vytisknout velikost písma Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford predstavil modernizovanú Kugu na veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone.
Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Populárna SUV Ford Kuga sa dočkalo modernizácie. Facelift prináša vedľa novej techniky a výbavy výraznejšiu predná časť vozidla s novou maskou a grafikou svetiel.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Ford Kuga dostal výraznejšiu prednú časť s novou maskou a grafikou svetiel. Pod kapotu sa nasťahoval nový základný turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotrebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou sa po novom objavuje základný štvorvalcový turbodiesel 1.5 TDCI s výkonom 88 kW (120 k), ktorý nahrádza rovnako výkonný podladený dvojliter. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom predných kolies. Proti dvojlitrua má mať nižšiu normovanú spotrebu paliva a emisie.

2.0 TDCI samozrejme zostáva a k dispozícii bude vo verziách s výkonom 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozícii aj ako prednokolka, za príplatok môžete mať aj štvorkolku. Silnejšia verzia dvojlitra sa vyrába len ako štvorkolka.

Priaznivci benzínu dostanú už len štvorvalec 1.5 EcoBoost s výkonmi 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k). Obe slabšia verzie bude Ford ponúkať len s pohonom predných kolies, najsilnejší naopak iba ako štvorkolku.

Aj keď prenos sily na zadnú nápravu obstaráva elektromagneticky ovládaná viaclamelová spojka, nie je to Haldex (ako pri prvej generácii Kugy), ale riešenie od firmy Jtekt.

Ford Kuga dostal v rámci modernizácie aj adaptívne bi-xenónové svetlomety, ktoré monitorujú aktuálne svetelné podmienky a podľa nich upravujú svetelný lúč a jeho uhol. Zaujímavosťou je tiež novo navrhnutá konštrukcia kapoty a dverí kufra, ktorá má ochrániť pri prípadnej nehode drahšie a chúlostivejšie komponenty.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Systém Ford Sync 3 sa objavuje v európskom Forde vôbec prvýkrát. Ponúka napríklad rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie, hovoriť po česky resp. slovensky ale ešte bohužiaľ nevie

Kuga je prvým európskym modelom Fordu, ktorý sa dočkal komunikačného a zábavného systému Sync 3. Tretia generácia Sync má údajne prívetivejšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie. Porozumie bežným frázam ako "potrebujem natankovať" alebo "potrebujem zaparkovať", aj keď žiaľ stále nie v češtine resp. slovenčine. 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY