vytisknout velikost písma Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford predstavil modernizovanú Kugu na veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone.
Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Populárna SUV Ford Kuga sa dočkalo modernizácie. Facelift prináša vedľa novej techniky a výbavy výraznejšiu predná časť vozidla s novou maskou a grafikou svetiel.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Ford Kuga dostal výraznejšiu prednú časť s novou maskou a grafikou svetiel. Pod kapotu sa nasťahoval nový základný turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotrebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou sa po novom objavuje základný štvorvalcový turbodiesel 1.5 TDCI s výkonom 88 kW (120 k), ktorý nahrádza rovnako výkonný podladený dvojliter. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom predných kolies. Proti dvojlitrua má mať nižšiu normovanú spotrebu paliva a emisie.

2.0 TDCI samozrejme zostáva a k dispozícii bude vo verziách s výkonom 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozícii aj ako prednokolka, za príplatok môžete mať aj štvorkolku. Silnejšia verzia dvojlitra sa vyrába len ako štvorkolka.

Priaznivci benzínu dostanú už len štvorvalec 1.5 EcoBoost s výkonmi 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k). Obe slabšia verzie bude Ford ponúkať len s pohonom predných kolies, najsilnejší naopak iba ako štvorkolku.

Aj keď prenos sily na zadnú nápravu obstaráva elektromagneticky ovládaná viaclamelová spojka, nie je to Haldex (ako pri prvej generácii Kugy), ale riešenie od firmy Jtekt.

Ford Kuga dostal v rámci modernizácie aj adaptívne bi-xenónové svetlomety, ktoré monitorujú aktuálne svetelné podmienky a podľa nich upravujú svetelný lúč a jeho uhol. Zaujímavosťou je tiež novo navrhnutá konštrukcia kapoty a dverí kufra, ktorá má ochrániť pri prípadnej nehode drahšie a chúlostivejšie komponenty.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Systém Ford Sync 3 sa objavuje v európskom Forde vôbec prvýkrát. Ponúka napríklad rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie, hovoriť po česky resp. slovensky ale ešte bohužiaľ nevie

Kuga je prvým európskym modelom Fordu, ktorý sa dočkal komunikačného a zábavného systému Sync 3. Tretia generácia Sync má údajne prívetivejšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie. Porozumie bežným frázam ako "potrebujem natankovať" alebo "potrebujem zaparkovať", aj keď žiaľ stále nie v češtine resp. slovenčine. 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY