vytisknout velikost písma Ford GT prišiel do Ženevy. Uťahuje si z Ferrari

Ford GT prišiel do Ženevy. Uťahuje si z Ferrari

Nový superšport Ford GT nie je žiadne šplechnutie vodou. Automobilka chce auto nasadiť pri pretekoch 24 hv Le Mans a neváha pripomenúť svoje drvivé víťazstvo s modelom GT40, ktorý je napokon duchovným predchodcom nového modelu. Dokonca si Ford aj rypol do Ferrari upútavkou na svoj stánok v Ženeve, kde k veľkej fotografii Fordu GT napísal iba LaFord.

laford.jpgIMG_6027.JPG_DSF9823.JPGRobiť si srandu z Ferrari? A prečo nie, Ford si to môže vzhľadom k úspechom modelu GT40 v Le Mans dovoliť. Nezostáva než sa tešiť na priamy duel na závodnej dráhe

Len pripomenieme, že Ford GT sa spolieha na pomerne revolučný preplňovaný šesťvalec EcoBoost s objemom 3,5 l a výkonom cez 600 koní. Zmizol tak tradičný osemvalec, ale podľa Fordu je dôležitá efektivita a nízka hmotnosť.

Celé auto je vyrobené z exotických materiálov, takže sa tu nekonajú také tie stredoveké technologické postupy obvyklé pri stavbe amerických športových áut. Zaujímavosťou je aj použitie automatickej prevodovky, nie jednoduchého manuálu. Ford GT dostal aj aktívnu aerodynamiku.

IMG_6024.JPGIMG_6025.JPGIMG_6026.JPGIMG_6028.JPGIMG_6029.JPGIMG_6030.JPGIMG_6031.JPGIMG_6032.JPG_DSF9824.JPG_DSF9825.JPG_DSF9827.JPG 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY