vytisknout velikost písma Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford predstavil modernizovanú Kugu na veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone.
Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Populárna SUV Ford Kuga sa dočkalo modernizácie. Facelift prináša vedľa novej techniky a výbavy výraznejšiu predná časť vozidla s novou maskou a grafikou svetiel.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Ford Kuga dostal výraznejšiu prednú časť s novou maskou a grafikou svetiel. Pod kapotu sa nasťahoval nový základný turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotrebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou sa po novom objavuje základný štvorvalcový turbodiesel 1.5 TDCI s výkonom 88 kW (120 k), ktorý nahrádza rovnako výkonný podladený dvojliter. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom predných kolies. Proti dvojlitrua má mať nižšiu normovanú spotrebu paliva a emisie.

2.0 TDCI samozrejme zostáva a k dispozícii bude vo verziách s výkonom 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozícii aj ako prednokolka, za príplatok môžete mať aj štvorkolku. Silnejšia verzia dvojlitra sa vyrába len ako štvorkolka.

Priaznivci benzínu dostanú už len štvorvalec 1.5 EcoBoost s výkonmi 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k). Obe slabšia verzie bude Ford ponúkať len s pohonom predných kolies, najsilnejší naopak iba ako štvorkolku.

Aj keď prenos sily na zadnú nápravu obstaráva elektromagneticky ovládaná viaclamelová spojka, nie je to Haldex (ako pri prvej generácii Kugy), ale riešenie od firmy Jtekt.

Ford Kuga dostal v rámci modernizácie aj adaptívne bi-xenónové svetlomety, ktoré monitorujú aktuálne svetelné podmienky a podľa nich upravujú svetelný lúč a jeho uhol. Zaujímavosťou je tiež novo navrhnutá konštrukcia kapoty a dverí kufra, ktorá má ochrániť pri prípadnej nehode drahšie a chúlostivejšie komponenty.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Systém Ford Sync 3 sa objavuje v európskom Forde vôbec prvýkrát. Ponúka napríklad rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie, hovoriť po česky resp. slovensky ale ešte bohužiaľ nevie

Kuga je prvým európskym modelom Fordu, ktorý sa dočkal komunikačného a zábavného systému Sync 3. Tretia generácia Sync má údajne prívetivejšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie. Porozumie bežným frázam ako "potrebujem natankovať" alebo "potrebujem zaparkovať", aj keď žiaľ stále nie v češtine resp. slovenčine. 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY