vytisknout velikost písma Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford potvrdil predchádzajúce špekulácie a na autosalóne v Detroite predstavuje koncept novej generácie superšportu Ford GT. Ide nielen o spomienku na pôvodný Ford GT40 z 60. rokov, ale aj o priameho pokračovateľa minulého Fordu GT, ktorého bolo v rokoch 2005 až 2006 vyrobené niečo cez 4000 kusov.

All-NewFordGT_01_HR.jpgAll-NewFordGT_03_HR.jpgAll-NewFordGT_09_HR.jpgPreplňovanie mal už minulý Ford GT, ale novinka spolieha na turbodúchadla. Prvýkrát je tu tiež automatická dvojspojková prevodovka a aktívna aerodynamika, čo sú veci obvyklé skôr vo Ferrari ako u "surového amerického železa"

Novinka je zatiaľ len koncept, ale Ford už skôr priznal, že s autom plánuje vyraziť v roku 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutie, ale opäť čakajme len obmedzený počet vyrobených kusov, exkluzívne cenovku a veľmi dlhé poradovníky.

Karbónová konštrukcia ukrýva vedľa dvojmiestneho interiéru predovšetkým dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom "cez 600 koní". Zadné kolesá poháňa sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka s radením pod volantom.

Na americké pomery je konštrukcia v skutku novátorská. Koncept Ford GT je vyrobený z hliníka a uhlíkových vlákien a disponuje napríklad aktívnou aerodynamikou vrátane zadného spojlera s automatickým nastavovaním výšky a uhla.

Aktívna aerodynamika má popri ovládateľnosti zlepšovať aj chladenie bŕzd. Ford vďaka ľahkej konštrukcii z hliníka a karbónu sľubuje jednu z najlepších hodnôt pomeru výkonu k hmotnosti v triede vrcholných superšportov.

Zaujímavé je, že sedačky sú napevno uchytené v podlahe, vodič si tak bude nastavovať len volant a pedále. Nový Ford GT je jedným z 12 športových modelov, ktoré chce automobilka predstaviť do roku 2020.

All-NewFordGT_02_HR.jpgAll-NewFordGT_04_HR.jpgAll-NewFordGT_06_HR.jpgAll-NewFordGT_07_HR.jpgAll-NewFordGT_08_HR.jpgAll-NewFordGT_10_HR.jpgAll-NewFordGT_11_HR.jpgAll-NewFordGT_13_HR.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY