vytisknout velikost písma Ford Ka Concept: meno stále žije, aspoň v Brazílii

Ford Ka: hovorí vám to niečo? Nielen na našich cestách je tento automobil zjavom skôr výnimočným, no čuduj sa svete život tohto modelu nakoniec zrejme nekončí...
Ford Ka Concept: meno stále žije, aspoň v Brazílii

Čas beží, a tak si možno ani neuvedomíte, že aktuálny Ford Ka v Európe krúti už piaty rok. Misia populárneho "štýlového" minivozidla dnes ale už vyznieva trochu prázdno, čo sa premieta do slabých predajných výsledkov. Hlavné dôvody sú dva. Ford Ka mal pôvodne mieriť medzi malé "prémiovky" typu Fiatu 500 (s ním mimochodom zdieľa aj mechanický základ a výrobnú linku), ale proti nim mu chýba ako nádych exkluzivity, tak náležitá cena. Navyše predaje najmenších automobilov v Európe v posledných rokoch výrazne klesajú.

Aj z týchto dôvodov sa ešte v polovici tohto roka špekulovalo o tom, že súčasný Ford Ka už svojho nástupcu nedostane. Teraz ale koncern FMC uvoľnil snímky a informácie k svojej brazílskej štúdii Ford Ka Concept, ktorá pôsobí celkom "sériovým" dojmom a meno Ka zrejme prenesie aj do ďalších rokov (hoci v Európe možno nie). Novinka každopádne ukazuje podobu automobilu, ktorý by sa mal na vybraných svetových trhoch objaviť v priebehu nadchádzajúceho roka.

Ford Ka Concept 04.jpgFord Ka Concept 05.jpgFord Ka Concept 06.jpgFord Ka Concept 01.jpgFord Ka Concept 02.jpgFord Ka Concept 03.jpg
Ford Ka Concept vyrazí na brazílskej cesty už v priebehu budúceho roka

Dizajn štúdie Ford Ka Concept nie je v súvislosti s vývojom v FMC žiadnym prekvapením, vyzerá trochu ako zmenšenina súčasnej Fiesty, avšak s menej optimistickom črtami, na ktorej prove nemôže chýbať typická maska ​​chladiča v štýle vozov Aston Martin. S čím sa ale na bežných cestách nestretneme určite, to budú predné svetlomety z LED, ktoré trochu pripomínajú jednotky použité pri aprílovej štúdii Ford Escort Concept prezentovanej na autosalóne v Šanghaji.

Ďalšie podrobnosti k novinke zatiaľ nepoznáme, vie sa snáď len to, že nový Ford Ka vstúpi do predaja najprv v Brazílii, odkiaľ bude pokračovať na ďalšie rozvojové trhy, takže je celkom možné, že sa ho v našich končinách možno skutočne už nedočkáme. Čo sa pohonných jednotiek týka, brazílske médiá hovoria o atmosféricky plnených zážihových motoroch 1,0 l/59 kW a 1,5 l s výkonom 79 kW na benzín a 82 kW na etanol.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY