vytisknout velikost písma Ford Ka Concept: meno stále žije, aspoň v Brazílii

Ford Ka: hovorí vám to niečo? Nielen na našich cestách je tento automobil zjavom skôr výnimočným, no čuduj sa svete život tohto modelu nakoniec zrejme nekončí...
Ford Ka Concept: meno stále žije, aspoň v Brazílii

Čas beží, a tak si možno ani neuvedomíte, že aktuálny Ford Ka v Európe krúti už piaty rok. Misia populárneho "štýlového" minivozidla dnes ale už vyznieva trochu prázdno, čo sa premieta do slabých predajných výsledkov. Hlavné dôvody sú dva. Ford Ka mal pôvodne mieriť medzi malé "prémiovky" typu Fiatu 500 (s ním mimochodom zdieľa aj mechanický základ a výrobnú linku), ale proti nim mu chýba ako nádych exkluzivity, tak náležitá cena. Navyše predaje najmenších automobilov v Európe v posledných rokoch výrazne klesajú.

Aj z týchto dôvodov sa ešte v polovici tohto roka špekulovalo o tom, že súčasný Ford Ka už svojho nástupcu nedostane. Teraz ale koncern FMC uvoľnil snímky a informácie k svojej brazílskej štúdii Ford Ka Concept, ktorá pôsobí celkom "sériovým" dojmom a meno Ka zrejme prenesie aj do ďalších rokov (hoci v Európe možno nie). Novinka každopádne ukazuje podobu automobilu, ktorý by sa mal na vybraných svetových trhoch objaviť v priebehu nadchádzajúceho roka.

Ford Ka Concept 04.jpgFord Ka Concept 05.jpgFord Ka Concept 06.jpgFord Ka Concept 01.jpgFord Ka Concept 02.jpgFord Ka Concept 03.jpg
Ford Ka Concept vyrazí na brazílskej cesty už v priebehu budúceho roka

Dizajn štúdie Ford Ka Concept nie je v súvislosti s vývojom v FMC žiadnym prekvapením, vyzerá trochu ako zmenšenina súčasnej Fiesty, avšak s menej optimistickom črtami, na ktorej prove nemôže chýbať typická maska ​​chladiča v štýle vozov Aston Martin. S čím sa ale na bežných cestách nestretneme určite, to budú predné svetlomety z LED, ktoré trochu pripomínajú jednotky použité pri aprílovej štúdii Ford Escort Concept prezentovanej na autosalóne v Šanghaji.

Ďalšie podrobnosti k novinke zatiaľ nepoznáme, vie sa snáď len to, že nový Ford Ka vstúpi do predaja najprv v Brazílii, odkiaľ bude pokračovať na ďalšie rozvojové trhy, takže je celkom možné, že sa ho v našich končinách možno skutočne už nedočkáme. Čo sa pohonných jednotiek týka, brazílske médiá hovoria o atmosféricky plnených zážihových motoroch 1,0 l/59 kW a 1,5 l s výkonom 79 kW na benzín a 82 kW na etanol.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY