vytisknout velikost písma Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford potvrdil predchádzajúce špekulácie a na autosalóne v Detroite predstavuje koncept novej generácie superšportu Ford GT. Ide nielen o spomienku na pôvodný Ford GT40 z 60. rokov, ale aj o priameho pokračovateľa minulého Fordu GT, ktorého bolo v rokoch 2005 až 2006 vyrobené niečo cez 4000 kusov.

All-NewFordGT_01_HR.jpgAll-NewFordGT_03_HR.jpgAll-NewFordGT_09_HR.jpgPreplňovanie mal už minulý Ford GT, ale novinka spolieha na turbodúchadla. Prvýkrát je tu tiež automatická dvojspojková prevodovka a aktívna aerodynamika, čo sú veci obvyklé skôr vo Ferrari ako u "surového amerického železa"

Novinka je zatiaľ len koncept, ale Ford už skôr priznal, že s autom plánuje vyraziť v roku 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutie, ale opäť čakajme len obmedzený počet vyrobených kusov, exkluzívne cenovku a veľmi dlhé poradovníky.

Karbónová konštrukcia ukrýva vedľa dvojmiestneho interiéru predovšetkým dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom "cez 600 koní". Zadné kolesá poháňa sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka s radením pod volantom.

Na americké pomery je konštrukcia v skutku novátorská. Koncept Ford GT je vyrobený z hliníka a uhlíkových vlákien a disponuje napríklad aktívnou aerodynamikou vrátane zadného spojlera s automatickým nastavovaním výšky a uhla.

Aktívna aerodynamika má popri ovládateľnosti zlepšovať aj chladenie bŕzd. Ford vďaka ľahkej konštrukcii z hliníka a karbónu sľubuje jednu z najlepších hodnôt pomeru výkonu k hmotnosti v triede vrcholných superšportov.

Zaujímavé je, že sedačky sú napevno uchytené v podlahe, vodič si tak bude nastavovať len volant a pedále. Nový Ford GT je jedným z 12 športových modelov, ktoré chce automobilka predstaviť do roku 2020.

All-NewFordGT_02_HR.jpgAll-NewFordGT_04_HR.jpgAll-NewFordGT_06_HR.jpgAll-NewFordGT_07_HR.jpgAll-NewFordGT_08_HR.jpgAll-NewFordGT_10_HR.jpgAll-NewFordGT_11_HR.jpgAll-NewFordGT_13_HR.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY