vytisknout velikost písma Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford predstavil modernizovanú Kugu na veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone.
Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Populárna SUV Ford Kuga sa dočkalo modernizácie. Facelift prináša vedľa novej techniky a výbavy výraznejšiu predná časť vozidla s novou maskou a grafikou svetiel.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Ford Kuga dostal výraznejšiu prednú časť s novou maskou a grafikou svetiel. Pod kapotu sa nasťahoval nový základný turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotrebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou sa po novom objavuje základný štvorvalcový turbodiesel 1.5 TDCI s výkonom 88 kW (120 k), ktorý nahrádza rovnako výkonný podladený dvojliter. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom predných kolies. Proti dvojlitrua má mať nižšiu normovanú spotrebu paliva a emisie.

2.0 TDCI samozrejme zostáva a k dispozícii bude vo verziách s výkonom 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozícii aj ako prednokolka, za príplatok môžete mať aj štvorkolku. Silnejšia verzia dvojlitra sa vyrába len ako štvorkolka.

Priaznivci benzínu dostanú už len štvorvalec 1.5 EcoBoost s výkonmi 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k). Obe slabšia verzie bude Ford ponúkať len s pohonom predných kolies, najsilnejší naopak iba ako štvorkolku.

Aj keď prenos sily na zadnú nápravu obstaráva elektromagneticky ovládaná viaclamelová spojka, nie je to Haldex (ako pri prvej generácii Kugy), ale riešenie od firmy Jtekt.

Ford Kuga dostal v rámci modernizácie aj adaptívne bi-xenónové svetlomety, ktoré monitorujú aktuálne svetelné podmienky a podľa nich upravujú svetelný lúč a jeho uhol. Zaujímavosťou je tiež novo navrhnutá konštrukcia kapoty a dverí kufra, ktorá má ochrániť pri prípadnej nehode drahšie a chúlostivejšie komponenty.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Systém Ford Sync 3 sa objavuje v európskom Forde vôbec prvýkrát. Ponúka napríklad rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie, hovoriť po česky resp. slovensky ale ešte bohužiaľ nevie

Kuga je prvým európskym modelom Fordu, ktorý sa dočkal komunikačného a zábavného systému Sync 3. Tretia generácia Sync má údajne prívetivejšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie. Porozumie bežným frázam ako "potrebujem natankovať" alebo "potrebujem zaparkovať", aj keď žiaľ stále nie v češtine resp. slovenčine. 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY