vytisknout velikost písma Ford Ka dorazí v novej generácii aj do Európy. Bude trochu väčší

Tretia generácia Fordu Ka bola pôvodne vyvíjaná v Brazílii na globálnej platforme B, ktorú má aj napríklad aktuálna Fiesta. Nová generácia dorazí prvýkrát v päťdverovom prevedení.
Ford Ka dorazí v novej generácii aj do Európy. Bude trochu väčší

Výroba súčasnej generácie supermini Ford Ka tento rok v apríli končí. V poľskej továrni v Tychy aktuálne schádzajú z linky posledné vyrobené autá. Napriek tomu sa malý model Ford Ka do automobilového dôchodku v Európe nechystá. Dorazí jeho nová generácia, informujú Automotive News.

Ford-Ka_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Ka_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgFord-Ka_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_04.jpgEurópsky Ford Ka novej generácie bude vychádzať z modelu určeného pre brazílsky trh. Zmení sa ale nastavenie riadenia a podvozku a dostane aj iné motory. Príchod novej generácie Fordu Ka sa očakáva na konci tohto roka

Tretia generácia Fordu Ka bola pôvodne vyvíjaná v Brazílii na globálnej platforme B, ktorú má aj napríklad aktuálna Fiesta. Ford Ka je ale menší ako Fiesta. Zaujímavosťou je, že nová generácia dorazí prvýkrát v päťdverovom prevedení, čo iste rozšíri jej záber.

Konkurencia je jasná. Ka sa postaví napríklad koncernovým trojčatám Citigo, Mii a Up! alebo napríklad novému Twingu a Smartu. Ford si dá tiež záležať na nastavení podvozku a riadení, aby viac zodpovedalo požiadavkám európskych zákazníkov. Výroba by mohla prebiehať v Rumunsku spolu s Fordom B-Max.

O motoroch sa ešte nič nevie, ale celkom spoľahlivo sa dá očakávať trojvalec 1,0 l s atmosférickým nasávaním i s preplňovaním s výkonmi od 44 kW. Ford by mohol aj v modeli Ka nasadiť v trojvalci automatickú prevodovku Powershift.

Najpredávanejšími autami v najmenšom segmente sú v Európe Fiat 500 (príbuzný aktuálnej generácie Fordu Ka), Volkswagen Up !, Fiat Panda a Renault Twingo. Ford Ka bol v roku 2015 s necelými 50 000 predanými kusmi na 12 mieste. Ford predáva podobné množstvo i modelu B-Max, ale automobilka odmieta špekulácie, že by práve B-Max a model Ka skončil.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY