vytisknout velikost písma Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford potvrdil predchádzajúce špekulácie a na autosalóne v Detroite predstavuje koncept novej generácie superšportu Ford GT. Ide nielen o spomienku na pôvodný Ford GT40 z 60. rokov, ale aj o priameho pokračovateľa minulého Fordu GT, ktorého bolo v rokoch 2005 až 2006 vyrobené niečo cez 4000 kusov.

All-NewFordGT_01_HR.jpgAll-NewFordGT_03_HR.jpgAll-NewFordGT_09_HR.jpgPreplňovanie mal už minulý Ford GT, ale novinka spolieha na turbodúchadla. Prvýkrát je tu tiež automatická dvojspojková prevodovka a aktívna aerodynamika, čo sú veci obvyklé skôr vo Ferrari ako u "surového amerického železa"

Novinka je zatiaľ len koncept, ale Ford už skôr priznal, že s autom plánuje vyraziť v roku 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutie, ale opäť čakajme len obmedzený počet vyrobených kusov, exkluzívne cenovku a veľmi dlhé poradovníky.

Karbónová konštrukcia ukrýva vedľa dvojmiestneho interiéru predovšetkým dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom "cez 600 koní". Zadné kolesá poháňa sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka s radením pod volantom.

Na americké pomery je konštrukcia v skutku novátorská. Koncept Ford GT je vyrobený z hliníka a uhlíkových vlákien a disponuje napríklad aktívnou aerodynamikou vrátane zadného spojlera s automatickým nastavovaním výšky a uhla.

Aktívna aerodynamika má popri ovládateľnosti zlepšovať aj chladenie bŕzd. Ford vďaka ľahkej konštrukcii z hliníka a karbónu sľubuje jednu z najlepších hodnôt pomeru výkonu k hmotnosti v triede vrcholných superšportov.

Zaujímavé je, že sedačky sú napevno uchytené v podlahe, vodič si tak bude nastavovať len volant a pedále. Nový Ford GT je jedným z 12 športových modelov, ktoré chce automobilka predstaviť do roku 2020.

All-NewFordGT_02_HR.jpgAll-NewFordGT_04_HR.jpgAll-NewFordGT_06_HR.jpgAll-NewFordGT_07_HR.jpgAll-NewFordGT_08_HR.jpgAll-NewFordGT_10_HR.jpgAll-NewFordGT_11_HR.jpgAll-NewFordGT_13_HR.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY