vytisknout velikost písma Ford Ka dorazí v novej generácii aj do Európy. Bude trochu väčší

Tretia generácia Fordu Ka bola pôvodne vyvíjaná v Brazílii na globálnej platforme B, ktorú má aj napríklad aktuálna Fiesta. Nová generácia dorazí prvýkrát v päťdverovom prevedení.
Ford Ka dorazí v novej generácii aj do Európy. Bude trochu väčší

Výroba súčasnej generácie supermini Ford Ka tento rok v apríli končí. V poľskej továrni v Tychy aktuálne schádzajú z linky posledné vyrobené autá. Napriek tomu sa malý model Ford Ka do automobilového dôchodku v Európe nechystá. Dorazí jeho nová generácia, informujú Automotive News.

Ford-Ka_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Ka_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Ka_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_04.jpgEurópsky Ford Ka novej generácie bude vychádzať z modelu určeného pre brazílsky trh. Zmení sa ale nastavenie riadenia a podvozku a dostane aj iné motory. Príchod novej generácie Fordu Ka sa očakáva na konci tohto roka

Tretia generácia Fordu Ka bola pôvodne vyvíjaná v Brazílii na globálnej platforme B, ktorú má aj napríklad aktuálna Fiesta. Ford Ka je ale menší ako Fiesta. Zaujímavosťou je, že nová generácia dorazí prvýkrát v päťdverovom prevedení, čo iste rozšíri jej záber.

Konkurencia je jasná. Ka sa postaví napríklad koncernovým trojčatám Citigo, Mii a Up! alebo napríklad novému Twingu a Smartu. Ford si dá tiež záležať na nastavení podvozku a riadení, aby viac zodpovedalo požiadavkám európskych zákazníkov. Výroba by mohla prebiehať v Rumunsku spolu s Fordom B-Max.

O motoroch sa ešte nič nevie, ale celkom spoľahlivo sa dá očakávať trojvalec 1,0 l s atmosférickým nasávaním i s preplňovaním s výkonmi od 44 kW. Ford by mohol aj v modeli Ka nasadiť v trojvalci automatickú prevodovku Powershift.

Najpredávanejšími autami v najmenšom segmente sú v Európe Fiat 500 (príbuzný aktuálnej generácie Fordu Ka), Volkswagen Up !, Fiat Panda a Renault Twingo. Ford Ka bol v roku 2015 s necelými 50 000 predanými kusmi na 12 mieste. Ford predáva podobné množstvo i modelu B-Max, ale automobilka odmieta špekulácie, že by práve B-Max a model Ka skončil.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY