyzbrojený príplatkovými prednými sedadlami ErgoComfort s až márnotratne dlhými sedákmi.

Na šírku má navrch Mondeo, subjektívne však pôsobí stiesnenejším dojmom než Passat. Je to dôsledok nižšej strechy a najmä polohy vodiča, ktorý sedí dosť ďaleko vzadu za veľmi hlbokou palubnou doskou a skutočne masívnymi A-stĺpikmi.

Ford Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 149.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 148.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 156.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 152.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 150.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 162.jpgV Mondeu sedí vodič viac vzadu za hlbokou palubnou doskou, preto za ním zostáva menej priestoru ako v Passate; priemerne urastený pasažier si ale dobre pohovie v oboch autách - sedadlá sú pohodlné, uhol kolien prirodzený a priestoru pre hlavu i kolená je dostatok

Vnútorná šírka Fordu naplno vynikne pri pohľade do batožinového priestoru. Tvar bočníc nie je tak dokonale pravidelný ako v Passate, ale plus 12 centimetrov na šírku sa v praxi prejaví výrazne.

Obe autá majú podlahu viacmenej zarovnanú s nakladacou hranou a zadné sedadlá delené v pomere 2:3, ale pozor: kým v Mondeu je širšia časť tá ľavá, v Passate je to naopak. Pri prevoze dlhých a širokých predmetov to môže hrať úlohu. Volkswagen tiež umožňuje sklopenie zadných sedadiel tiahlami umiestnenými v bočniciach kufra.

Ford Mondeo kombi vs. VW Passat Variant: Priestor pre batožinu (cm)
Model Ford Mondeo VW Passat
šírka medzi bočnicami 113 101
šírka v najširšom mieste 139 147
výška po roletu 46 48
šírka vstupného otvoru 109 108
výška vstupného otvoru 71 72
výška otvorenia piatych dverí 179 190
min. dĺžka ložnej plochy 108 111
max. dĺžka nákladu (k prednému operadlu) 235 226
výška nakladacej hrany 61 63
teoretický minimálny kváder (dm3) 556 533

Konkrétne rozmery batožinového priestoru, najmä výška pod roletkou, sa môžu líšiť podľa zvolenej konfigurácie vozidla. V teste sa nám zišlo Mondeo s dojazdovým a Passat s plnohodnotným náhradným kolesom.

Ford Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 155.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 154.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 153.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 161.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 160.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI 159.jpg
Mondeo boduje nižší nakládací hranou a zejména větší šířkou zavazadelníku, nemá ale pohodlné sklápění zadních opěradel páčkou v kufru

Ako vidíte, jednoznačného víťaza a porazeného dnes nemáme. Každý zo súperov vyhráva a stráca inde. Iste sa sami rozhodnete, či je pre vás dôležitejší (napríklad) priestor pre hlavu vzadu alebo šírka kufra. V oboch každopádne nájdete viac miesta pre štyroch dospelých mužov aj ich batožinu, než bolo ešte relatívne nedávno zvykom aj o triedu vyššie.

*Niektoré hodnoty sme tiež medzitým začali merať mierne odlišným spôsobom, napríklad priestor nad hlavou vzadu meriame v smere uhla operadla (predtým zvisle) a dĺžku sedadla od prednej hrany až k operadlu. To preto, aby údaje všetkých testovaných áut boli čo najpodobnejšie. Vo všetkých testoch vydaných tento rok už zverejňujeme hodnoty podľa jednotnej metodiky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY