vytisknout velikost písma Ford Ka Concept: meno stále žije, aspoň v Brazílii

Ford Ka: hovorí vám to niečo? Nielen na našich cestách je tento automobil zjavom skôr výnimočným, no čuduj sa svete život tohto modelu nakoniec zrejme nekončí...
Ford Ka Concept: meno stále žije, aspoň v Brazílii

Čas beží, a tak si možno ani neuvedomíte, že aktuálny Ford Ka v Európe krúti už piaty rok. Misia populárneho "štýlového" minivozidla dnes ale už vyznieva trochu prázdno, čo sa premieta do slabých predajných výsledkov. Hlavné dôvody sú dva. Ford Ka mal pôvodne mieriť medzi malé "prémiovky" typu Fiatu 500 (s ním mimochodom zdieľa aj mechanický základ a výrobnú linku), ale proti nim mu chýba ako nádych exkluzivity, tak náležitá cena. Navyše predaje najmenších automobilov v Európe v posledných rokoch výrazne klesajú.

Aj z týchto dôvodov sa ešte v polovici tohto roka špekulovalo o tom, že súčasný Ford Ka už svojho nástupcu nedostane. Teraz ale koncern FMC uvoľnil snímky a informácie k svojej brazílskej štúdii Ford Ka Concept, ktorá pôsobí celkom "sériovým" dojmom a meno Ka zrejme prenesie aj do ďalších rokov (hoci v Európe možno nie). Novinka každopádne ukazuje podobu automobilu, ktorý by sa mal na vybraných svetových trhoch objaviť v priebehu nadchádzajúceho roka.

Ford Ka Concept 04.jpgFord Ka Concept 05.jpgFord Ka Concept 06.jpgFord Ka Concept 01.jpgFord Ka Concept 02.jpgFord Ka Concept 03.jpg
Ford Ka Concept vyrazí na brazílskej cesty už v priebehu budúceho roka

Dizajn štúdie Ford Ka Concept nie je v súvislosti s vývojom v FMC žiadnym prekvapením, vyzerá trochu ako zmenšenina súčasnej Fiesty, avšak s menej optimistickom črtami, na ktorej prove nemôže chýbať typická maska ​​chladiča v štýle vozov Aston Martin. S čím sa ale na bežných cestách nestretneme určite, to budú predné svetlomety z LED, ktoré trochu pripomínajú jednotky použité pri aprílovej štúdii Ford Escort Concept prezentovanej na autosalóne v Šanghaji.

Ďalšie podrobnosti k novinke zatiaľ nepoznáme, vie sa snáď len to, že nový Ford Ka vstúpi do predaja najprv v Brazílii, odkiaľ bude pokračovať na ďalšie rozvojové trhy, takže je celkom možné, že sa ho v našich končinách možno skutočne už nedočkáme. Čo sa pohonných jednotiek týka, brazílske médiá hovoria o atmosféricky plnených zážihových motoroch 1,0 l/59 kW a 1,5 l s výkonom 79 kW na benzín a 82 kW na etanol.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY