vytisknout velikost písma Ford GT prišiel do Ženevy. Uťahuje si z Ferrari

Ford GT prišiel do Ženevy. Uťahuje si z Ferrari

Nový superšport Ford GT nie je žiadne šplechnutie vodou. Automobilka chce auto nasadiť pri pretekoch 24 hv Le Mans a neváha pripomenúť svoje drvivé víťazstvo s modelom GT40, ktorý je napokon duchovným predchodcom nového modelu. Dokonca si Ford aj rypol do Ferrari upútavkou na svoj stánok v Ženeve, kde k veľkej fotografii Fordu GT napísal iba LaFord.

laford.jpgIMG_6027.JPG_DSF9823.JPGRobiť si srandu z Ferrari? A prečo nie, Ford si to môže vzhľadom k úspechom modelu GT40 v Le Mans dovoliť. Nezostáva než sa tešiť na priamy duel na závodnej dráhe

Len pripomenieme, že Ford GT sa spolieha na pomerne revolučný preplňovaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom cez 600 koní. Zmizol tak tradičný osemvalec, ale podľa Fordu je dôležitá efektivita a nízka hmotnosť.

Celé auto je vyrobené z exotických materiálov, takže sa tu nekonajú také tie stredoveké technologické postupy obvyklé pri stavbe amerických športových áut. Zaujímavosťou je aj použitie automatickej prevodovky, nie jednoduchého manuálu. Ford GT dostal aj aktívnu aerodynamiku.

IMG_6024.JPGIMG_6025.JPGIMG_6026.JPGIMG_6028.JPGIMG_6029.JPGIMG_6030.JPGIMG_6031.JPGIMG_6032.JPG_DSF9824.JPG_DSF9825.JPG_DSF9827.JPG 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY