vytisknout velikost písma Ford GT Competition Series je odľahčený špeciál, ktorý nemá ani rádio

Ford predstavil model GT v odľahčenom prevedení Competition Series. Kvôli úspore hmotnosti sa musíte rozlúčiť s klimatizáciou alebo rádiom. Štandardom sú karbónové kolesá a bezpečnostná klietka.
Ford GT Competition Series je odľahčený špeciál, ktorý nemá ani rádio

Ford GT disponujúci výkonom 482 kW (655 k) rozhodne nie je auto, ktoré by bolo málo športové. Ak by vám ale štandardné prevedenie napriek tomu nepripadalo dostatočne ostré, objavila sa nová možnosť, ako tento "problém" vyriešiť. Ford totiž predstavil nový variant, pomenovaný Competition Series.

Inžinieri sa zamerali najmä na maximálne možné odľahčenie vozidla. Kryt motora je preto vyrobený z akrylátu a "Gorilla Glass" je tenší a ľahší. Špeciálne na tieto dve zmeny Ford vo svojej tlačovej správe upozorňuje, pretože ide o odľahčenie v hornej časti vozidla, čo by malo v konečnom dôsledku znížiť ťažisko.

Štandardom modelu Competition Series sú tiež karbónové kolesá a titánový výfuk. Kvôli nižšej hmotnosti sa z auta odsťahovali zbytočnosti typu rádia, reproduktorov alebo klimatizácie. Rozlúčiť sa dokonca musíte aj s držiakmi nápojov. Naopak, v interiéri nájdete bezpečnostnú klietku.

Ford GT Competition Series bude možné kombinovať s jedným zo šiestich odtieňov farby karosérie (čierna, biela, strieborná, šedá, modrá a žltá), ktorý bude vždy doplnený o karbónové kryty spätných zrkadiel, karbónové predné stĺpiky a odhalený karbón nájdeme napríklad aj na spodnej časti predného nárazníka alebo na prahoch.

Prví záujemcovia si budú môcť nový Ford GT Competition Series prehliadnuť počas ďalšieho víkendu na akcii Daytona 500.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY