vytisknout velikost písma Ford GT prišiel do Ženevy. Uťahuje si z Ferrari

Ford GT prišiel do Ženevy. Uťahuje si z Ferrari

Nový superšport Ford GT nie je žiadne šplechnutie vodou. Automobilka chce auto nasadiť pri pretekoch 24 hv Le Mans a neváha pripomenúť svoje drvivé víťazstvo s modelom GT40, ktorý je napokon duchovným predchodcom nového modelu. Dokonca si Ford aj rypol do Ferrari upútavkou na svoj stánok v Ženeve, kde k veľkej fotografii Fordu GT napísal iba LaFord.

laford.jpgIMG_6027.JPG_DSF9823.JPGRobiť si srandu z Ferrari? A prečo nie, Ford si to môže vzhľadom k úspechom modelu GT40 v Le Mans dovoliť. Nezostáva než sa tešiť na priamy duel na závodnej dráhe

Len pripomenieme, že Ford GT sa spolieha na pomerne revolučný preplňovaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom cez 600 koní. Zmizol tak tradičný osemvalec, ale podľa Fordu je dôležitá efektivita a nízka hmotnosť.

Celé auto je vyrobené z exotických materiálov, takže sa tu nekonajú také tie stredoveké technologické postupy obvyklé pri stavbe amerických športových áut. Zaujímavosťou je aj použitie automatickej prevodovky, nie jednoduchého manuálu. Ford GT dostal aj aktívnu aerodynamiku.

IMG_6024.JPGIMG_6025.JPGIMG_6026.JPGIMG_6028.JPGIMG_6029.JPGIMG_6030.JPGIMG_6031.JPGIMG_6032.JPG_DSF9824.JPG_DSF9825.JPG_DSF9827.JPG 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY