vytisknout velikost písma Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford predstavil modernizovanú Kugu na veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone.
Ford Kuga sa dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Populárna SUV Ford Kuga sa dočkalo modernizácie. Facelift prináša vedľa novej techniky a výbavy výraznejšiu predná časť vozidla s novou maskou a grafikou svetiel.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Ford Kuga dostal výraznejšiu prednú časť s novou maskou a grafikou svetiel. Pod kapotu sa nasťahoval nový základný turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotrebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou sa po novom objavuje základný štvorvalcový turbodiesel 1.5 TDCI s výkonom 88 kW (120 k), ktorý nahrádza rovnako výkonný podladený dvojliter. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom predných kolies. Proti dvojlitrua má mať nižšiu normovanú spotrebu paliva a emisie.

2.0 TDCI samozrejme zostáva a k dispozícii bude vo verziách s výkonom 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozícii aj ako prednokolka, za príplatok môžete mať aj štvorkolku. Silnejšia verzia dvojlitra sa vyrába len ako štvorkolka.

Priaznivci benzínu dostanú už len štvorvalec 1.5 EcoBoost s výkonmi 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) alebo 134 kW (182 k). Obe slabšia verzie bude Ford ponúkať len s pohonom predných kolies, najsilnejší naopak iba ako štvorkolku.

Aj keď prenos sily na zadnú nápravu obstaráva elektromagneticky ovládaná viaclamelová spojka, nie je to Haldex (ako pri prvej generácii Kugy), ale riešenie od firmy Jtekt.

Ford Kuga dostal v rámci modernizácie aj adaptívne bi-xenónové svetlomety, ktoré monitorujú aktuálne svetelné podmienky a podľa nich upravujú svetelný lúč a jeho uhol. Zaujímavosťou je tiež novo navrhnutá konštrukcia kapoty a dverí kufra, ktorá má ochrániť pri prípadnej nehode drahšie a chúlostivejšie komponenty.

Ford-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpgFord-Kuga_2017_1600x1200_wallpaper_07.jpg
Systém Ford Sync 3 sa objavuje v európskom Forde vôbec prvýkrát. Ponúka napríklad rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie, hovoriť po česky resp. slovensky ale ešte bohužiaľ nevie

Kuga je prvým európskym modelom Fordu, ktorý sa dočkal komunikačného a zábavného systému Sync 3. Tretia generácia Sync má údajne prívetivejšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a vylepšené hlasové ovládanie. Porozumie bežným frázam ako "potrebujem natankovať" alebo "potrebujem zaparkovať", aj keď žiaľ stále nie v češtine resp. slovenčine. 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY