vytisknout velikost písma Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford GT sa vracia s turbom a automatom. Od budúceho roka bude závodiť

Ford potvrdil predchádzajúce špekulácie a na autosalóne v Detroite predstavuje koncept novej generácie superšportu Ford GT. Ide nielen o spomienku na pôvodný Ford GT40 z 60. rokov, ale aj o priameho pokračovateľa minulého Fordu GT, ktorého bolo v rokoch 2005 až 2006 vyrobené niečo cez 4000 kusov.

All-NewFordGT_01_HR.jpgAll-NewFordGT_03_HR.jpgAll-NewFordGT_09_HR.jpgPreplňovanie mal už minulý Ford GT, ale novinka spolieha na turbodúchadla. Prvýkrát je tu tiež automatická dvojspojková prevodovka a aktívna aerodynamika, čo sú veci obvyklé skôr vo Ferrari ako u "surového amerického železa"

Novinka je zatiaľ len koncept, ale Ford už skôr priznal, že s autom plánuje vyraziť v roku 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutie, ale opäť čakajme len obmedzený počet vyrobených kusov, exkluzívne cenovku a veľmi dlhé poradovníky.

Karbónová konštrukcia ukrýva vedľa dvojmiestneho interiéru predovšetkým dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom "cez 600 koní". Zadné kolesá poháňa sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka s radením pod volantom.

Na americké pomery je konštrukcia v skutku novátorská. Koncept Ford GT je vyrobený z hliníka a uhlíkových vlákien a disponuje napríklad aktívnou aerodynamikou vrátane zadného spojlera s automatickým nastavovaním výšky a uhla.

Aktívna aerodynamika má popri ovládateľnosti zlepšovať aj chladenie bŕzd. Ford vďaka ľahkej konštrukcii z hliníka a karbónu sľubuje jednu z najlepších hodnôt pomeru výkonu k hmotnosti v triede vrcholných superšportov.

Zaujímavé je, že sedačky sú napevno uchytené v podlahe, vodič si tak bude nastavovať len volant a pedále. Nový Ford GT je jedným z 12 športových modelov, ktoré chce automobilka predstaviť do roku 2020.

All-NewFordGT_02_HR.jpgAll-NewFordGT_04_HR.jpgAll-NewFordGT_06_HR.jpgAll-NewFordGT_07_HR.jpgAll-NewFordGT_08_HR.jpgAll-NewFordGT_10_HR.jpgAll-NewFordGT_11_HR.jpgAll-NewFordGT_13_HR.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY